Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt

Sylabus przedmiotu Praktyczne zajęcia kliniczne: konie i małe zwierzęta:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rehabilitacja zwierząt
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyczne zajęcia kliniczne: konie i małe zwierzęta
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Barbara Kolczewska <wbihz@zut.edu.pl>, Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 32 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego na podstawie uzyskanej wiedzy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej.12
T-P-2Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych.20
32

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach32
A-P-2Przygotowanie do zajęć82
A-P-3Studiowanie wskazanego piśmiennictwa35
149

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadków
M-2Burza mózgów
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studium przypadków

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C12_W01
Zobywa wiedze w zakresie programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta.
RZ_10-_W08, RZ_10-_W19, RZ_10-_W18, RZ_10-_W20, RZ_10-_W09, RZ_10-_W10, RZ_10-_W11, RZ_10-_W03C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C12_U01
Nabywa umiejetnościw zakresie realizacji protokołów rehabilitacyjnych.
RZ_10-_U16, RZ_10-_U17, RZ_10-_U01, RZ_10-_U08, RZ_10-_U04, RZ_10-_U06, RZ_10-_U10, RZ_10-_U11, RZ_10-_U05, RZ_10-_U18C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C12_K01
Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
RZ_10-_K02, RZ_10-_K05C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1
RZ_10-_PD-RZ-C12_K02
Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
RZ_10-_K02, RZ_10-_K05C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C12_W01
Zobywa wiedze w zakresie programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta.
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu zna etapy programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C12_U01
Nabywa umiejetnościw zakresie realizacji protokołów rehabilitacyjnych.
2,0
3,0Student umie realizować protokoły rehabilitacyjne, ale popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C12_K01
Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
2,0
3,0Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
3,5
4,0
4,5
5,0
RZ_10-_PD-RZ-C12_K02
Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
2,0
3,0Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Robertson Julia, Mead Andrew, Fizjoterapia i masaż psów, Galaktyka, Wrocław, 2017

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej.12
T-P-2Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych.20
32

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach32
A-P-2Przygotowanie do zajęć82
A-P-3Studiowanie wskazanego piśmiennictwa35
149
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C12_W01Zobywa wiedze w zakresie programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_W08Posiada kompleksową wiedzę na temat możliwości wykorzystania fizjoterapii u zwierząt
RZ_10-_W19Zna i rozumie poszerzony zbiór podstawowych faktów,umiarkowanie złożonych pojęć i teorii oraz zależności związanych z wykonywaniem zabiegów fizjoterapeutycznych u pacjenta weterynaryjnego.
RZ_10-_W18Wykazuje znajomość podstawowych aspektów prawnych i etycznych w funkcjonowaniu zawodu zoofizjoterapeuty
RZ_10-_W20Posiada wiedzę o podstawowych metodach diagnostyki obrazowej oraz zna zasady techniczne ich wykonywania.
RZ_10-_W09Zna metody oceny stanu funkcjonalnego pacjenta oraz wskazania i przeciwskazania do stosowania zabiegów fizjoterapeutycznych
RZ_10-_W10Orientuje się w definiowaniu pojęć z dziedziny fizjoterapii. Zna narzędzia techniki i technologie umożliwiające prawidłowe przeprowadzanie zabiegów zoofizjoterapeutycznych.
RZ_10-_W11Ma wiedzę o organizacji i wykonywaniu protokołów fizjoterapeutycznych
RZ_10-_W03Posiada wiedzę o budowie anatomicznej i topografii poszczególnych narządów i układów, a także ich strukturze i podstawowych funkcjach.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego na podstawie uzyskanej wiedzy.
Treści programoweT-P-1Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej.
T-P-2Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Burza mózgów
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu zna etapy programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C12_U01Nabywa umiejetnościw zakresie realizacji protokołów rehabilitacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_U16Potrafi nadzorować bezpieczeństwo zabiegów zoofizjoterapeutycznych oraz oceniać postępy po zabiegach zoofizjoterapeutycznych u pacjenta.
RZ_10-_U17Potrafi poprawnie analizować badania diagnostyczne na potrzeby zoofizjoterapii.
RZ_10-_U01Potrafi zaplanować proces rehabilitacji zwierząt,a także dobrać odpowiednie instrumenty terapii w zależności od stanu pacjenta.
RZ_10-_U08Przeprowadza ewaluację procesu usprawniania, kontroluje jego efektywność oraz identyfikuje błędy i zaniedbania w postępowaniu fizjoterapeutycznym własnym lub zespołu, proponuje działania w celu ich wyeliminowania
RZ_10-_U04Wykazuje umiejętność precyzyjnego,zwięzłego i właściwego opracowania materiałów.
RZ_10-_U06Wykonuje podstawowe zabiegi zoofizjoterapeutyczne, potrafi dostosować je do potrzeb terapii.
RZ_10-_U10Dobiera i przeprowadza odpowiednie badania i testy funkcjonalne niezbędne dla doboru właściwych metod i środków fizjoterapeutycznych
RZ_10-_U11Przygotowuje i przeprowadza zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej i profilaktyki aparatu ruchu u zwierząt w zależności od stanu fizjologicznegom wieku oraz aktywności fizycznej.
RZ_10-_U05Potrafi ustalic protokoły i zastosować je w produkcji zwierzęcej, jakości żywności, zdrowiu oraz przebiegu fizjoterapii.
RZ_10-_U18Wykorzystuje wiedzę z zakresu budowy anatomicznej i funkcjonowania podstawowych układów, narządów zmysłów oraz narzadu ruchu dla wyjaśnienia zaburzeń ich struktury i funkcji.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego na podstawie uzyskanej wiedzy.
Treści programoweT-P-1Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej.
T-P-2Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Burza mózgów
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie realizować protokoły rehabilitacyjne, ale popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C12_K01Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K02Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
RZ_10-_K05Postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego na podstawie uzyskanej wiedzy.
Treści programoweT-P-1Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej.
T-P-2Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Burza mózgów
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C12_K02Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K02Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
RZ_10-_K05Postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego na podstawie uzyskanej wiedzy.
Treści programoweT-P-1Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej.
T-P-2Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Burza mózgów
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0