Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt

Sylabus przedmiotu Badanie i wywiad pacjenta weterynaryjnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rehabilitacja zwierząt
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Badanie i wywiad pacjenta weterynaryjnego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Klinika Zwierząt Domowych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Pępiak <jan.udala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 2 1,00,40zaliczenie
laboratoriaL2 6 1,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt.
W-2Znajomość fizjologii zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ustalenie diagnozy, programu działania,rokowania i kontrola efektów usprawniania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Modele badania.2
T-L-2Badanie podmiotowe.1
T-L-3Badanie przedmiotowe.1
T-L-4Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.1
T-L-5Badania dodatkowe.1
6
wykłady
T-W-1Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Studiowanie wskazanego piśmiennictwa24
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach2
A-W-2studiowanie wskazanego piśmiennictwa8
A-W-3przygotowanie do zajęć20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Studium przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Projekt problemowy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C02_W01
Zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego.
RZ_10-_W10C-1T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C02_U01
Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii.
RZ_10-_U01C-1T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C02_K01
Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego.
RZ_10-_K01C-1T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C02_W01
Zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego.
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C02_U01
Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - przyswoił zasadnicze treści programowe, - wykazuje średnie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C02_K01
Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego.
2,0
3,0Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.K. Kealy, H. McAllister, Diagnostyka radiologiczna i ultrasonograficzna psów i kotów, Edra Urban & Partner, 2013, II polskie
  2. Walter Baumgartner, Diagnostyka kliniczna zwierząt, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2011
  3. Daniel Koch, Martin S. Fischer, Diagnostyka przyczyn kulawizn u psów., Galaktyka, 2018
  4. Koch Daniel, Fisher Martin. S, Diagnostyka kulawizna u psów, Galaktyka, Łódź, 2018

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Modele badania.2
T-L-2Badanie podmiotowe.1
T-L-3Badanie przedmiotowe.1
T-L-4Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.1
T-L-5Badania dodatkowe.1
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.2
2

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Studiowanie wskazanego piśmiennictwa24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach2
A-W-2studiowanie wskazanego piśmiennictwa8
A-W-3przygotowanie do zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C02_W01Zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_W10Orientuje się w definiowaniu pojęć z dziedziny fizjoterapii. Zna narzędzia techniki i technologie umożliwiające prawidłowe przeprowadzanie zabiegów zoofizjoterapeutycznych.
Cel przedmiotuC-1Ustalenie diagnozy, programu działania,rokowania i kontrola efektów usprawniania.
Treści programoweT-W-1Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.
T-L-3Badanie przedmiotowe.
T-L-1Modele badania.
T-L-2Badanie podmiotowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Projekt problemowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C02_U01Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_U01Potrafi zaplanować proces rehabilitacji zwierząt,a także dobrać odpowiednie instrumenty terapii w zależności od stanu pacjenta.
Cel przedmiotuC-1Ustalenie diagnozy, programu działania,rokowania i kontrola efektów usprawniania.
Treści programoweT-W-1Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.
T-L-3Badanie przedmiotowe.
T-L-1Modele badania.
T-L-2Badanie podmiotowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Projekt problemowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - przyswoił zasadnicze treści programowe, - wykazuje średnie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C02_K01Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K01Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
Cel przedmiotuC-1Ustalenie diagnozy, programu działania,rokowania i kontrola efektów usprawniania.
Treści programoweT-W-1Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej.
T-L-3Badanie przedmiotowe.
T-L-1Modele badania.
T-L-2Badanie podmiotowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Projekt problemowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0