Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt

Sylabus przedmiotu Biomechanika układu ruchu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rehabilitacja zwierząt
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Biomechanika układu ruchu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu biomechaniku ruchu zwierząt

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza ruchu u zwierząt z uwzględnieniem analizy chodu, koordynacji, propriocepcji.5
T-A-2Testy funkcjonalne.5
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć15
A-A-3Samodzielne studiowanie literatury5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny i problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Problem projektowy.
S-2Ocena formująca: Umiejętności praktyczne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-A03_W01
Zna i rozumie funkcjonowanie biernego i czynnego aparatu ruchu.
RZ_10-_W03C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-A03_U01
Potrafi przeprowadić biomechaniczną analize postawy i lokomocji zwierząt.
RZ_10-_U07C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-A03_K01
Samodzielnie wykonuje czynności związane z analizą biomechaniczną.
RZ_10-_K09, RZ_10-_K01C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-A03_W01
Zna i rozumie funkcjonowanie biernego i czynnego aparatu ruchu.
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu definiuje podstawowe pojęcia biernego i czynnego aparatu ruchu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-A03_U01
Potrafi przeprowadić biomechaniczną analize postawy i lokomocji zwierząt.
2,0
3,0Student: - w zakresie umiejetnośći opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia umiejętnośći opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe, -popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-A03_K01
Samodzielnie wykonuje czynności związane z analizą biomechaniczną.
2,0
3,0Student wykazuje aktywną postawę oraz zrozumienie i zdolność do interpretowania zjawisk biomechanicznych, na zajęciach potarfi pracowac samodzielnie, jak i w grupie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jean-Marie Denoix, Biomechanika i trening konia, Galaktyka, 2019
  2. Gillian Higgins, Anatomia i fizjologia w treningu konia, Akademia Jeździecka, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza ruchu u zwierząt z uwzględnieniem analizy chodu, koordynacji, propriocepcji.5
T-A-2Testy funkcjonalne.5
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć15
A-A-3Samodzielne studiowanie literatury5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-A03_W01Zna i rozumie funkcjonowanie biernego i czynnego aparatu ruchu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_W03Posiada wiedzę o budowie anatomicznej i topografii poszczególnych narządów i układów, a także ich strukturze i podstawowych funkcjach.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu biomechaniku ruchu zwierząt
Treści programoweT-A-2Testy funkcjonalne.
T-A-1Analiza ruchu u zwierząt z uwzględnieniem analizy chodu, koordynacji, propriocepcji.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny i problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Umiejętności praktyczne
S-1Ocena formująca: Problem projektowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w podstawowym stopniu definiuje podstawowe pojęcia biernego i czynnego aparatu ruchu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-A03_U01Potrafi przeprowadić biomechaniczną analize postawy i lokomocji zwierząt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_U07Umie określić wpływ żywienia na zdrowie i kondycję zwierząt. Potrafi prawidłowo ustalić program żywienia dostosowany do potrzeb rehabilitacji. Dobiera odpowiednie suplementy.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu biomechaniku ruchu zwierząt
Treści programoweT-A-2Testy funkcjonalne.
T-A-1Analiza ruchu u zwierząt z uwzględnieniem analizy chodu, koordynacji, propriocepcji.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny i problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Umiejętności praktyczne
S-1Ocena formująca: Problem projektowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie umiejetnośći opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia umiejętnośći opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe, -popełnia wiele błędów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-A03_K01Samodzielnie wykonuje czynności związane z analizą biomechaniczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K09Potrafi oceniać działania swoje i działania wykonywane w ramach współpracy zespołowej w zakresie działań zoofizjoterapeutycznych oraz przyjmować odpowiedzialność za ich skutki.
RZ_10-_K01Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu biomechaniku ruchu zwierząt
Treści programoweT-A-2Testy funkcjonalne.
T-A-1Analiza ruchu u zwierząt z uwzględnieniem analizy chodu, koordynacji, propriocepcji.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny i problemowy
M-2Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Umiejętności praktyczne
S-1Ocena formująca: Problem projektowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje aktywną postawę oraz zrozumienie i zdolność do interpretowania zjawisk biomechanicznych, na zajęciach potarfi pracowac samodzielnie, jak i w grupie.
3,5
4,0
4,5
5,0