Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt

Sylabus przedmiotu Akupunktura weterynaryjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rehabilitacja zwierząt
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Akupunktura weterynaryjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Przychodnia Rehabilitacji Weterynaryjnej VETICO
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Ostaszewski <wbihz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z przedmiotów: Anatomia prawidłowa i patologiczna,wiedza ogólna z zakresu budowy układu nerwowego (unerwienia segmentarnego skóry, mięśni i narządów wewnętrznych) Podstawowe pojęcia z zakresu patologii narządów wewnętrznych i układu ruchu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nauczenie praktycznego podejścia do akupunktury: szczegółowej diagnozy i doboru punktów najlepiej odpowiadających problemom pacjentów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Historia akupunktury weterynaryjnej1
T-L-2Zastosowanie akupunktury w praktyce lekarsko-weterynaryjnej2
T-L-3Wskazania i przeciwwskazania do stosowania akupunktury1
T-L-4Punkty akupunkturowe4
T-L-5System meridianów2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2studiowanie piśmiennictwa5
A-L-3przygotowanie studenta do zajęć19
A-L-4Przgotowanie do zaliczenia wykładów20
A-L-5konsultacje5
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia praktyczne
M-2prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: studium przypadków

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C07_W01
student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania.
RZ_10-_W10, RZ_10-_W03C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C07_U01
Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury.
RZ_10-_U03C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C07_K01
Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury.
RZ_10-_K01C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C07_W01
student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania.
2,0
3,0student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C07_U01
Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury.
2,0
3,0Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C07_K01
Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury.
2,0
3,0Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Christina Matern, Acupuncture for Dogs and Cats, Thieme Publishing Group, 2011
  2. D. Levine, D.L. Millis, R.A. Taylor, Rehabilitacja psów, Edraurban, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Historia akupunktury weterynaryjnej1
T-L-2Zastosowanie akupunktury w praktyce lekarsko-weterynaryjnej2
T-L-3Wskazania i przeciwwskazania do stosowania akupunktury1
T-L-4Punkty akupunkturowe4
T-L-5System meridianów2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2studiowanie piśmiennictwa5
A-L-3przygotowanie studenta do zajęć19
A-L-4Przgotowanie do zaliczenia wykładów20
A-L-5konsultacje5
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C07_W01student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_W10Orientuje się w definiowaniu pojęć z dziedziny fizjoterapii. Zna narzędzia techniki i technologie umożliwiające prawidłowe przeprowadzanie zabiegów zoofizjoterapeutycznych.
RZ_10-_W03Posiada wiedzę o budowie anatomicznej i topografii poszczególnych narządów i układów, a także ich strukturze i podstawowych funkcjach.
Cel przedmiotuC-1nauczenie praktycznego podejścia do akupunktury: szczegółowej diagnozy i doboru punktów najlepiej odpowiadających problemom pacjentów
Treści programoweT-L-2Zastosowanie akupunktury w praktyce lekarsko-weterynaryjnej
T-L-1Historia akupunktury weterynaryjnej
T-L-4Punkty akupunkturowe
T-L-3Wskazania i przeciwwskazania do stosowania akupunktury
T-L-5System meridianów
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
M-2prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C07_U01Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_U03Wykazuje umiejętności znajdowania zrozumienia,analizy twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzącychh z róźnych źródeł i w roźnych formach w zakresie zoofizjoterapii.
Cel przedmiotuC-1nauczenie praktycznego podejścia do akupunktury: szczegółowej diagnozy i doboru punktów najlepiej odpowiadających problemom pacjentów
Treści programoweT-L-2Zastosowanie akupunktury w praktyce lekarsko-weterynaryjnej
T-L-1Historia akupunktury weterynaryjnej
T-L-4Punkty akupunkturowe
T-L-3Wskazania i przeciwwskazania do stosowania akupunktury
T-L-5System meridianów
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
M-2prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C07_K01Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K01Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie.
Cel przedmiotuC-1nauczenie praktycznego podejścia do akupunktury: szczegółowej diagnozy i doboru punktów najlepiej odpowiadających problemom pacjentów
Treści programoweT-L-2Zastosowanie akupunktury w praktyce lekarsko-weterynaryjnej
T-L-1Historia akupunktury weterynaryjnej
T-L-4Punkty akupunkturowe
T-L-3Wskazania i przeciwwskazania do stosowania akupunktury
T-L-5System meridianów
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
M-2prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: studium przypadków
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury.
3,5
4,0
4,5
5,0