Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)

Sylabus przedmiotu Język niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język niemiecki
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 20 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)2
T-LK-2Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)4
T-LK-3Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)2
T-LK-4Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)4
T-LK-5Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien )2
T-LK-6Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)4
T-LK-7Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia audytoryjne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć65
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia audytoryjne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTR-N-07.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BT_2A_W01C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-2, M-1, M-6, M-3S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTR-N-07.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-2, M-4, M-1, M-3, M-7S-3
BT_2A_BTR-N-07.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BT_2A_U03C-4T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-2, M-6, M-7S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTR-N-07.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BT_2A_K01, BT_2A_K07C-4, C-3T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTR-N-07.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTR-N-07.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BT_2A_BTR-N-07.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTR-N-07.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Duden, Basis Wissen Schule, Biologie Abitur, Bibliographisches Institut + Brockhaus, 2007, 2. Auflage
  2. Walter Kleesattel, Cornelsen Abiturwissen Kompakt Biologie, Cornelsen Scriptor, 2004
  3. Joanna Jastrzębska, Teksty niemieckie z ćwiczeniami dla studentów Wydziału Weterynaryjnego i Zootechnicznego, Wydział Akademii Rolniczej w Szczecinie, 1986

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)2
T-LK-2Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)4
T-LK-3Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)2
T-LK-4Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)4
T-LK-5Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien )2
T-LK-6Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)4
T-LK-7Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)2
20

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia audytoryjne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć65
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTR-N-07.2_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-3Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-4Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-5Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien )
T-LK-6Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1ćwiczenia audytoryjne
M-6praca z tekstem
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTR-N-07.2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-3Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-4Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-5Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien )
T-LK-6Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-1ćwiczenia audytoryjne
M-3prezentacja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTR-N-07.2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-1Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-3Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-4Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-5Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien )
T-LK-6Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTR-N-07.2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
BT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-3Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-4Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-5Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien )
T-LK-6Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.)
T-LK-7Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia audytoryjne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0