Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 12,0 ECTS (formy) 12,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 10 2,01,00zaliczenie
konwersatoriaK3 15 3,01,00zaliczenie
konwersatoriaK5 15 3,01,00zaliczenie
konwersatoriaK7 15 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość, na poziomie studiów wyższych, zagadnień związanych z technologią żywności i żywieniem lub rybactwem.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w formie wstępnej wersji autoreferatu,wymaganego podczas obrony pracy doktorskiej. Ocena przedstawionej prezentacji przez uczestników seminarium.15
15
konwersatoria
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.10
10
konwersatoria
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.15
15
konwersatoria
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w oparciu głównie o wyniki badań własnych wykonanych w ramach realizacji pracy doktorskiej z niewielkim udziałem danych zaczerpniętych ze specjalistycznego piśmiennictwa. Dyskusja po po przedstawionych prezentacjach15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2całościowe opracowanie uzyskanych wyników badań własnych60
A-K-3kontakt z osobą prowadzącą zajęcia10
A-K-4Przygotowanie prezentacji35
120
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2zebranie materiału do prezentacji25
A-K-3przygotowanie prezentacji20
A-K-4kontakt z prowadzącym5
60
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2zebranie literatury niezbędnej do przygotowania prezentacji30
A-K-3opracowanie uzyskanych wyników badań własnych20
A-K-4kontakt z prowadzącym10
A-K-5przygotowanie prezentacji15
90
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Opracowanie uzyskanych wyników badań własnych30
A-K-3opracowanie danych zawartych w specjalistycznym piśmiennictwie20
A-K-4kontakt z prowadzacym zajęcia10
A-K-5Przygotowanie prezentacji15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻS3_3A_A.4_W01
Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach.
TŻS3_3A_W03, TŻS3_3A_W04C-1T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻS3_3A_A.4_U01
Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji.
TŻS3_3A_U01, TŻS3_3A_U05C-1T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TŻS3_3A_A.4_K01
Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa
TŻS3_3A_K02, TŻS3_3A_K03C-1T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻS3_3A_A.4_W01
Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach.
2,0
3,0Doktorant ma poszerzoną wiedzę dotyczącą opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻS3_3A_A.4_U01
Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji.
2,0
3,0Doktorant posiada, w stopniu podstawowym, umiejętność przygotowania i przedstawienia wyników badań oraz ustosunkowania się do uwag krytycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TŻS3_3A_A.4_K01
Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa
2,0
3,0Nie w pełni samokrytycznie ocenia własne dokonania twórcze. Cechuje się umiarkowaną aktywnością w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań badawczych i/lub praktycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Doktorant poszukuje we własnym zakresie

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w formie wstępnej wersji autoreferatu,wymaganego podczas obrony pracy doktorskiej. Ocena przedstawionej prezentacji przez uczestników seminarium.15
15

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.10
10

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.15
15

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w oparciu głównie o wyniki badań własnych wykonanych w ramach realizacji pracy doktorskiej z niewielkim udziałem danych zaczerpniętych ze specjalistycznego piśmiennictwa. Dyskusja po po przedstawionych prezentacjach15
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2całościowe opracowanie uzyskanych wyników badań własnych60
A-K-3kontakt z osobą prowadzącą zajęcia10
A-K-4Przygotowanie prezentacji35
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach10
A-K-2zebranie materiału do prezentacji25
A-K-3przygotowanie prezentacji20
A-K-4kontakt z prowadzącym5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2zebranie literatury niezbędnej do przygotowania prezentacji30
A-K-3opracowanie uzyskanych wyników badań własnych20
A-K-4kontakt z prowadzącym10
A-K-5przygotowanie prezentacji15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Opracowanie uzyskanych wyników badań własnych30
A-K-3opracowanie danych zawartych w specjalistycznym piśmiennictwie20
A-K-4kontakt z prowadzacym zajęcia10
A-K-5Przygotowanie prezentacji15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻS3_3A_A.4_W01Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻS3_3A_W03Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę dotyczącą tradycyjnych i nowych surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz nowoczesnych metod ich przetwarzania i utrwalania.
TŻS3_3A_W04Ma wiedzę pozwalającą na organizację badań interdyscyplinarnych prowadzących do wykorzystania potencjału przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.
Treści programoweT-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w formie wstępnej wersji autoreferatu,wymaganego podczas obrony pracy doktorskiej. Ocena przedstawionej prezentacji przez uczestników seminarium.
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w oparciu głównie o wyniki badań własnych wykonanych w ramach realizacji pracy doktorskiej z niewielkim udziałem danych zaczerpniętych ze specjalistycznego piśmiennictwa. Dyskusja po po przedstawionych prezentacjach
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant ma poszerzoną wiedzę dotyczącą opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻS3_3A_A.4_U01Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻS3_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej oceny tekstów i wyników badań naukowych, pozwalającej na formułowanie nowych koncepcji.
TŻS3_3A_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej (wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.
Treści programoweT-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w formie wstępnej wersji autoreferatu,wymaganego podczas obrony pracy doktorskiej. Ocena przedstawionej prezentacji przez uczestników seminarium.
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.
T-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w oparciu głównie o wyniki badań własnych wykonanych w ramach realizacji pracy doktorskiej z niewielkim udziałem danych zaczerpniętych ze specjalistycznego piśmiennictwa. Dyskusja po po przedstawionych prezentacjach
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada, w stopniu podstawowym, umiejętność przygotowania i przedstawienia wyników badań oraz ustosunkowania się do uwag krytycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTŻS3_3A_A.4_K01Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTŻS3_3A_K02Ma samokrytycyzm w pracy twórczej
TŻS3_3A_K03Ma nawyk poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych/ praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia
Cel przedmiotuC-1Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej.
Treści programoweT-K-1Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo.
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w oparciu głównie o wyniki badań własnych wykonanych w ramach realizacji pracy doktorskiej z niewielkim udziałem danych zaczerpniętych ze specjalistycznego piśmiennictwa. Dyskusja po po przedstawionych prezentacjach
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji.
T-K-1Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w formie wstępnej wersji autoreferatu,wymaganego podczas obrony pracy doktorskiej. Ocena przedstawionej prezentacji przez uczestników seminarium.
Metody nauczaniaM-1Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nie w pełni samokrytycznie ocenia własne dokonania twórcze. Cechuje się umiarkowaną aktywnością w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań badawczych i/lub praktycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0