Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace
Sylabus przedmiotu Zastosowanie systemu ERP w zarządzaniu finansami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zastosowanie systemu ERP w zarządzaniu finansami | ||
Specjalność | Controlling finansowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych | 2 |
T-L-2 | Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking. | 3 |
T-L-3 | Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa. | 3 |
T-L-4 | Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami. | 2 |
T-L-5 | Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe. | 2 |
T-L-6 | Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy. | 2 |
T-L-7 | Zaliczenie pisemne | 1 |
T-L-8 | Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP | 2 |
T-L-9 | Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP | 4 |
T-L-10 | Wprowadzanie bilansu otwarcia | 3 |
T-L-11 | Tworzenie kartotek | 2 |
T-L-12 | Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP | 4 |
30 | ||
warsztaty | ||
T-WR-1 | Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP | 10 |
T-WR-2 | Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | konsultacje | 2 |
A-L-3 | przygotowanie do zajęć | 18 |
50 | ||
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-WR-2 | przygotowanie do warsztatów | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnienie |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda przewodniego tekstu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć |
S-2 | Ocena formująca: Testy formujące w trakcie zajęć |
S-3 | Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych |
S-4 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć |
S-6 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M03/4.5_W01 Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP | Z_1P_W02 | — | C-1 | T-L-8, T-WR-2, T-WR-1, T-L-12, T-L-11, T-L-10, T-L-9, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-6 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-5, S-4, S-1, S-6, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M03/4.5_U01 Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP | Z_1P_U07, Z_1P_U03, Z_1P_U02, Z_1P_U04 | — | C-2 | T-L-8, T-L-9, T-WR-1, T-L-12, T-WR-2, T-L-10, T-L-11, T-L-3, T-L-1, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-5, S-1, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M03/4.5_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | Z_1P_K01, Z_1P_K04, Z_1P_K05 | — | C-1, C-2 | T-L-11, T-L-10, T-L-9, T-WR-1, T-L-8, T-L-12, T-WR-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-7, T-L-2, T-L-4, T-L-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-4, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M03/4.5_W01 Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania i procedur obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP |
3,0 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 55% | |
3,5 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 65% | |
4,0 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 75% | |
4,5 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 85% | |
5,0 | Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 95% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M03/4.5_U01 Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP | 2,0 | Student nie potrafi obsługiwać wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP |
3,0 | Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 55% | |
3,5 | Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 65% | |
4,0 | Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 75% | |
4,5 | Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 85% | |
5,0 | Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 95% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M03/4.5_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | 2,0 | Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych |
3,0 | Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
3,5 | Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
4,0 | Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
4,5 | Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych | |
5,0 | Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych |
Literatura podstawowa
- Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Tom 1, PWN, Warszawa, 2023
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2023 r. poz. 120, 2023
- Yacht C., Lowenkron M., Computer Accounting with Quickbooks online & Cloud Based Approach, McGraw-Hill, 2020, 3
Literatura dodatkowa
- Instrukcje wybranych systemów informatycznych, Symfonia, Comarch ERP Optima, Microsoft Dynamics 365
- Microsoft Dynamics 365 Fundamentals ERP, Microsoft Learn, 2023, Zasoby dostępne w ramach programu Microsoft Learn
- Dulhare, U. N., Ahmad, K., Bin, A. K. A. (Eds.), Machine learning and big data : Concepts, algorithms, tools and applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2011, Proquest