Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Zastosowanie systemu ERP w zarządzaniu finansami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zastosowanie systemu ERP w zarządzaniu finansami
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Dowgiel <wekon@zut.edu.pl>, Leszek Kluźniak <wekon@zut.edu.pl>, Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR4 15 1,00,30zaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych2
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.3
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.3
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.2
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.2
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.2
T-L-7Zaliczenie pisemne1
T-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP2
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP4
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia3
T-L-11Tworzenie kartotek2
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP4
30
warsztaty
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP10
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć18
50
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach15
A-WR-2przygotowanie do warsztatów10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda przewodniego tekstu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: Testy formujące w trakcie zajęć
S-3Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć
S-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.5_W01
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Z_1P_W02C-1T-L-8, T-WR-2, T-WR-1, T-L-12, T-L-11, T-L-10, T-L-9, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-6M-3, M-2, M-1, M-4S-5, S-4, S-1, S-6, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.5_U01
Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP
Z_1P_U07, Z_1P_U03, Z_1P_U02, Z_1P_U04C-2T-L-8, T-L-9, T-WR-1, T-L-12, T-WR-2, T-L-10, T-L-11, T-L-3, T-L-1, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-6M-1, M-2, M-3S-5, S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.5_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Z_1P_K01, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-1, C-2T-L-11, T-L-10, T-L-9, T-WR-1, T-L-8, T-L-12, T-WR-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-7, T-L-2, T-L-4, T-L-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.5_W01
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania i procedur obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 55%
3,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 65%
4,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 75%
4,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 85%
5,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.5_U01
Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 55%
3,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 65%
4,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 75%
4,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 85%
5,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.5_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych

Literatura podstawowa

  1. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Tom 1, PWN, Warszawa, 2023
  2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2023 r. poz. 120, 2023
  3. Yacht C., Lowenkron M., Computer Accounting with Quickbooks online & Cloud Based Approach, McGraw-Hill, 2020, 3

Literatura dodatkowa

  1. Instrukcje wybranych systemów informatycznych, Symfonia, Comarch ERP Optima, Microsoft Dynamics 365
  2. Microsoft Dynamics 365 Fundamentals ERP, Microsoft Learn, 2023, Zasoby dostępne w ramach programu Microsoft Learn
  3. Dulhare, U. N., Ahmad, K., Bin, A. K. A. (Eds.), Machine learning and big data : Concepts, algorithms, tools and applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2011, Proquest

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych2
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.3
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.3
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.2
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.2
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.2
T-L-7Zaliczenie pisemne1
T-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP2
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP4
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia3
T-L-11Tworzenie kartotek2
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP4
30

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP10
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach15
A-WR-2przygotowanie do warsztatów10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.5_W01Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Treści programoweT-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-11Tworzenie kartotek
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.
T-L-7Zaliczenie pisemne
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Metoda przypadków
M-1Wyjaśnienie
M-4Metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-6Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Testy formujące w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad funkcjonowania i procedur obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 55%
3,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 65%
4,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 75%
4,5Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 85%
5,0Student zna i rozumie zasady funkcjonowania i procedury obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP w co najmnie 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.5_U01Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Treści programoweT-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia
T-L-11Tworzenie kartotek
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych
T-L-7Zaliczenie pisemne
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
3,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 55%
3,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 65%
4,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 75%
4,5Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 85%
5,0Student potrafi obsługiwać wybrane informatyczne systemy finansowo-księgowe, w tym ERP w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.5_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania i procedurami obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi wybranych informatycznych systemów finansowo-księgowych, w tym ERP
Treści programoweT-L-11Tworzenie kartotek
T-L-10Wprowadzanie bilansu otwarcia
T-L-9Wprowadzanie planu kont do wybranego systemu finansowo-księgowego, w tym ERP
T-WR-1Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczaniew wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-8Tworzenie firmy testowej w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-12Dokumentowanie, ewidencja operacji gospodarczych i rozliczanie oraz sprawozdawczość w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-WR-2Sprawozdawczość finansowa i podatkowa w wybranym systemie finansowo-księgowym, w tym ERP
T-L-1Systemy ERP w łańcuchu wartości wg Portera - podstawowe funkcjonalności zintegrowanych systemów informatycznych
T-L-5Funkcjonalności modułu sprzedażowego: zarządzanie kanałami sprzedaży, rozproszone zarządzanie zamówieniami, programy lojalnościowe.
T-L-3Zarządzanie łańcuchem dostaw: strategie produkcji, aktywa przedsiębiorstwa.
T-L-7Zaliczenie pisemne
T-L-2Zarządzanie łańcuchem dostaw - magazyn i zapasy: zlecenia zakupu, dzienniki przyjęć towarów, cross-docking.
T-L-4Podstawowe funkcjonalności modułu finansowego: rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zarządzanie wydatkiami i aktywami.
T-L-6Zarządzanie zasobami ludzkimi: zarządzanie wydajnością, szkolenia i certyfikacja, świadczenia i bonusy.
Metody nauczaniaM-1Wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda przewodniego tekstu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-4Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Sprawdzanie bieżących zadań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu zastosowania systemów ERP, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych