Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Raportowanie finansowe i zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Raportowanie finansowe i zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,00,30zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania i interpretacjai raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ramy organizacyjno-prawne rocznej sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju.8
T-A-2Przygotowanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego.10
T-A-3Rola i zasady raportowania zrównoważonego rozwoju w komunikacji przedsiębiorstwa z interesariuszami5
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń2
25
laboratoria
T-L-1Zasady przygotowania bilansu i interpretacja informacji o aktywach i pasywach6
T-L-2Specyfika prezentacji informacji o przychodach, kosztach i wyniku finansowym4
T-L-3Rola informacji dodatkowej w zrozumieniu sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa1
T-L-4Interpretacji informacji z rachunku przepływów pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym na potrzeby wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem2
T-L-5Zaliczenie laboratoriów 12
T-L-6Specyfika przedstawiania i interpretacji opisowo-liczbowych informacji w sprawozdaniu z działalności przedsiębiorstwa2
T-L-7Analiza i ocena zakresu oraz sposobu prezentacji niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportach zrównoważonego rozwoju wybranych spółek10
T-L-8Przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczących oceny zakresu i sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia13
50
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć i prezetnacji10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujące zadania do rozwiązania
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie przygotowania i wygłoszenia prezentacji, obejmujące przedstawienie wniosków z analizy i oceny zakresu oraz sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/3.4_W01
Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
Z_1P_W02C-1T-L-4, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-2, T-A-1, T-A-2, T-L-3, T-L-5, T-A-4, T-A-3, T-L-1M-2, M-3, M-1S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/3.4_U01
Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju
Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U07, Z_1P_U08C-2T-A-3, T-L-2, T-L-4, T-A-1, T-L-6, T-L-5, T-A-2, T-L-1, T-A-4, T-L-7, T-L-8, T-L-3M-2, M-3, M-1S-3, S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/3.4_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Z_1P_K01, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-1, C-2T-L-5, T-A-2, T-A-1, T-L-2, T-A-3, T-L-3, T-L-7, T-L-8, T-L-6, T-L-1, T-A-4, T-L-4M-3, M-1, M-2S-4, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/3.4_W01
Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
3,0Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/3.4_U01
Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju
2,0Student nie potrafi sporządzać i interpretować raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
3,0Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 55%
3,5Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 65%
4,0Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 75%
4,5Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 85%
5,0Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/3.4_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość jdo krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2023 r., poz. 120, 2023
  2. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  3. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Katowice, 2021
  4. Nadolna B., Rydzewska M., Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, ZUT, Szczecin, 2020
  5. Walińska E. (red.), MERITUM Rachunkowość. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Krasodomska J., Chłąpek K., Krajewska S. (eds.), Accounting reporting and auditing. Meeting the needs of the information preparers and users, Difin, Warszawa, 2020
  2. Dyrektywa CSRD, Dyrektywa UE 2022/2464 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 537/2014, dyrektywy 2004/109/WE, dyrektywy 2006/43/WE oraz dyrektywy 2013/34/UE w odniesieniu do sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ramy organizacyjno-prawne rocznej sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju.8
T-A-2Przygotowanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego.10
T-A-3Rola i zasady raportowania zrównoważonego rozwoju w komunikacji przedsiębiorstwa z interesariuszami5
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń2
25

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zasady przygotowania bilansu i interpretacja informacji o aktywach i pasywach6
T-L-2Specyfika prezentacji informacji o przychodach, kosztach i wyniku finansowym4
T-L-3Rola informacji dodatkowej w zrozumieniu sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa1
T-L-4Interpretacji informacji z rachunku przepływów pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym na potrzeby wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem2
T-L-5Zaliczenie laboratoriów 12
T-L-6Specyfika przedstawiania i interpretacji opisowo-liczbowych informacji w sprawozdaniu z działalności przedsiębiorstwa2
T-L-7Analiza i ocena zakresu oraz sposobu prezentacji niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportach zrównoważonego rozwoju wybranych spółek10
T-L-8Przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczących oceny zakresu i sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia13
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć i prezetnacji10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/3.4_W01Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-L-4Interpretacji informacji z rachunku przepływów pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym na potrzeby wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem
T-L-6Specyfika przedstawiania i interpretacji opisowo-liczbowych informacji w sprawozdaniu z działalności przedsiębiorstwa
T-L-8Przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczących oceny zakresu i sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
T-L-7Analiza i ocena zakresu oraz sposobu prezentacji niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportach zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
T-L-2Specyfika prezentacji informacji o przychodach, kosztach i wyniku finansowym
T-A-1Ramy organizacyjno-prawne rocznej sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju.
T-A-2Przygotowanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego.
T-L-3Rola informacji dodatkowej w zrozumieniu sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa
T-L-5Zaliczenie laboratoriów 1
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń
T-A-3Rola i zasady raportowania zrównoważonego rozwoju w komunikacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
T-L-1Zasady przygotowania bilansu i interpretacja informacji o aktywach i pasywach
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie przygotowania i wygłoszenia prezentacji, obejmujące przedstawienie wniosków z analizy i oceny zakresu oraz sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujące zadania do rozwiązania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
3,0Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie zasady sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/3.4_U01Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Z_1P_U08Absolwent umie współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania i interpretacjai raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-A-3Rola i zasady raportowania zrównoważonego rozwoju w komunikacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
T-L-2Specyfika prezentacji informacji o przychodach, kosztach i wyniku finansowym
T-L-4Interpretacji informacji z rachunku przepływów pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym na potrzeby wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem
T-A-1Ramy organizacyjno-prawne rocznej sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju.
T-L-6Specyfika przedstawiania i interpretacji opisowo-liczbowych informacji w sprawozdaniu z działalności przedsiębiorstwa
T-L-5Zaliczenie laboratoriów 1
T-A-2Przygotowanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego.
T-L-1Zasady przygotowania bilansu i interpretacja informacji o aktywach i pasywach
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń
T-L-7Analiza i ocena zakresu oraz sposobu prezentacji niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportach zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
T-L-8Przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczących oceny zakresu i sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
T-L-3Rola informacji dodatkowej w zrozumieniu sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej obejmujące zadania do rozwiązania
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie przygotowania i wygłoszenia prezentacji, obejmujące przedstawienie wniosków z analizy i oceny zakresu oraz sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzać i interpretować raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
3,0Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 55%
3,5Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 65%
4,0Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 75%
4,5Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 85%
5,0Student potrafi sporządzać i interpretować raporty finansowe i zrównoważonego rozwoju w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/3.4_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami sporządzania i interpretacji raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania i interpretacjai raportów finansowych i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-L-5Zaliczenie laboratoriów 1
T-A-2Przygotowanie poszczególnych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego.
T-A-1Ramy organizacyjno-prawne rocznej sprawozdawczości finansowej i zrównoważonego rozwoju.
T-L-2Specyfika prezentacji informacji o przychodach, kosztach i wyniku finansowym
T-A-3Rola i zasady raportowania zrównoważonego rozwoju w komunikacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
T-L-3Rola informacji dodatkowej w zrozumieniu sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa
T-L-7Analiza i ocena zakresu oraz sposobu prezentacji niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportach zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
T-L-8Przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczących oceny zakresu i sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
T-L-6Specyfika przedstawiania i interpretacji opisowo-liczbowych informacji w sprawozdaniu z działalności przedsiębiorstwa
T-L-1Zasady przygotowania bilansu i interpretacja informacji o aktywach i pasywach
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń
T-L-4Interpretacji informacji z rachunku przepływów pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym na potrzeby wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych, wyjaśnienie
M-2Metoda przypadków, dydskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie przygotowania i wygłoszenia prezentacji, obejmujące przedstawienie wniosków z analizy i oceny zakresu oraz sposobu raportowania zrównoważonego rozwoju wybranych spółek
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku oraz w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student bardzo często przejawia gotowość jdo krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz raportowania zrównoważonego rozwoju, a także myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych