Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Budowanie marki pracodawcy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Budowanie marki pracodawcy
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 20 1,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 35 2,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zarządzania
W-2Zarządzanie zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien znać elementy budujące markę pracodawcy
C-2Student powinien umieć opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
C-3Student powinien planować udziału wybranego pracodawcy w targach pracy
C-4Student powinien być gotowy do ciągłego rozwoju osobistego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Tworzenie kampanii wizerunkowej pracodawcy2
T-A-2Komunikacja wewnętrzna2
T-A-3Mapa doświadczeń pracownika4
T-A-4Tworzenie rozwoju marki osobistej pracownika4
T-A-5Przestrzeń biurowa jako element budowania wizerunku pracodawcy4
T-A-6Rzecznictwo pracownicze i związki zawodowe2
T-A-7Design thinking w HR4
T-A-8CSR w budowaniu wizerunku pracodawcy4
T-A-9Onboarding i offboarding w budowaniu marki pracodawcy4
T-A-10Rola agencji pośrednictwa pracy w kształtowaniu wizerunku pracodawcy4
T-A-11Pomiar i ocena promocji wizerunkowej1
35
konwersatoria
T-K-1Wprowadzenie do budowania marki pracodawcy - cele budowania marki2
T-K-2Ocena kultury organizacyjnej i wartości pracodawcy2
T-K-3Identyfikacja mocnych stron organizacji jako pracodawcy2
T-K-4Analiza zaangażowania pracowników2
T-K-5Analiza konkurencji jako pracodawców2
T-K-6Ocena reputacji organizacji jako pracodawcy2
T-K-7Strategia budowania marki pracodawcy2
T-K-8Kreowanie wizerunku marki pracodawcy2
T-K-9Komunikacja i promocja marki pracodawcy2
T-K-10Test2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2Przygotowanie do zajęć28
63
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zajęć11
A-K-4przygotowanie do testu4
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Praca w grupach
M-3Ćwiczenia praktyczne
M-4Film

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie zadań praktycznych
S-3Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.2_W01
Student zna i rozumie elementy budujące markę pracodawcy
Z_1P_W02, Z_1P_W03C-2, C-1T-A-9, T-A-2, T-K-7, T-K-4, T-A-1, T-K-2, T-K-10, T-K-6, T-K-3, T-K-1, T-K-8, T-K-9, T-A-8M-3, M-1, M-4, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.2_U01
Student umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
Z_1P_U02C-2, C-3, C-1T-A-1, T-K-7, T-A-8, T-A-9, T-A-5, T-K-9, T-A-7, T-K-10M-1, M-4, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.2_K01
Student jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego
Z_1P_K04, Z_1P_K01C-1, C-4T-A-4, T-A-7, T-A-3M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.2_W01
Student zna i rozumie elementy budujące markę pracodawcy
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna elementy budujące markę pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.2_U01
Student umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.2_K01
Student jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Budzyński, Wojciech, Wizerunek równoległy : nowa szansa promocji firmy i marki, Poltext, Warszawa, 2008, Bibl.Wydz.Ekonomicznego
  2. Bujko, Mirosław M., Siła narracji marketingowej, MT Biznes, Warszawa, 2018, Bibl.Wydz.Ekonomicznego

Literatura dodatkowa

  1. Hernik, Joanna, How to Realize Diversity in the Workplace?, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 54(4) s. 21-34, 2018
  2. Szocki, Józef, Wizerunek firmy w mediach, Wydawnictwo Forum Naukowe, Wrocław, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Tworzenie kampanii wizerunkowej pracodawcy2
T-A-2Komunikacja wewnętrzna2
T-A-3Mapa doświadczeń pracownika4
T-A-4Tworzenie rozwoju marki osobistej pracownika4
T-A-5Przestrzeń biurowa jako element budowania wizerunku pracodawcy4
T-A-6Rzecznictwo pracownicze i związki zawodowe2
T-A-7Design thinking w HR4
T-A-8CSR w budowaniu wizerunku pracodawcy4
T-A-9Onboarding i offboarding w budowaniu marki pracodawcy4
T-A-10Rola agencji pośrednictwa pracy w kształtowaniu wizerunku pracodawcy4
T-A-11Pomiar i ocena promocji wizerunkowej1
35

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Wprowadzenie do budowania marki pracodawcy - cele budowania marki2
T-K-2Ocena kultury organizacyjnej i wartości pracodawcy2
T-K-3Identyfikacja mocnych stron organizacji jako pracodawcy2
T-K-4Analiza zaangażowania pracowników2
T-K-5Analiza konkurencji jako pracodawców2
T-K-6Ocena reputacji organizacji jako pracodawcy2
T-K-7Strategia budowania marki pracodawcy2
T-K-8Kreowanie wizerunku marki pracodawcy2
T-K-9Komunikacja i promocja marki pracodawcy2
T-K-10Test2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2Przygotowanie do zajęć28
63
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach20
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zajęć11
A-K-4przygotowanie do testu4
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.2_W01Student zna i rozumie elementy budujące markę pracodawcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-2Student powinien umieć opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
C-1Student powinien znać elementy budujące markę pracodawcy
Treści programoweT-A-9Onboarding i offboarding w budowaniu marki pracodawcy
T-A-2Komunikacja wewnętrzna
T-K-7Strategia budowania marki pracodawcy
T-K-4Analiza zaangażowania pracowników
T-A-1Tworzenie kampanii wizerunkowej pracodawcy
T-K-2Ocena kultury organizacyjnej i wartości pracodawcy
T-K-10Test
T-K-6Ocena reputacji organizacji jako pracodawcy
T-K-3Identyfikacja mocnych stron organizacji jako pracodawcy
T-K-1Wprowadzenie do budowania marki pracodawcy - cele budowania marki
T-K-8Kreowanie wizerunku marki pracodawcy
T-K-9Komunikacja i promocja marki pracodawcy
T-A-8CSR w budowaniu wizerunku pracodawcy
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia praktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-4Film
M-2Praca w grupach
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna elementy budujące markę pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.2_U01Student umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Student powinien umieć opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
C-3Student powinien planować udziału wybranego pracodawcy w targach pracy
C-1Student powinien znać elementy budujące markę pracodawcy
Treści programoweT-A-1Tworzenie kampanii wizerunkowej pracodawcy
T-K-7Strategia budowania marki pracodawcy
T-A-8CSR w budowaniu wizerunku pracodawcy
T-A-9Onboarding i offboarding w budowaniu marki pracodawcy
T-A-5Przestrzeń biurowa jako element budowania wizerunku pracodawcy
T-K-9Komunikacja i promocja marki pracodawcy
T-A-7Design thinking w HR
T-K-10Test
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-4Film
M-2Praca w grupach
M-3Ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie opracować kampanię wizerunkową pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.2_K01Student jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-1Student powinien znać elementy budujące markę pracodawcy
C-4Student powinien być gotowy do ciągłego rozwoju osobistego
Treści programoweT-A-4Tworzenie rozwoju marki osobistej pracownika
T-A-7Design thinking w HR
T-A-3Mapa doświadczeń pracownika
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia praktyczne
M-2Praca w grupach
M-1Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie zadań praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do ciągłego rozwoju osobistego
3,5
4,0
4,5
5,0