Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Rekrutacja i selekcja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Rekrutacja i selekcja
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 15 1,20,25zaliczenie
laboratoriaL3 10 1,00,25zaliczenie
projektyP3 30 1,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wybranych zagadnień z podstaw zarządzania i zarządzania zasobami ludzkimi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z pojęciami, metodami, technikami i narzędziami związanymi z procesem rekrutacji i selekcji pracowników.
C-2Ukształtowanie umiejętności studenta związanych ze sprawnym i efektywnym przeprowadzaniem procesu rekrutacji i selekcji pracowników, w zależności od potrzeb organizacji.
C-3Uświadomienie studentowi charakteru wpływu rekrutacji i selekcji pracowników na inne procesy personalne w organizacji.
C-4Ukształtowanie praktycznych umiejętności studenta w zakresie posługiwania się oprogramowaniem wspierającym proces rekrutacji i selekcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Analiza rynku pracy2
T-K-2Planowanie zasobów ludzkich (profil kompetencyjny kandydata, opis stanowiska pracy). Współpraca HR z hiring managerami2
T-K-3Employer branding w rekrutacji1
T-K-4Rodzaje rekrutacji (wewnętrzna, zewnętrzna, szeroka, wąska), formy (w tym direct search, executive search) i tradycyjne kanały rekrutacji2
T-K-5Nowoczesne sposoby rekrutacji (platformy zawodowe, media społecznościowe, Applicant Tracking System). Program poleceń pracowniczych.2
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).3
T-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.2
T-K-8Outsourcing rekrutacji i selekcji (w tym współpraca z agencjami zatrudnienia).1
15
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ATS. Multiposting ofert pracy2
T-L-2Moduł obsługi poleceń pracowniczych1
T-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów2
T-L-4Selekcja aplikacji1
T-L-5Komunikacja z kandydatami1
T-L-6Współpraca z managerami w procesie rekrutacji i selekcji1
T-L-7Onboarding online2
10
projekty
T-P-1Diagnoza rynku pracy z uwzględnieniem dostępności zasobów ludzkich w danej organizacji.3
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.3
T-P-3Persona kandydata.2
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.3
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).3
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.2
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.3
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.3
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.3
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji3
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zajęć5
A-K-4przygotowanie do zaliczenia krótkich sprawdzianów8
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do zajęć15
25
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2opracowanie poszczególnych części projektu15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Studium przypadku
M-3Metoda projektów
M-4Ćwiczenia praktyczne z obsługi programu wspierającego rekrutację i selekcję

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność
S-2Ocena formująca: Krótkie sprawdziany realizowane podczas zajęć z poszczególnych tematów konwersatoryjnych
S-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-4Ocena formująca: Ćwiczenia realizowane na komputerze
S-5Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z krótkich sprawdzianów na konwersatoriach
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
S-7Ocena podsumowująca: Suma puntków uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/3.2_W01
Student zna i rozumiem etapy procesu rekrutacji i selekcji oraz pojęcia, metody techniki i narzędzia związane z tym procesem.
Z_1P_W01C-1T-K-1, T-P-5, T-P-10, T-L-5, T-P-11, T-P-8, T-P-1, T-P-2, T-K-5, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-P-6, T-K-3, T-L-1, T-L-4, T-K-6, T-P-7, T-P-9, T-P-4, T-L-7, T-K-7, T-K-2, T-P-3, T-K-8, T-K-4M-2, M-1, M-4, M-3S-3, S-2, S-4, S-1, S-5, S-7, S-6
Z_1P_M02/3.2_W02
Student zna i rozumie występujące powiązania pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
Z_1P_W02C-3T-P-3, T-K-6, T-K-1, T-P-7, T-K-8, T-P-9, T-P-10, T-K-3, T-P-5, T-K-5, T-K-4, T-P-2, T-K-2, T-P-11, T-P-4, T-P-6, T-P-8, T-P-1, T-K-7M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1, S-6, S-5

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/3.2_U01
Student potrafi zaplanować i przeprowadzić proces rekrutacji w zależności od potrzeb i możliwości organizacji.
Z_1P_U02, Z_1P_U01, Z_1P_U03, Z_1P_U07C-3, C-2T-K-7, T-K-8, T-P-4, T-K-5, T-P-8, T-P-5, T-K-4, T-P-2, T-P-9, T-P-10, T-P-7, T-K-1, T-P-6, T-K-6, T-P-11, T-P-3, T-K-2, T-P-1, T-K-3, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-1M-2, M-1, M-3, M-4S-4, S-3, S-1, S-2, S-7, S-6
Z_1P_M02/3.2_U02
Student potrafi dobrać lub zaprojektować narzędzia niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
Z_1P_U01C-2T-L-3, T-P-11, T-P-7, T-P-9, T-K-2, T-P-3, T-P-10, T-L-4, T-K-6, T-P-6, T-L-5, T-K-7, T-P-2, T-P-4M-3, M-1, M-4S-1, S-4, S-3, S-6, S-7
Z_1P_M02/3.2_U03
Student potrafi dobrać, pozyskać i przetwarzać informacje niebędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
Z_1P_U02C-2T-P-3, T-P-10, T-P-1, T-P-9, T-P-4, T-P-8, T-P-11, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-P-2M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-6
Z_1P_M02/3.2_U04
Student potrafi obsługiwać programy informatyczne wspierające proces rekrutacji i selekcji.
Z_1P_U01, Z_1P_U03C-2, C-4T-L-1, T-L-4, T-L-7, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-6M-1, M-4S-1, S-4, S-7

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/3.2_K01
Student jest gotów do przestrzegania przepisów prawa i zasad etycznych związanych z przeprowadzaniem rekrutacji i selekcji pracowników.
Z_1P_K05C-3, C-2T-P-6, T-L-3, T-K-7, T-K-3, T-P-5, T-K-4, T-K-6, T-P-8, T-K-8, T-P-7, T-K-5, T-L-6, T-L-4, T-L-5M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2, S-6, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/3.2_W01
Student zna i rozumiem etapy procesu rekrutacji i selekcji oraz pojęcia, metody techniki i narzędzia związane z tym procesem.
2,0Student nie wymienia prawidłowo etapów procesu rekrutacji i selekcji ani nie rozumie podstawowych pojęć, metod, technik i narzędzi związanych z tym procesem.
3,0Student wymienia i charateryzuje w sposób ogólny etapy procesu rekrutacji i selekcji, a także w sposób ogólny definiuje i odróżnia pojęcia, metody, techniki i narzędzia związane z tym procesem.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/3.2_W02
Student zna i rozumie występujące powiązania pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
2,0Student nie wskazuje żadnych powiązań pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
3,0Student wymienia pojedyncze przykłady powiązań pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/3.2_U01
Student potrafi zaplanować i przeprowadzić proces rekrutacji w zależności od potrzeb i możliwości organizacji.
2,0Student nie potrafi zaplanować ani przeprowadzić procesu rekrutacji.
3,0Student potrafi zaplanować i przeprowadzić proces rekrutacji w sposób standardowy przy powierzchownym rozpatrzeniu potrzeb organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/3.2_U02
Student potrafi dobrać lub zaprojektować narzędzia niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
2,0Student nie potrafi prawidłowo dobrać lub tworzyć narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
3,0Student dobiera lub tworzy narzędzia niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji, które są dostatecznie poprawne, choć zawierają pojedyncze błędy.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/3.2_U03
Student potrafi dobrać, pozyskać i przetwarzać informacje niebędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
2,0Student nie potrafi znaleźć żadnych informacji dotyczących rekrutacji i selekcji
3,0Student wyszukuje, dobiera i przetwarza informacje z kilku standardowych źródeł, które są niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M02/3.2_U04
Student potrafi obsługiwać programy informatyczne wspierające proces rekrutacji i selekcji.
2,0Student nie potrafi wykorzystywać funkcji oprogramowania wspierającego procesy rekrutacji i selekcji.
3,0Student wykorzystuje podstawowe funkcje oprogramowania wspierającego procesy rekrutacji i selekcji w sytuacjach standardowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/3.2_K01
Student jest gotów do przestrzegania przepisów prawa i zasad etycznych związanych z przeprowadzaniem rekrutacji i selekcji pracowników.
2,0Student nie dostrzega potrzeby uwzględniania przepisów prawa i zasad etycznych w procesie rekrutacji i selekcji pracowników.
3,0Student zwraca uwagę na wybrane przepisy prawa oraz zasady etyczne istotne w pojedynczych działaniach z zakresu rekrutacji i selekcji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Suchar M., Rekrutacja i selekcja personelu, CH Beck, Warszawa, 2018, 4
  2. Jamka B., HR na zakręcie: zarządzanie poprzez pomiar czy aktywacja kreatywności?, Wolters Kluwer, Warszawa, 2019
  3. Woźniak J., Rekrutacja - teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2013, ibuk

Literatura dodatkowa

  1. Okolie U., Ikechukwu E., E-Recruitment: Practices, Opportunities and Challenges, European Journal of Business and Management, 2017, Vol. 9, No. 11

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Analiza rynku pracy2
T-K-2Planowanie zasobów ludzkich (profil kompetencyjny kandydata, opis stanowiska pracy). Współpraca HR z hiring managerami2
T-K-3Employer branding w rekrutacji1
T-K-4Rodzaje rekrutacji (wewnętrzna, zewnętrzna, szeroka, wąska), formy (w tym direct search, executive search) i tradycyjne kanały rekrutacji2
T-K-5Nowoczesne sposoby rekrutacji (platformy zawodowe, media społecznościowe, Applicant Tracking System). Program poleceń pracowniczych.2
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).3
T-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.2
T-K-8Outsourcing rekrutacji i selekcji (w tym współpraca z agencjami zatrudnienia).1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ATS. Multiposting ofert pracy2
T-L-2Moduł obsługi poleceń pracowniczych1
T-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów2
T-L-4Selekcja aplikacji1
T-L-5Komunikacja z kandydatami1
T-L-6Współpraca z managerami w procesie rekrutacji i selekcji1
T-L-7Onboarding online2
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Diagnoza rynku pracy z uwzględnieniem dostępności zasobów ludzkich w danej organizacji.3
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.3
T-P-3Persona kandydata.2
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.3
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).3
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.2
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.3
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.3
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.3
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji3
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji2
30

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3przygotowanie do zajęć5
A-K-4przygotowanie do zaliczenia krótkich sprawdzianów8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do zajęć15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2opracowanie poszczególnych części projektu15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_W01Student zna i rozumiem etapy procesu rekrutacji i selekcji oraz pojęcia, metody techniki i narzędzia związane z tym procesem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z pojęciami, metodami, technikami i narzędziami związanymi z procesem rekrutacji i selekcji pracowników.
Treści programoweT-K-1Analiza rynku pracy
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji
T-L-5Komunikacja z kandydatami
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.
T-P-1Diagnoza rynku pracy z uwzględnieniem dostępności zasobów ludzkich w danej organizacji.
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.
T-K-5Nowoczesne sposoby rekrutacji (platformy zawodowe, media społecznościowe, Applicant Tracking System). Program poleceń pracowniczych.
T-L-6Współpraca z managerami w procesie rekrutacji i selekcji
T-L-2Moduł obsługi poleceń pracowniczych
T-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.
T-K-3Employer branding w rekrutacji
T-L-1Wprowadzenie do ATS. Multiposting ofert pracy
T-L-4Selekcja aplikacji
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.
T-L-7Onboarding online
T-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.
T-K-2Planowanie zasobów ludzkich (profil kompetencyjny kandydata, opis stanowiska pracy). Współpraca HR z hiring managerami
T-P-3Persona kandydata.
T-K-8Outsourcing rekrutacji i selekcji (w tym współpraca z agencjami zatrudnienia).
T-K-4Rodzaje rekrutacji (wewnętrzna, zewnętrzna, szeroka, wąska), formy (w tym direct search, executive search) i tradycyjne kanały rekrutacji
Metody nauczaniaM-2Studium przypadku
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia praktyczne z obsługi programu wspierającego rekrutację i selekcję
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-2Ocena formująca: Krótkie sprawdziany realizowane podczas zajęć z poszczególnych tematów konwersatoryjnych
S-4Ocena formująca: Ćwiczenia realizowane na komputerze
S-1Ocena formująca: Aktywność
S-5Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z krótkich sprawdzianów na konwersatoriach
S-7Ocena podsumowująca: Suma puntków uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia prawidłowo etapów procesu rekrutacji i selekcji ani nie rozumie podstawowych pojęć, metod, technik i narzędzi związanych z tym procesem.
3,0Student wymienia i charateryzuje w sposób ogólny etapy procesu rekrutacji i selekcji, a także w sposób ogólny definiuje i odróżnia pojęcia, metody, techniki i narzędzia związane z tym procesem.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_W02Student zna i rozumie występujące powiązania pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie studentowi charakteru wpływu rekrutacji i selekcji pracowników na inne procesy personalne w organizacji.
Treści programoweT-P-3Persona kandydata.
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).
T-K-1Analiza rynku pracy
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.
T-K-8Outsourcing rekrutacji i selekcji (w tym współpraca z agencjami zatrudnienia).
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji
T-K-3Employer branding w rekrutacji
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).
T-K-5Nowoczesne sposoby rekrutacji (platformy zawodowe, media społecznościowe, Applicant Tracking System). Program poleceń pracowniczych.
T-K-4Rodzaje rekrutacji (wewnętrzna, zewnętrzna, szeroka, wąska), formy (w tym direct search, executive search) i tradycyjne kanały rekrutacji
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.
T-K-2Planowanie zasobów ludzkich (profil kompetencyjny kandydata, opis stanowiska pracy). Współpraca HR z hiring managerami
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.
T-P-1Diagnoza rynku pracy z uwzględnieniem dostępności zasobów ludzkich w danej organizacji.
T-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Studium przypadku
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-2Ocena formująca: Krótkie sprawdziany realizowane podczas zajęć z poszczególnych tematów konwersatoryjnych
S-1Ocena formująca: Aktywność
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
S-5Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z krótkich sprawdzianów na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wskazuje żadnych powiązań pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
3,0Student wymienia pojedyncze przykłady powiązań pomiędzy działaniami związanymi z rekrutacją i selekcją a innymi procesami personalnymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_U01Student potrafi zaplanować i przeprowadzić proces rekrutacji w zależności od potrzeb i możliwości organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie studentowi charakteru wpływu rekrutacji i selekcji pracowników na inne procesy personalne w organizacji.
C-2Ukształtowanie umiejętności studenta związanych ze sprawnym i efektywnym przeprowadzaniem procesu rekrutacji i selekcji pracowników, w zależności od potrzeb organizacji.
Treści programoweT-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.
T-K-8Outsourcing rekrutacji i selekcji (w tym współpraca z agencjami zatrudnienia).
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.
T-K-5Nowoczesne sposoby rekrutacji (platformy zawodowe, media społecznościowe, Applicant Tracking System). Program poleceń pracowniczych.
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).
T-K-4Rodzaje rekrutacji (wewnętrzna, zewnętrzna, szeroka, wąska), formy (w tym direct search, executive search) i tradycyjne kanały rekrutacji
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.
T-K-1Analiza rynku pracy
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji
T-P-3Persona kandydata.
T-K-2Planowanie zasobów ludzkich (profil kompetencyjny kandydata, opis stanowiska pracy). Współpraca HR z hiring managerami
T-P-1Diagnoza rynku pracy z uwzględnieniem dostępności zasobów ludzkich w danej organizacji.
T-K-3Employer branding w rekrutacji
T-L-7Onboarding online
T-L-2Moduł obsługi poleceń pracowniczych
T-L-5Komunikacja z kandydatami
T-L-4Selekcja aplikacji
T-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów
T-L-6Współpraca z managerami w procesie rekrutacji i selekcji
T-L-1Wprowadzenie do ATS. Multiposting ofert pracy
Metody nauczaniaM-2Studium przypadku
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów
M-4Ćwiczenia praktyczne z obsługi programu wspierającego rekrutację i selekcję
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ćwiczenia realizowane na komputerze
S-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-1Ocena formująca: Aktywność
S-2Ocena formująca: Krótkie sprawdziany realizowane podczas zajęć z poszczególnych tematów konwersatoryjnych
S-7Ocena podsumowująca: Suma puntków uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaplanować ani przeprowadzić procesu rekrutacji.
3,0Student potrafi zaplanować i przeprowadzić proces rekrutacji w sposób standardowy przy powierzchownym rozpatrzeniu potrzeb organizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_U02Student potrafi dobrać lub zaprojektować narzędzia niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studenta związanych ze sprawnym i efektywnym przeprowadzaniem procesu rekrutacji i selekcji pracowników, w zależności od potrzeb organizacji.
Treści programoweT-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.
T-K-2Planowanie zasobów ludzkich (profil kompetencyjny kandydata, opis stanowiska pracy). Współpraca HR z hiring managerami
T-P-3Persona kandydata.
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji
T-L-4Selekcja aplikacji
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.
T-L-5Komunikacja z kandydatami
T-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia praktyczne z obsługi programu wspierającego rekrutację i selekcję
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność
S-4Ocena formująca: Ćwiczenia realizowane na komputerze
S-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
S-7Ocena podsumowująca: Suma puntków uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo dobrać lub tworzyć narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
3,0Student dobiera lub tworzy narzędzia niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji, które są dostatecznie poprawne, choć zawierają pojedyncze błędy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_U03Student potrafi dobrać, pozyskać i przetwarzać informacje niebędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studenta związanych ze sprawnym i efektywnym przeprowadzaniem procesu rekrutacji i selekcji pracowników, w zależności od potrzeb organizacji.
Treści programoweT-P-3Persona kandydata.
T-P-10Modele outsourcingu rekrutacji i selekcji a potrzeby organizacji
T-P-1Diagnoza rynku pracy z uwzględnieniem dostępności zasobów ludzkich w danej organizacji.
T-P-9Onboarding dla nowo zatrudnionego pracownika.
T-P-4Ogłoszenie o pracę i kanały rekrutacji.
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.
T-P-11Wskaźniki efektywności procesu rekrutacji
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).
T-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.
T-P-2Lejek rekrutacyjny dla rekrutacji na wybrane stanowisko.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów
M-2Studium przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-1Ocena formująca: Aktywność
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi znaleźć żadnych informacji dotyczących rekrutacji i selekcji
3,0Student wyszukuje, dobiera i przetwarza informacje z kilku standardowych źródeł, które są niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_U04Student potrafi obsługiwać programy informatyczne wspierające proces rekrutacji i selekcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studenta związanych ze sprawnym i efektywnym przeprowadzaniem procesu rekrutacji i selekcji pracowników, w zależności od potrzeb organizacji.
C-4Ukształtowanie praktycznych umiejętności studenta w zakresie posługiwania się oprogramowaniem wspierającym proces rekrutacji i selekcji.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do ATS. Multiposting ofert pracy
T-L-4Selekcja aplikacji
T-L-7Onboarding online
T-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów
T-L-5Komunikacja z kandydatami
T-L-2Moduł obsługi poleceń pracowniczych
T-L-6Współpraca z managerami w procesie rekrutacji i selekcji
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia praktyczne z obsługi programu wspierającego rekrutację i selekcję
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność
S-4Ocena formująca: Ćwiczenia realizowane na komputerze
S-7Ocena podsumowująca: Suma puntków uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać funkcji oprogramowania wspierającego procesy rekrutacji i selekcji.
3,0Student wykorzystuje podstawowe funkcje oprogramowania wspierającego procesy rekrutacji i selekcji w sytuacjach standardowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/3.2_K01Student jest gotów do przestrzegania przepisów prawa i zasad etycznych związanych z przeprowadzaniem rekrutacji i selekcji pracowników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie studentowi charakteru wpływu rekrutacji i selekcji pracowników na inne procesy personalne w organizacji.
C-2Ukształtowanie umiejętności studenta związanych ze sprawnym i efektywnym przeprowadzaniem procesu rekrutacji i selekcji pracowników, w zależności od potrzeb organizacji.
Treści programoweT-P-6Kryteria oceny dokumentów aplikacyjnych.
T-L-3Budowanie i zarządzanie bazą kandydatów
T-K-7Pre-boarding, onboarding, stay interview, Buddy.
T-K-3Employer branding w rekrutacji
T-P-5Formy przyciągania kandydatów wspomagające ogłoszenie o pracę (działania z obszaru employer branding).
T-K-4Rodzaje rekrutacji (wewnętrzna, zewnętrzna, szeroka, wąska), formy (w tym direct search, executive search) i tradycyjne kanały rekrutacji
T-K-6Proces i metody selekcji pracowniczej (w tym rozmowy kwalifikacyjne, wideorozmowy). Błędy poznawcze. Komunikacja z odrzuconymi kandydatami (feedback).
T-P-8Rozmowa kwalifikacyjna i kryteria wyboru kandydata.
T-K-8Outsourcing rekrutacji i selekcji (w tym współpraca z agencjami zatrudnienia).
T-P-7Scenariusz rozmowy telefonicznej z kandydatem.
T-K-5Nowoczesne sposoby rekrutacji (platformy zawodowe, media społecznościowe, Applicant Tracking System). Program poleceń pracowniczych.
T-L-6Współpraca z managerami w procesie rekrutacji i selekcji
T-L-4Selekcja aplikacji
T-L-5Komunikacja z kandydatami
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów
M-2Studium przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Oceny poszczególnych części projektu
S-1Ocena formująca: Aktywność
S-2Ocena formująca: Krótkie sprawdziany realizowane podczas zajęć z poszczególnych tematów konwersatoryjnych
S-6Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z poszczególnych części projektu
S-5Ocena podsumowująca: Suma punktów uzyskanych z krótkich sprawdzianów na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dostrzega potrzeby uwzględniania przepisów prawa i zasad etycznych w procesie rekrutacji i selekcji pracowników.
3,0Student zwraca uwagę na wybrane przepisy prawa oraz zasady etyczne istotne w pojedynczych działaniach z zakresu rekrutacji i selekcji.
3,5
4,0
4,5
5,0