Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Metody planowania sprzedaży:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Metody planowania sprzedaży
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Cheba <Katarzyna.Cheba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 25 1,60,50zaliczenie
warsztatyWR4 20 1,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana znajomość podstawowych zagdanień ze statystyki opisowej a także ogólna wiedza z podstaw zarządzania.
W-2Wymagana znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z gromadzeniem danych oraz możliwościami wykorzystania metod planowania sprzedaży w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się wybranymi metodami służącymi do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe pojecia planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Rola informacji w planowaniu sprzedaży przedsiębiorstwa.1
T-A-2Etapy planowania i organizowania procesów sprzedażowych. Kamienie milowe w planowaniu i organziacji procesów sprzedażowych.2
T-A-3Planowanie oferty handlowej.2
T-A-4Strategie i taktyki kształtowania cen w handlu.2
T-A-5Planowanie i prognozowanie wielkości sprzedaży. Podstawowe zagadanienia.2
T-A-6Źródła informacji wykorzytywanych w planowaniu i prognozowaniu sprzedaży.2
T-A-7Planowanie sprzedaży na podstawie danych historycznych. Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży.4
T-A-8Modele analogowe w planowaniu sprzedaży.2
T-A-9Wykorzystanie testów rynkowych w planowaniu sprzedaży.2
T-A-10Jakościowe metody planowania i sprzedaży.2
T-A-11Planowanie sprzedaży nowych produktów.2
T-A-12Przedstawienie projektu.2
25
warsztaty
T-WR-1Oferta handlowa jako podstawa do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.2
T-WR-2Budowa bazy danych i informacji wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych prodktów) w przedsiębiorstwie.2
T-WR-3Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.4
T-WR-4Zastosowanie analogowych metod planowania sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.2
T-WR-5Testy rynkowe jako metoda planowania sprzedaży. Przygotowanie i przeprowadzenie testu rynkowego dla wybranego produktu przedsiębiorstwa.6
T-WR-6Planowanie sprzedaży na podstawie opinii ekspertów - zastosowanie i ocena użyteczności w planowaniu sprzedaży.2
T-WR-7Zaliczenie zadań praktycznych.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3studia literaturowe8
A-A-4przygotowanie projektu5
40
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2studia literaturowe6
A-WR-3przygotowanie do zajęć8
34

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Case study
M-2Warsztaty z użyciem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.5_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadanienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W03C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-11, T-A-12, T-A-10, T-A-8, T-A-7, T-A-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.5_U01
Student potrafi wykorzystywać źródła danych rynkowych oraz zastosować wybrane metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U04, Z_1P_U07, Z_1P_U08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-11, T-A-12, T-A-7, T-A-10, T-A-8, T-A-9, T-WR-7, T-WR-6, T-WR-2, T-WR-4, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemowych zagadnień związanych z planowaniem sprzedaży.
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04C-2T-WR-3, T-WR-4, T-WR-6, T-WR-2, T-WR-5, T-WR-7, T-WR-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.5_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadanienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży w przedsiębiorstwie.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych zagadnień dotyczących źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży
3,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.5_U01
Student potrafi wykorzystywać źródła danych rynkowych oraz zastosować wybrane metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży.
2,0Student nie potrafi wykorzystać źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży
3,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 55%
3,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 65%
4,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 75%
4,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 85%
5,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemowych zagadnień związanych z planowaniem sprzedaży.
2,0Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego
3,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
3,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
4,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy
4,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania
5,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania

Literatura podstawowa

  1. Armstrong, M., A handbook of MANAGEMENT techniques: the best-selling guide to modern management methods, Kogan Page Publishers., 2001
  2. Wirkus M., Lis A. M., Planowanie i rozwój nowych produktów, CeDeWu, Warszawa, 2023
  3. Dittmann P., Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 2000
  4. Frankowski K. P., Prognozowanie sprzedaży, CeDeWu, Warszawa, 2017
  5. Mentzer, J. T., Moon, M. A., Sales forecasting management: a demand management approach, Sage Publications, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Liao, S. H., Tasi, Y. S., Big data analysis on the business process and management for the store layout and bundling sales, Business Process Management Journal, 2019, 25(7), 1783-1801
  2. Topolski, M., Topolska, K., Komputerowe algorytmy wspomagające planowanie sprzedaży w przedsiębiorstwach produkcyjnych, Logistyka, 2014
  3. Sarjusz-Wolski, Z., Prognozowanie sprzedaży z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2004, (3), 28-31
  4. Szapiro T. (red.), Decyzje menedżerskie z Excelem, PWE, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe pojecia planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Rola informacji w planowaniu sprzedaży przedsiębiorstwa.1
T-A-2Etapy planowania i organizowania procesów sprzedażowych. Kamienie milowe w planowaniu i organziacji procesów sprzedażowych.2
T-A-3Planowanie oferty handlowej.2
T-A-4Strategie i taktyki kształtowania cen w handlu.2
T-A-5Planowanie i prognozowanie wielkości sprzedaży. Podstawowe zagadanienia.2
T-A-6Źródła informacji wykorzytywanych w planowaniu i prognozowaniu sprzedaży.2
T-A-7Planowanie sprzedaży na podstawie danych historycznych. Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży.4
T-A-8Modele analogowe w planowaniu sprzedaży.2
T-A-9Wykorzystanie testów rynkowych w planowaniu sprzedaży.2
T-A-10Jakościowe metody planowania i sprzedaży.2
T-A-11Planowanie sprzedaży nowych produktów.2
T-A-12Przedstawienie projektu.2
25

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Oferta handlowa jako podstawa do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.2
T-WR-2Budowa bazy danych i informacji wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych prodktów) w przedsiębiorstwie.2
T-WR-3Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.4
T-WR-4Zastosowanie analogowych metod planowania sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.2
T-WR-5Testy rynkowe jako metoda planowania sprzedaży. Przygotowanie i przeprowadzenie testu rynkowego dla wybranego produktu przedsiębiorstwa.6
T-WR-6Planowanie sprzedaży na podstawie opinii ekspertów - zastosowanie i ocena użyteczności w planowaniu sprzedaży.2
T-WR-7Zaliczenie zadań praktycznych.2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3studia literaturowe8
A-A-4przygotowanie projektu5
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2studia literaturowe6
A-WR-3przygotowanie do zajęć8
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.5_W01Student zna i rozumie podstawowe zagadanienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z gromadzeniem danych oraz możliwościami wykorzystania metod planowania sprzedaży w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się wybranymi metodami służącymi do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojecia planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Rola informacji w planowaniu sprzedaży przedsiębiorstwa.
T-A-2Etapy planowania i organizowania procesów sprzedażowych. Kamienie milowe w planowaniu i organziacji procesów sprzedażowych.
T-A-3Planowanie oferty handlowej.
T-A-4Strategie i taktyki kształtowania cen w handlu.
T-A-5Planowanie i prognozowanie wielkości sprzedaży. Podstawowe zagadanienia.
T-A-6Źródła informacji wykorzytywanych w planowaniu i prognozowaniu sprzedaży.
T-A-11Planowanie sprzedaży nowych produktów.
T-A-12Przedstawienie projektu.
T-A-10Jakościowe metody planowania i sprzedaży.
T-A-8Modele analogowe w planowaniu sprzedaży.
T-A-7Planowanie sprzedaży na podstawie danych historycznych. Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży.
T-A-9Wykorzystanie testów rynkowych w planowaniu sprzedaży.
Metody nauczaniaM-1Case study
M-2Warsztaty z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych zagadnień dotyczących źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży
3,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.5_U01Student potrafi wykorzystywać źródła danych rynkowych oraz zastosować wybrane metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Z_1P_U07Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Z_1P_U08Absolwent umie współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z gromadzeniem danych oraz możliwościami wykorzystania metod planowania sprzedaży w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się wybranymi metodami służącymi do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojecia planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Rola informacji w planowaniu sprzedaży przedsiębiorstwa.
T-A-2Etapy planowania i organizowania procesów sprzedażowych. Kamienie milowe w planowaniu i organziacji procesów sprzedażowych.
T-A-3Planowanie oferty handlowej.
T-A-4Strategie i taktyki kształtowania cen w handlu.
T-A-5Planowanie i prognozowanie wielkości sprzedaży. Podstawowe zagadanienia.
T-A-6Źródła informacji wykorzytywanych w planowaniu i prognozowaniu sprzedaży.
T-A-11Planowanie sprzedaży nowych produktów.
T-A-12Przedstawienie projektu.
T-A-7Planowanie sprzedaży na podstawie danych historycznych. Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży.
T-A-10Jakościowe metody planowania i sprzedaży.
T-A-8Modele analogowe w planowaniu sprzedaży.
T-A-9Wykorzystanie testów rynkowych w planowaniu sprzedaży.
T-WR-7Zaliczenie zadań praktycznych.
T-WR-6Planowanie sprzedaży na podstawie opinii ekspertów - zastosowanie i ocena użyteczności w planowaniu sprzedaży.
T-WR-2Budowa bazy danych i informacji wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych prodktów) w przedsiębiorstwie.
T-WR-4Zastosowanie analogowych metod planowania sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.
T-WR-1Oferta handlowa jako podstawa do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.
T-WR-3Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.
T-WR-5Testy rynkowe jako metoda planowania sprzedaży. Przygotowanie i przeprowadzenie testu rynkowego dla wybranego produktu przedsiębiorstwa.
Metody nauczaniaM-1Case study
M-2Warsztaty z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać źródeł, metod i narzędzi wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży
3,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 55%
3,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 65%
4,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 75%
4,5Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży co najmniej w 85%
5,0Student potrafi wykorzystać źródła, metody i narzędzia wykorzystywane w planowaniu sprzedaży
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.5_K01Student jest gotów do rozwiązywania problemowych zagadnień związanych z planowaniem sprzedaży.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności posługiwania się wybranymi metodami służącymi do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Treści programoweT-WR-3Wykorzystanie modeli trendu w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.
T-WR-4Zastosowanie analogowych metod planowania sprzedaży wybranego produktu (wybranych produktów) przedsiębiorstwa.
T-WR-6Planowanie sprzedaży na podstawie opinii ekspertów - zastosowanie i ocena użyteczności w planowaniu sprzedaży.
T-WR-2Budowa bazy danych i informacji wykorzystywanych w planowaniu sprzedaży wybranego produktu (wybranych prodktów) w przedsiębiorstwie.
T-WR-5Testy rynkowe jako metoda planowania sprzedaży. Przygotowanie i przeprowadzenie testu rynkowego dla wybranego produktu przedsiębiorstwa.
T-WR-7Zaliczenie zadań praktycznych.
T-WR-1Oferta handlowa jako podstawa do planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Metody nauczaniaM-1Case study
M-2Warsztaty z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w przyswajaniu wiedzy podczas ustnych pytań w trakcie zajęć audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji (prezentacja multimedialna) projektu przygotowanego samodzielnie lub przez grupę studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do pracy indywidualnej i zespołowej przy przygotowaniu projektu badawczego
3,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy znacznej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
3,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy, a przy niewielkiej pomocy nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy
4,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy
4,5Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy. Przy pomocy nauczyciela jest gotowy zaproponować etapy ewaluacji zadania
5,0Student jest gotowy samodzielnie przygotować indywidualny projekt badawczy oraz grupowy projekt badawczy oraz samodzielnie zaproponować etapy ewaluacji zadania