Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace
Sylabus przedmiotu B2B marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | B2B marketing | ||
Specjalność | Marketing i sprzedaż | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie specyfiki rynku B2B |
C-2 | Umiejętność tworzenia strategii marketingowych B2B |
C-3 | Umiejętność budowania i utrzymania relacje biznesowe |
C-4 | Umiejętność projektowania skutecznych kampanii marketingowych B2B |
C-5 | Umiejętność wykorzystywania nowoczesnych narzędzi i technologii w B2B marketingu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota marketingu B2B | 2 |
T-A-2 | Zarządzanie marketingowe na rynku B2B | 3 |
T-A-3 | Specyfika rynku B2B | 3 |
T-A-4 | Zachowania podmiotów na rynku B2B | 3 |
T-A-5 | Segmentacja podmiotów rynkowych na rynku B2B | 3 |
T-A-6 | Badania marketingowe na rynku B2B | 2 |
T-A-7 | Zarządzanie produktem na rynku B2B | 3 |
T-A-8 | Zarządzanie ceną na rynku B2B | 3 |
T-A-9 | Zarządzanie dystrybucją na rynku B2B | 3 |
T-A-10 | Zarządzanie promocją na rynku B2B | 3 |
T-A-11 | Komunikacja marketingową na rynku B2B | 3 |
T-A-12 | Programy lojalnościowe i motywacyjne na rynku B2B | 3 |
T-A-13 | Zaliczenie zadań praktycznych | 1 |
35 | ||
warsztaty | ||
T-WR-1 | Analiza rynku B2B: identyfikacja segmentów rynku i ocena potencjału | 2 |
T-WR-2 | Tworzenie profilu klienta B2B: określanie cech i preferencji klientów biznesowych | 2 |
T-WR-3 | Badanie konkurencji w sektorze B2B: analiza i porównanie ofert konkurencyjnych firm | 1 |
T-WR-4 | Projektowanie kampanii marketingowej B2B | 2 |
T-WR-5 | Budowanie relacji z klientami B2B: techniki i narzędzia do utrzymania długotrwałych relacji biznesowych | 2 |
T-WR-6 | Zarządzanie marką B2B: budowanie i wzmocnienie marki w kontekście rynku biznesowego. | 2 |
T-WR-7 | Opracowywanie oferty handlowej dla klientów B2B: przygotowanie skutecznych propozycji handlowych | 1 |
T-WR-8 | Komunikacja marketingowa w B2B: dobór odpowiednich kanałów komunikacji i treści | 2 |
T-WR-9 | Marketing szeptany w B2B: wykorzystanie wpływu opinii liderów branży i rekomendacji | 1 |
T-WR-10 | Planowanie strategii rozwoju rynku B2B: identyfikacja nowych możliwości i wyzwań | 2 |
T-WR-11 | Ewaluacja efektywności działań marketingowych B2B: monitorowanie i pomiar wyników | 2 |
T-WR-12 | Zaliczenie zadań praktycznych | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 35 |
A-A-2 | konsultacje | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 12 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia | 13 |
62 | ||
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-WR-2 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-WR-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zadania praktyczne |
M-2 | pogadanka |
M-3 | studia przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-3 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/4.3_W01 Student zna istotę funkcjonowania marketingu w relacjach B2B | Z_1P_W02 | — | C-1 | T-WR-1, T-A-9, T-A-5, T-A-2, T-A-10, T-WR-10, T-WR-2, T-WR-11, T-WR-5, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-7, T-WR-9, T-A-12, T-WR-3, T-WR-7, T-A-6, T-WR-8, T-A-11, T-A-1, T-WR-4, T-WR-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/4.3_U01 Student potrafi zaprojektować strategię marketingową B2B | Z_1P_U03 | — | C-4, C-2, C-5, C-3 | T-A-11, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-WR-9, T-WR-8, T-WR-10, T-A-12, T-A-1, T-WR-1, T-A-4, T-WR-3, T-WR-2, T-WR-5, T-WR-6, T-WR-11, T-WR-4, T-WR-7, T-A-6, T-A-8, T-A-5, T-A-10, T-A-9 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M01/4.3_K01 Student jest gotowy do działania zgodnie z zasadami marketingu B2B | Z_1P_K02 | — | C-5, C-1, C-3, C-4, C-2 | T-A-11, T-WR-1, T-A-7, T-A-3, T-WR-9, T-WR-8, T-A-6, T-WR-2, T-A-8, T-WR-3, T-A-5, T-WR-10, T-WR-11, T-WR-4, T-A-1, T-A-9, T-A-2, T-A-4, T-WR-6, T-A-12, T-WR-7, T-A-10, T-WR-5 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/4.3_W01 Student zna istotę funkcjonowania marketingu w relacjach B2B | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostaecznym zna terminologię stosowaną w marketingu B2B, potrafi zdefiniować w stopniu dostatecznym elementy skutecznej kampanii marketingowej B2B | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/4.3_U01 Student potrafi zaprojektować strategię marketingową B2B | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi sformułować w stopniu dostaecznym etapy przygotowania skutecznej strategii marketingowej B2B | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M01/4.3_K01 Student jest gotowy do działania zgodnie z zasadami marketingu B2B | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym prezentuje postawy zgodne z zasadami marketingu B2B | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- U. G. Seebacher, B2B Marketing, Springer Nature Switzerland AG, 2021
- Ł. Kosuniak, ABC marketingu B2B, Grupa Marketer, 2020
Literatura dodatkowa
- P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 5.0. Technologie Next Tech, MT Biznes, 2021