Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace

Sylabus przedmiotu Analityka biznesowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Analityka biznesowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 36 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 36 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy statystyki
W-2podstawy zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
C-2Zdobycie przez studenta umiejętności zbierania, analizowania i interpretowania danych biznesowych.
C-3Zdobycie przez studenta umiejętności komunikacji i współpracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Wykorzystanie do podejmowania decyzji. Rodzaje danych biznesowych. Narzędzia.2
T-L-2Notacja BPMN (Business Process Model and Notation)2
T-L-3Tworzenie diagramów przepływu procesów4
T-L-4Analiza procesów biznesowych i optymalizacja4
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.4
T-L-6Eksploracyjna analiza danych (EDA)4
T-L-7Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych.4
T-L-8Wizualizacja danych biznesowych4
T-L-9Wykorzystanie statystyki w analityce biznesowej.Tworzenie modeli predykcyjnych.4
T-L-10Uczenie się maszynowe w analityce biznesowej (NLP)4
36
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Istota, cele, zasady.4
T-W-2Dane w organizacjach, ich eksploracja i analiza.4
T-W-3Techniki wizualizacji danych i raportowania.4
T-W-4Informacja finansowa i ekonomiczna w organizacjach.2
T-W-5Analityka ekonomiczna i finansowa.2
T-W-6Metody i narzędzia analityki. Modelowanie predykcyjne.4
T-W-7Procesy biznesowe, ich analiza i modelowanie.6
T-W-8Modelowanie procesów. BPMN, EPC, UML.6
T-W-9Nowe trendy w analityce biznesowej.2
T-W-10Zaliczenie2
36

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach36
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć12
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach36
A-W-2konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia12
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadków
M-2Metoda sytuacyjna
M-3Dyskusja
M-4Wykład
M-5Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C08/3.2_W01
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych.
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-3, M-4S-3, S-2
Z_1P_C08/3.2_W02
Student zna i rozumie metody i narzędzia analityczne
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-W-3, T-W-6M-3, M-4S-3, S-2
Z_1P_C08/3.2_W03
Student zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania.
Z_1P_W01, Z_1P_W04C-1T-W-9, T-W-7, T-W-8M-4, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C08/3.2_U01
Student potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć.
Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U01C-1T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-5S-1
Z_1P_C08/3.2_U02
Student potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-L-3M-2, M-1, M-5S-1
Z_1P_C08/3.2_U03
Student potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1T-L-7, T-L-10, T-L-8, T-L-4, T-L-9, T-L-5M-5, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C08/3.2_K01
Student jest gotów rozwijać zdolności w zakresie autoprezentacji i komunikacji
Z_1P_K02, Z_1P_K01C-1, C-3T-L-7, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-8M-5, M-2, M-1, M-3S-1, S-2
Z_1P_C08/3.2_K02
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł
Z_1P_K01, Z_1P_K02C-2, C-3T-L-1, T-L-8, T-L-5, T-L-10, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3, M-2, M-1, M-5S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C08/3.2_W01
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_C08/3.2_W02
Student zna i rozumie metody i narzędzia analityczne
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie metody i narzędzia analityczne
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_C08/3.2_W03
Student zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C08/3.2_U01
Student potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_C08/3.2_U02
Student potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_C08/3.2_U03
Student potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C08/3.2_K01
Student jest gotów rozwijać zdolności w zakresie autoprezentacji i komunikacji
2,0
3,0Student jest gotów w dostatecznym stopniu do rozwijania zdolności w zakresie autoprezentacji i komunokacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_C08/3.2_K02
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Żeliński Jarosław, Analityka biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji, Onepress, Warszawa, 2016
  2. Surma, Jerzy, Business Intelligence : systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge (Babok Guide), International Institute of Business Analysis, Toronto, 2015, v3
  2. Marco Russo Alberto Ferrari, Microsoft SQL Server 2016 Analysis Services Modelowanie tabelaryczne, Microsoft, 2017, Dostęp online

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Wykorzystanie do podejmowania decyzji. Rodzaje danych biznesowych. Narzędzia.2
T-L-2Notacja BPMN (Business Process Model and Notation)2
T-L-3Tworzenie diagramów przepływu procesów4
T-L-4Analiza procesów biznesowych i optymalizacja4
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.4
T-L-6Eksploracyjna analiza danych (EDA)4
T-L-7Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych.4
T-L-8Wizualizacja danych biznesowych4
T-L-9Wykorzystanie statystyki w analityce biznesowej.Tworzenie modeli predykcyjnych.4
T-L-10Uczenie się maszynowe w analityce biznesowej (NLP)4
36

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Istota, cele, zasady.4
T-W-2Dane w organizacjach, ich eksploracja i analiza.4
T-W-3Techniki wizualizacji danych i raportowania.4
T-W-4Informacja finansowa i ekonomiczna w organizacjach.2
T-W-5Analityka ekonomiczna i finansowa.2
T-W-6Metody i narzędzia analityki. Modelowanie predykcyjne.4
T-W-7Procesy biznesowe, ich analiza i modelowanie.6
T-W-8Modelowanie procesów. BPMN, EPC, UML.6
T-W-9Nowe trendy w analityce biznesowej.2
T-W-10Zaliczenie2
36

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach36
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zajęć12
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach36
A-W-2konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia12
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_W01Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
Treści programoweT-W-5Analityka ekonomiczna i finansowa.
T-W-2Dane w organizacjach, ich eksploracja i analiza.
T-W-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Istota, cele, zasady.
T-W-4Informacja finansowa i ekonomiczna w organizacjach.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-4Wykład
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu analityki biznesowej, eksploracji i analizy danych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_W02Student zna i rozumie metody i narzędzia analityczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
Treści programoweT-W-3Techniki wizualizacji danych i raportowania.
T-W-6Metody i narzędzia analityki. Modelowanie predykcyjne.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-4Wykład
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie metody i narzędzia analityczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_W03Student zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
Treści programoweT-W-9Nowe trendy w analityce biznesowej.
T-W-7Procesy biznesowe, ich analiza i modelowanie.
T-W-8Modelowanie procesów. BPMN, EPC, UML.
Metody nauczaniaM-4Wykład
M-3Dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie procesy biznesowe współczesnych organizacji, wyjaśnia podstawy ich analizy i modelowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_U01Student potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
Treści programoweT-L-3Tworzenie diagramów przepływu procesów
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.
T-L-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Wykorzystanie do podejmowania decyzji. Rodzaje danych biznesowych. Narzędzia.
T-L-2Notacja BPMN (Business Process Model and Notation)
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadków
M-2Metoda sytuacyjna
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykonać analizę i ocenić przykłady podawane w trakcie zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_U02Student potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
Treści programoweT-L-4Analiza procesów biznesowych i optymalizacja
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.
T-L-7Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych.
T-L-2Notacja BPMN (Business Process Model and Notation)
T-L-6Eksploracyjna analiza danych (EDA)
T-L-3Tworzenie diagramów przepływu procesów
Metody nauczaniaM-2Metoda sytuacyjna
M-1Metoda przypadków
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykonać analizę i modelowanie prostych procesów biznesowych z wykorzystaniem róznych metod i narzędzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_U03Student potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
Treści programoweT-L-7Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych.
T-L-10Uczenie się maszynowe w analityce biznesowej (NLP)
T-L-8Wizualizacja danych biznesowych
T-L-4Analiza procesów biznesowych i optymalizacja
T-L-9Wykorzystanie statystyki w analityce biznesowej.Tworzenie modeli predykcyjnych.
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.
Metody nauczaniaM-5Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metoda sytuacyjna
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać narzędzia do analizy danych, wizualizacji i tworzenia modeli.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_K01Student jest gotów rozwijać zdolności w zakresie autoprezentacji i komunikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z narzędziami niezbędnymi do skutecznego wykorzystania analizy danych w podejmowaniu decyzji biznesowych
C-3Zdobycie przez studenta umiejętności komunikacji i współpracy
Treści programoweT-L-7Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych.
T-L-4Analiza procesów biznesowych i optymalizacja
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.
T-L-3Tworzenie diagramów przepływu procesów
T-L-8Wizualizacja danych biznesowych
Metody nauczaniaM-5Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metoda sytuacyjna
M-1Metoda przypadków
M-3Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest gotów w dostatecznym stopniu do rozwijania zdolności w zakresie autoprezentacji i komunokacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C08/3.2_K02Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studenta umiejętności zbierania, analizowania i interpretowania danych biznesowych.
C-3Zdobycie przez studenta umiejętności komunikacji i współpracy
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do analityki biznesowej. Wykorzystanie do podejmowania decyzji. Rodzaje danych biznesowych. Narzędzia.
T-L-8Wizualizacja danych biznesowych
T-L-5Zbieranie, czyszczenie i przygotowanie danych biznesowych.
T-L-10Uczenie się maszynowe w analityce biznesowej (NLP)
T-L-6Eksploracyjna analiza danych (EDA)
T-L-7Wykorzystanie narzędzi analitycznych, takich jak Excel, Python, do analizy danych.
T-L-9Wykorzystanie statystyki w analityce biznesowej.Tworzenie modeli predykcyjnych.
T-L-2Notacja BPMN (Business Process Model and Notation)
T-L-3Tworzenie diagramów przepływu procesów
T-L-4Analiza procesów biznesowych i optymalizacja
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-2Metoda sytuacyjna
M-1Metoda przypadków
M-5Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć
S-1Ocena formująca: Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i poszykiwania jej nowych żródeł
3,5
4,0
4,5
5,0