Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace
Sylabus przedmiotu Komunikacja interpersonalna i sztuka autoprezentacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja interpersonalna i sztuka autoprezentacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Wykładowcy zewnętrzni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Iwancz <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Komunikacja interpersonalna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy na temat zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej |
C-2 | Wykształcenie umiejętności skutecznej komunikacji |
C-3 | Wykształcenie umiejętności dokonywania autoprezentacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Rola komunikacji werbalnej w autoprezentacji i skutecznej komunikacji, | 4 |
T-P-2 | Rola komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji | 4 |
T-P-3 | Techniki wywierania wpływu i wrażenia | 4 |
T-P-4 | Savoir-vivre autoprezentacji menedżera | 4 |
T-P-5 | Wystąpienia publiczne | 4 |
T-P-6 | Dokumenty aplikacyjne | 4 |
T-P-7 | Rozmowa kwalifikacyjna | 4 |
T-P-8 | Autoprezentacja i wystąpienia publiczne w warunkach stresu | 4 |
T-P-9 | Wybrane sposoby na skuteczną autoprezentację | 4 |
36 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Komunikacja interpersonalna - werbalne aspekty komunikacji | 4 |
T-W-2 | Komunikacja interpersonalna - niewerbalne aspekty komunikacji | 4 |
T-W-3 | Komunikacja pisemna, via e-mail | 2 |
T-W-4 | Metody wywierania wpływu i wrażenia | 2 |
T-W-5 | Zasady savoir vivre w życiu prywatnym i biznesowym | 2 |
T-W-6 | Dokumenty aplikacyjne - CV, list motywacyjny | 2 |
T-W-7 | Rozmowa kwalifikacyjna | 2 |
T-W-8 | Zachowania w sytuacjach trudnych emocjonalnie - stres, trema | 2 |
T-W-9 | Rola autoprezentacji i wystąpień publicznych w pracy menedżera | 1 |
T-W-10 | Strategie i techniki autoprezentacji | 2 |
T-W-11 | Narzędzia kształtowania wizerunku | 2 |
T-W-12 | Wystąpienia publiczne | 2 |
T-W-13 | Podstawy retoryki | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-P-2 | konsultacje | 2 |
A-P-3 | przygotowanie do zajęć | 13 |
51 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć | 18 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
M-4 | Metoda przypadków |
M-5 | Inscenizacja |
M-6 | Film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: wykonywanie ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: aktywność podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_B05/1.5_W01 Student zna i rozumie techniki skutecznej komunikacji interpersonalej | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-W-12, T-W-13, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Z_1P_B05/1.5_W02 Student zna i rozumie zasady i techniki autoprezentacji | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-7 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_B05/1.5_U01 Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do skutecznej komunikacji interpersonalnej | Z_1P_U01, Z_1P_U03, Z_1P_U04, Z_1P_U05 | — | C-2 | T-P-7, T-P-3, T-P-5, T-P-8, T-P-1, T-P-6 | M-6, M-5, M-4 | S-2, S-3, S-1 |
Z_1P_B05/1.5_U02 Student potrafi wykorzystywać uzyskaną wiedzę w zakresie umiejętności autoprezentacji | Z_1P_U04, Z_1P_U05 | — | C-3 | T-P-9, T-P-2, T-P-4 | M-5, M-4, M-6, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_B05/1.5_K01 Student jest gotów pracować efektywnie wykorzystując techniki komunikacyjne | Z_1P_K02, Z_1P_K01 | — | C-2 | T-P-3, T-P-1, T-P-9, T-P-2 | M-5, M-4 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_B05/1.5_W01 Student zna i rozumie techniki skutecznej komunikacji interpersonalej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiadł wiedzę z zakresu technik komunikacji interpersonalnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_B05/1.5_W02 Student zna i rozumie zasady i techniki autoprezentacji | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiadł wiedzę z zakresu technik i zasad autoprezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_B05/1.5_U01 Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do skutecznej komunikacji interpersonalnej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi stosować techniki skutecznej komunikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_B05/1.5_U02 Student potrafi wykorzystywać uzyskaną wiedzę w zakresie umiejętności autoprezentacji | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiadł umiejętność autoprezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_B05/1.5_K01 Student jest gotów pracować efektywnie wykorzystując techniki komunikacyjne | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi pracować wykorzystując techniki komunikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cialdini, R, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2016
- Leary M, WYWIERANIE WRAŻENIA NA INNYCH: O SZTUCE AUTOPREZENTACJI, GDAŃSKIE WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE, Gdańsk, 2004
- Blein B, Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2010
- Kutnyj P, Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych. Na żywo i online, PWN, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- Cialdini, R, Mała Wielka Zmiana. Jak skutecznie wywierać wplyw, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2016
- Załazińska A., Rusinek M, Retoryka codzienna. Poradnik nie tylko językowy, Czarna Owca, Warszawa, 2010
- Grzesiak M, Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę osobistą, Onepress, Gliwice, 2020