Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Zagrożenia w produkcji sadowniczej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł Metody produkcji owoców wysokiej jakości
Przedmiot Zagrożenia w produkcji sadowniczej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 6 1,00,33zaliczenie
wykładyW7 12 1,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy geografii, klimatologii i agrometeorologii wiedza o wymagaich klimatyczno-glebowych winorośli i innych upraw ogrodniczych, podstawy ogrodnictwa, podstawy produkcji roślinnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studenta z zagrożeniami w regionie i Polsce i ich identyfikacją, skutkami klęsk żywiołowych dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska i sposobami wyceny szkód

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identyfikacja zagrożeń2
T-A-2Metody oceny zagrożeń2
T-A-3Określanie wartości szkód2
6
wykłady
T-W-1Klęski żywiołowe i ich skutki dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska4
T-W-2Zasady odpowiedzialności za szkody4
T-W-3Wycena szkód4
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2konsultacje4
A-A-3studiowanie literatury przedmiotu10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-M2_W01
Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych.
OG_1A_W10C-1T-W-1M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-M2_U01
Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód.
OG_1A_U09C-1T-A-3, T-W-3, T-W-1M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-M2_K01
Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych.
OG_1A_K01C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-M2_W01
Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych.
2,0
3,0Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-M2_U01
Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód.
2,0
3,0Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-M2_K01
Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych.
2,0
3,0Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
  2. Zmarzlicki K., Określanie wartości plantacji kultur wieloletnich, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców, Warszawa, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identyfikacja zagrożeń2
T-A-2Metody oceny zagrożeń2
T-A-3Określanie wartości szkód2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klęski żywiołowe i ich skutki dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska4
T-W-2Zasady odpowiedzialności za szkody4
T-W-3Wycena szkód4
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2konsultacje4
A-A-3studiowanie literatury przedmiotu10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O11-M2_W01Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W10student ma elementarną wiedzę z zakresu ekologii, ochrony środowiska i przyrody, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia funkcjonowania naturalnych układów ekologicznych
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zagrożeniami w regionie i Polsce i ich identyfikacją, skutkami klęsk żywiołowych dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska i sposobami wyceny szkód
Treści programoweT-W-1Klęski żywiołowe i ich skutki dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska
Metody nauczaniaM-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
M-1Metody podajace wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O11-M2_U01Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zagrożeniami w regionie i Polsce i ich identyfikacją, skutkami klęsk żywiołowych dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska i sposobami wyceny szkód
Treści programoweT-A-3Określanie wartości szkód
T-W-3Wycena szkód
T-W-1Klęski żywiołowe i ich skutki dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska
Metody nauczaniaM-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
M-1Metody podajace wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O11-M2_K01Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z zagrożeniami w regionie i Polsce i ich identyfikacją, skutkami klęsk żywiołowych dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska i sposobami wyceny szkód
Treści programoweT-A-1Identyfikacja zagrożeń
T-A-2Metody oceny zagrożeń
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-1Metody podajace wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych.
3,5
4,0
4,5
5,0