Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Specjalista ds. dostępności
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnej do rozwiązywania problemów z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami m. in. poprzez umiejętność samodzielnego przygotowania pracy końcowej obejmującej wybrane zagadnienie problemowe.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Określenie tematyki pracy2
T-S-2Zasady i technika pisania pracy2
T-S-3Przedstawienie planów pracy i prezentacja koncepcja pracy końcowej2
T-S-4Uwagi i akceptacja pracy2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2przegląd wymagań dotyczących pisania pracy2
A-S-3Przygotowanie wstępnej koncepcji pracy4
A-S-4Przegląd piśmiennictwa7
A-S-5Przygotowanie prezentacji4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja
M-3pogadanka

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji tematu, celu i metod planowanych do realizacji pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena planu pracy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/14_W01
Potrafi określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie.
SDD_10-_W03, SDD_10-_W04C-1T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/14_U01
Potrafi określić problem badawczy oraz dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej
SDD_10-_U05C-1T-S-3, T-S-2, T-S-4, T-S-1M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/14_K01
Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami.
SDD_10-_K02C-1T-S-1, T-S-4, T-S-2, T-S-3M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/14_W01
Potrafi określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie.
2,0
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować z niewielką pomocą prowadzącego sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/14_U01
Potrafi określić problem badawczy oraz dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej
2,0
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu określić problem badawczy oraz z nieielką pomocą prowadzącego zajęcia dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/14_K01
Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami.
2,0
3,0Prezentuje w dostatecznym stopniiu opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz dostateczne zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rawa T., metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2012
  2. Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, 2009
  3. Standardy dla pracy końcowej opracowane przez zespół koordynujący studia podyplomowe pt. "Specjalista ds. dostępności" opracowane dla danej edycji studiów

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Określenie tematyki pracy2
T-S-2Zasady i technika pisania pracy2
T-S-3Przedstawienie planów pracy i prezentacja koncepcja pracy końcowej2
T-S-4Uwagi i akceptacja pracy2
8

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2przegląd wymagań dotyczących pisania pracy2
A-S-3Przygotowanie wstępnej koncepcji pracy4
A-S-4Przegląd piśmiennictwa7
A-S-5Przygotowanie prezentacji4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/14_W01Potrafi określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_W03Zna i rozumie wymagania prawa w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dostępności cyfrowej oraz obowiązki podmiotów publicznych w tym zakresie.
SDD_10-_W04Zna i rozumie zasady projektowania uniwersalnego, w tym ideę projektowania przestrzeni cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnej do rozwiązywania problemów z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami m. in. poprzez umiejętność samodzielnego przygotowania pracy końcowej obejmującej wybrane zagadnienie problemowe.
Treści programoweT-S-1Określenie tematyki pracy
T-S-3Przedstawienie planów pracy i prezentacja koncepcja pracy końcowej
T-S-4Uwagi i akceptacja pracy
T-S-2Zasady i technika pisania pracy
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3pogadanka
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji tematu, celu i metod planowanych do realizacji pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena planu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować z niewielką pomocą prowadzącego sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/14_U01Potrafi określić problem badawczy oraz dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_U05Potrafi integrować informacje pozyskane z różnych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnej do rozwiązywania problemów z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami m. in. poprzez umiejętność samodzielnego przygotowania pracy końcowej obejmującej wybrane zagadnienie problemowe.
Treści programoweT-S-3Przedstawienie planów pracy i prezentacja koncepcja pracy końcowej
T-S-2Zasady i technika pisania pracy
T-S-4Uwagi i akceptacja pracy
T-S-1Określenie tematyki pracy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3pogadanka
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena planu pracy
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji tematu, celu i metod planowanych do realizacji pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu określić problem badawczy oraz z nieielką pomocą prowadzącego zajęcia dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/14_K01Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_K02Uczestniczy w refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą, z wykorzystaniem zasad projektowania uniwersalnego i zapewnianiem dostępności w przestrzeni publicznej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnej do rozwiązywania problemów z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami m. in. poprzez umiejętność samodzielnego przygotowania pracy końcowej obejmującej wybrane zagadnienie problemowe.
Treści programoweT-S-1Określenie tematyki pracy
T-S-4Uwagi i akceptacja pracy
T-S-2Zasady i technika pisania pracy
T-S-3Przedstawienie planów pracy i prezentacja koncepcja pracy końcowej
Metody nauczaniaM-3pogadanka
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji tematu, celu i metod planowanych do realizacji pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena planu pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prezentuje w dostatecznym stopniiu opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz dostateczne zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami.
3,5
4,0
4,5
5,0