Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności

Sylabus przedmiotu Wprowadzenie do audytowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Specjalista ds. dostępności
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Wprowadzenie do audytowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 8 1,00,50zaliczenie
warsztatyWR1 8 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza zakrsu wymagań prawa i dobrych praktyk zwiazanych z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania, przeprowadzania i dokumentowania audytu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Audyty - definicje, rodzaje i ich charakterystyka2
T-W-2Zasady przeprowadzania audytu4
T-W-3Działania poaudytowe2
8
warsztaty
T-WR-1Opracowanie planu audytu2
T-WR-2Opracowanie listy pytań kontrolnych - zasady2
T-WR-3Przebieg audytu - studia przypadków2
T-WR-4Dokumentacja audytu, działania poaudytowe2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia15
A-W-3konsultacje2
25
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach8
A-WR-2konsultacje2
A-WR-3przygotowanie do zaliczenia15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne/ ustne
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne/ ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/10_W01
Zna podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem.
SDD_10-_W05C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/10_U01
Potrafi przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie.
SDD_10-_U07C-1T-WR-2, T-WR-3, T-WR-1, T-WR-4M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SDD_10-_SDD/A/10_K01
Ma świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności.
SDD_10-_K02C-1T-WR-1, T-WR-3, T-W-2, T-WR-4, T-WR-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/10_W01
Zna podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem.
2,0
3,0Zna w dostatecznym stopniu podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/10_U01
Potrafi przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie.
2,0
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SDD_10-_SDD/A/10_K01
Ma świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności.
2,0
3,0Ma w dostatecznym stopniu świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Onepress, 2014, 2
  2. Janusz B., Zadanie audytu wewnętrznego w praktyce, ODDK, Warszawa, 2018
  3. Moeller R., Nowoczesny audyt wewnętrzny, Nieoczywiste, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Nowicki P., Kafel P., WYBRANE ZAGADNIENIA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DOKUMENTACJA I AUDYT SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, 2020

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Audyty - definicje, rodzaje i ich charakterystyka2
T-W-2Zasady przeprowadzania audytu4
T-W-3Działania poaudytowe2
8

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Opracowanie planu audytu2
T-WR-2Opracowanie listy pytań kontrolnych - zasady2
T-WR-3Przebieg audytu - studia przypadków2
T-WR-4Dokumentacja audytu, działania poaudytowe2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia15
A-W-3konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach8
A-WR-2konsultacje2
A-WR-3przygotowanie do zaliczenia15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/10_W01Zna podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_W05Zna zasady dotyczące przygotowania i przeprowadzania audytów, w szczególności kompleksowych audytów dostępnosci.
Cel przedmiotuC-1Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania, przeprowadzania i dokumentowania audytu
Treści programoweT-W-3Działania poaudytowe
T-W-2Zasady przeprowadzania audytu
T-W-1Audyty - definicje, rodzaje i ich charakterystyka
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne/ ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w dostatecznym stopniu podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/10_U01Potrafi przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_U07Potrafi przeprowadzić działania związane z audytowaniem, w szczególności z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą i tworzeniem dokumentacji dotyczacej kompleksowych audytów dostępności w organizacji.
Cel przedmiotuC-1Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania, przeprowadzania i dokumentowania audytu
Treści programoweT-WR-2Opracowanie listy pytań kontrolnych - zasady
T-WR-3Przebieg audytu - studia przypadków
T-WR-1Opracowanie planu audytu
T-WR-4Dokumentacja audytu, działania poaudytowe
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia przedmiotowe
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne/ ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w dostatecznym stopniu przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSDD_10-_SDD/A/10_K01Ma świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSDD_10-_K02Uczestniczy w refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą, z wykorzystaniem zasad projektowania uniwersalnego i zapewnianiem dostępności w przestrzeni publicznej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania, przeprowadzania i dokumentowania audytu
Treści programoweT-WR-1Opracowanie planu audytu
T-WR-3Przebieg audytu - studia przypadków
T-W-2Zasady przeprowadzania audytu
T-WR-4Dokumentacja audytu, działania poaudytowe
T-WR-2Opracowanie listy pytań kontrolnych - zasady
T-W-3Działania poaudytowe
T-W-1Audyty - definicje, rodzaje i ich charakterystyka
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia przedmiotowe
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne/ ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma w dostatecznym stopniu świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności.
3,5
4,0
4,5
5,0