Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Inżynieria proekologiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Inżynieria proekologiczna
Specjalność inżynieria chemiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 2,00,50zaliczenie
projektyP4 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy biologii ( lub mikrobiologii), biochemii oraz inżynierii chemicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
C-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.10
10
wykłady
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.1
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin2
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.2
T-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych2
T-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska2
T-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu4
T-W-7Wydobywanie kopalin (biogeotechnologie)2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej opracowanego projektu30
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Pregląd lteraturatury przedmiotu25
A-W-3Przygotowanie własnego projektu i prezentacji multimedialnej.20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE02bICh_W01
ma podstawową wiedzę na temat najważniejszych współczesnych globalnych problemów: zachowania bioróżnorodności, ocieplenia klimatu zrównoważonego rozwoju, produkcji żywności, braku wody
SD_3_W08, SD_3_W01C-1, C-2T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-P-1, T-W-6, T-W-7, T-W-3M-2, M-1S-1
SD_3-_SzDE02bICh_W02
ma szeroką wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi i rolniczymi i naukami technicznymi
SD_3_W01, SD_3_W08C-2, C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE02bICh_U01
Słuchacz potrafi połączyć aspekt środowiskowy z wpływem na środowisko danego rozwiazania inzynierskiego.
SD_3_U01C-1, C-2T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-P-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-2, M-1S-1
SD_3-_SzDE02bICh_U02
stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej
SD_3_U06C-1, C-2T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1, T-W-7M-1, M-2S-1
SD_3-_SzDE02bICh_U03
posiada umiejętność przygotowania prezentacji i plakatu i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych i ogólnych, z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej
SD_3_U05C-1, C-2T-W-5, T-P-1, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE02bICh_K01
rozumie potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej związanej z ochroną środowiska naturalnego
SD_3_K03, SD_3_K01C-2, C-1T-P-1M-2S-1
SD_3-_SzDE02bICh_K02
Potrafi współpracować w grupie i dyskutować prezentowane zagadnienia inżynierii tkankowej
SD_3_K03, SD_3_K04C-1, C-2T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE02bICh_W01
ma podstawową wiedzę na temat najważniejszych współczesnych globalnych problemów: zachowania bioróżnorodności, ocieplenia klimatu zrównoważonego rozwoju, produkcji żywności, braku wody
2,0
3,0Słuchacz potrafi opisać jedną wybraną metodę służącą ochronie środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDE02bICh_W02
ma szeroką wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi i rolniczymi i naukami technicznymi
2,0
3,0Słuchacz potrafi opisać jedną wybraną metodę służącą ochronie środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE02bICh_U01
Słuchacz potrafi połączyć aspekt środowiskowy z wpływem na środowisko danego rozwiazania inzynierskiego.
2,0
3,0Słuchacz ma umiejętność sformułowania głównych wad i zalet owolnie wybranej metody inżynieryjnej służącej ochronie środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDE02bICh_U02
stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej
2,0
3,0Słuchacz ma umiejętność sformułowania głównych wad i zalet owolnie wybranej metody inżynieryjnej służącej ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDE02bICh_U03
posiada umiejętność przygotowania prezentacji i plakatu i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych i ogólnych, z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej
2,0
3,0Słuchacz ma umiejętność sformułowania głównych wad i zalet owolnie wybranej metody inżynieryjnej służącej ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE02bICh_K01
rozumie potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej związanej z ochroną środowiska naturalnego
2,0
3,0Uzyskanie co najmniej 50% ocen pozytywnych (od innych słuchaczy) za prezentowany projekt.
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDE02bICh_K02
Potrafi współpracować w grupie i dyskutować prezentowane zagadnienia inżynierii tkankowej
2,0
3,0Uzyskanie co najmniej 50% ocen pozytywnych (od innych słuchaczy) za prezentowany projekt.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. E. Klimiuk, M. Łebkowska, Biotechnologia w ochronie środowiska, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005, 1
  2. R. S. Singh, A. Pandey, E. Gnansounou, Biofuels: Production and Future Perspectives, CRC Press, Taylor and Francis, 2016, 1
  3. W. Bednarski, J.Fiedurek, Podstawy biotechnologii przemysłowej, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 2009, 1
  4. P. Dubey, Microbial Biotechnology in Environmental Monitoring and Cleanup, IGI Global, 2018

Literatura dodatkowa

  1. K. Miksch, J. Sikora, Biotechnologia ścieków, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019, 1
  2. B. Kristiansen, C. Ratledge, Podstawy biotechnologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011
  3. Czasopisma specjalistyczne z zakresu inżynierii środowiska i biotechnologii, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.1
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin2
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.2
T-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych2
T-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska2
T-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu4
T-W-7Wydobywanie kopalin (biogeotechnologie)2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1przygotowanie prezentacji multimedialnej dotyczącej opracowanego projektu30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Pregląd lteraturatury przedmiotu25
A-W-3Przygotowanie własnego projektu i prezentacji multimedialnej.20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_W01ma podstawową wiedzę na temat najważniejszych współczesnych globalnych problemów: zachowania bioróżnorodności, ocieplenia klimatu zrównoważonego rozwoju, produkcji żywności, braku wody
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
C-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
Treści programoweT-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.
T-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
T-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu
T-W-7Wydobywanie kopalin (biogeotechnologie)
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi opisać jedną wybraną metodę służącą ochronie środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_W02ma szeroką wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi i rolniczymi i naukami technicznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
C-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
Treści programoweT-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin
T-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu
T-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi opisać jedną wybraną metodę służącą ochronie środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_U01Słuchacz potrafi połączyć aspekt środowiskowy z wpływem na środowisko danego rozwiazania inzynierskiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U01Potrafi określać problemy naukowe w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: definiowanie celu i przedmiotu badań, formułowanie hipotez badawczych, sądów analitycznych, syntetycznych i oceniających na temat proponowanych rozwiązań w odniesieniu do istniejącego stanu wiedzy, proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego.
Cel przedmiotuC-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
C-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
Treści programoweT-W-7Wydobywanie kopalin (biogeotechnologie)
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.
T-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.
T-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych
T-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska
Metody nauczaniaM-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma umiejętność sformułowania głównych wad i zalet owolnie wybranej metody inżynieryjnej służącej ochronie środowiska.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_U02stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
C-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
Treści programoweT-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.
T-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych
T-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
T-W-7Wydobywanie kopalin (biogeotechnologie)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma umiejętność sformułowania głównych wad i zalet owolnie wybranej metody inżynieryjnej służącej ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_U03posiada umiejętność przygotowania prezentacji i plakatu i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych i ogólnych, z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla inżynierii ekologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U05Potrafi przygotować w oparciu o uzyskane wyniki opracowanie naukowe w postaci publikacji naukowej lub prezentacji w języku angielskim oraz potrafi funkcjonować w zespole naukowo-badawczym.
Cel przedmiotuC-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
C-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
Treści programoweT-W-5Zastosowanie biokatalizatorów w ochronie środowiska
T-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
T-W-6Inżynieria produkcji biopaliw i biogazu
T-W-7Wydobywanie kopalin (biogeotechnologie)
T-W-1Zasady zielonej inżynierii.
T-W-4Oraganizmy genetycznie zmodyfikowane w technologiach przemysłowych
T-W-3Biremediacja i fitoremediacja - organizmy oraz metdoy ich praktycznego wykorzystania.
T-W-2Otrzymywanie nawozów mikrobiologicznych i środków ochrony roślin
Metody nauczaniaM-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma umiejętność sformułowania głównych wad i zalet owolnie wybranej metody inżynieryjnej służącej ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_K01rozumie potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej związanej z ochroną środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
SD_3_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
C-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
Treści programoweT-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie co najmniej 50% ocen pozytywnych (od innych słuchaczy) za prezentowany projekt.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE02bICh_K02Potrafi współpracować w grupie i dyskutować prezentowane zagadnienia inżynierii tkankowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
SD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Celem przemiotu jest zapoznanie słuchaczy z najnowszymi rozwiązaniami inżynierskimi umożliwiającymi minimalizację skutków narastających kolizji między wzrastającą populacją ludności i wzrostem konsumpcji, a zagrożeniami dla środowiska przyrodniczego.
C-2Przedstawienie słuchaczom aktualnego kompendium wiedzy podstawowej i praktycznej dotyczącej biotechnologii środowiskowej.
Treści programoweT-P-1Opracowanie prokjektowe dotyczące zastosowania inżynierii w procesach ochrony środowiska.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja problemowa związana z prezentowanymi zagadnieniami.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskanie co najmniej 50% ocen pozytywnych (od innych słuchaczy) za prezentowany projekt.
3,5
4,0
4,5
5,0