Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia

Sylabus przedmiotu Kształcenie i rozwój kadry naukowej (konsultacje z mentorami):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Kształcenie i rozwój kadry naukowej (konsultacje z mentorami)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wstepnych wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ścieżki kariery1
T-S-2System uprawnień do nadawania tytułów akademickich2
T-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery2
T-S-4Konstytucji dla Nauki3
T-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-S-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do seminarium15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB03_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej
SD_3_W04C-1T-S-3, T-S-2, T-S-4M-2, M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB03_U01
Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować
SD_3_U06C-1T-S-5, T-S-3M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB03_K01
Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności.
SD_3_K03C-1T-S-1, T-S-5, T-S-4M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB03_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB03_U01
Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB03_K01
Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności.
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 2018
  2. Ustawa z dnia 3 lipca 2018 roku - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, 2018
  3. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 roku w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 września 2018 roku w sprawie nostryfikacji stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki nadanych za granicą, 2018
  2. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2018 roku w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta, 2018

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ścieżki kariery1
T-S-2System uprawnień do nadawania tytułów akademickich2
T-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery2
T-S-4Konstytucji dla Nauki3
T-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery2
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Uczestnictwo w konsultacjach5
A-S-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do seminarium15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB03_W01Doktorant posiada wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych oraz wymagań dotyczących rozwoju kadry naukowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W04Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z pozatechnicznymi aspektami działalności naukowej, zagadnieniami ochrony własności intelektualnej oraz uwarunkowaniami ekonomicznymi, prawnymi i etycznymi.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów
Treści programoweT-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery
T-S-2System uprawnień do nadawania tytułów akademickich
T-S-4Konstytucji dla Nauki
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB03_U01Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do zaplanowania swojej ścieżki kariery w odniesieniu do obowiązujacych przepisów, potrafi posłużyć się odpowiednimi aktami prawnymi oraz je interpretować
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów
Treści programoweT-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery
T-S-3Interdyscyplinarność w ścieżkach kariery
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB03_K01Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedneij organizacji jej aktywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów ze ścieżkami kariery akademickiej oraz możliwościami realizowania się w nauce w odniesieniu do obowiązujących przepisów
Treści programoweT-S-1Ścieżki kariery
T-S-5Mobilność akademicka i szanse rozwoju kariery
T-S-4Konstytucji dla Nauki
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa z seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie krótkiego eseju, w którym opisane zostaną plany rozwoju naukowego oraz oczekiwania związane ze ścieżką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0