Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Zintegrowane projektowanie krajobrazu 2 (architektura krajobrazu, dendrologia, rośliny ozdobne, konstrukcje budowlane):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane projektowanie krajobrazu 2 (architektura krajobrazu, dendrologia, rośliny ozdobne, konstrukcje budowlane)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Andrzej Rzeszotarski <Andrzej.Rzeszotarski@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 28 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z projektowania krajobrazu
W-2Wiedza z dendrologii, doborów drzew i krzewów
W-3Podstawowa wiedza z doboru roślin ozdobnych
W-4Podstawowa wiedza z konstrukcji architektonicznych, materiałoznawstwa i budownictwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie poszerzonej wiedzy w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym.
C-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
C-4Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu2
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych1
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych1
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu2
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego1
T-A-6dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego5
T-A-7dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego5
T-A-8dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego5
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania4
T-A-10opracowanie graficzne plansz1
T-A-11prezentacja projektu1
28

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach28
A-A-2inwentaryzacja terenu15
A-A-3przeglad literatury fachowej20
A-A-4przygotowanie projektu40
A-A-5opracowanie graficzne plansz8
A-A-6przygotowanie prezentacji9
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C17_W01
Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W04, AK_2A_W05C-1T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-9M-1, M-2S-2, S-3
AK_2A_C17_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_W03C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-9M-1, M-2S-1, S-2
AK_2A_C17_W03
Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W06C-4T-A-1, T-A-6, T-A-7M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C17_U01
Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
AK_2A_U06C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
AK_2A_C17_U02
Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu
AK_2A_U03C-4T-A-6, T-A-1, T-A-7M-1S-2, S-3
AK_2A_C17_U03
Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
AK_2A_U05C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-9, T-A-10, T-A-11M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C17_K01
Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
AK_2A_K08C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-9M-2S-1, S-2
AK_2A_C17_K02
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
AK_2A_K02, AK_2A_K05C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-9, T-A-10, T-A-11M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C17_W01
Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
2,0Student nie zna tematyki przedmiotu
3,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna nieliczne współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna wybrane współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania robiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna dobrze współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
5,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_C17_W02
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
2,0Student nie zna podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,0Student zna nieliczne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,5Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,0Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,5Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
5,0Student zna bardzo dobrze podstawowe i zaawansowane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_C17_W03
Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
2,0Student nie ma wiedzy na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student ma wiedzę na temat stosowania niewielkiej liczby roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma wiedzę na temat stosowania wybranych roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki i trafnie charakterzuje ich zastosowanie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C17_U01
Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
2,0Student nie potrafi podejmować właściwych decyzji projektowych, nie analizuje istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na jednym z etapów powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na niektórych etapach powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na większości etapów powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
5,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, szczegółowo analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
AK_2A_C17_U02
Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu
2,0Student nie potrafi prawidłowo zastosować roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach wybranych obiektów architektury krajobrazu
3,5Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach większości obiektów architektury krajobrazu
4,0Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu
4,5Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin
5,0Student biegle stosuje rośliny w projektach obiektów różnych architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin
AK_2A_C17_U03
Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
2,0Student nie potrafi opracować kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu. Nie potrafi zaprezentować projektu na planszach, ani w formie prostej prezentacji multimedialnej
3,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na uproszczonych planszach
3,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prostej prezentacji multimedialnej
4,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem kilku szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
4,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
5,0Student potrafi bardzo dobrze opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować projekt na planszach i w formie atrakcyjnej i przekonującej prezentacji multimedialnej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C17_K01
Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
2,0Student nie potrafi określić problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
3,0Student prawidłowo określa wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
3,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
4,0Student prawidłowo określa i rozwiązuje większość problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
4,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
5,0Student samodzielnie prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
AK_2A_C17_K02
Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu. Nie analizuje zadania projektowego.
3,0Student wykazuje bierną postawę podczas pracy zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego dużej pomocy
3,5Potrafi aktywnie pracuje w ramach zespołu projektowego, ale tylko na niektórych etapach pracy. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego pomocy
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wybranymi aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje, przejmuje rolę lidera. Samodzielnie analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania

Literatura podstawowa

  1. Szymski A., Architektura krajobrazu, tom I, Walkowska, Szczecin, 2006
  2. Bogdanowski J., Łuczyńska - Bruzda M., Novak Z., Architektura krajobrazu, PWN, Kraków, 1973
  3. Kosmala M., Suski Z., Materiały budowlane w architekturze krajobrazu, SGGW, Warszawa, 1997
  4. Architektura krajobrazu, kwartalnik, Wrocław
  5. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. www.muratordom.pl
  2. Katalog roślin - drzewa, krzewy, byliny - polecany przez Związek Szkółkarzy Polskich, Agencja Promocji Zieleni, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu2
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych1
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych1
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu2
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego1
T-A-6dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego5
T-A-7dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego5
T-A-8dobór odpowiednich rozwiązan materiałowych i konstrukcyjnych do poszczególnych elementów zadania projektowego5
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania4
T-A-10opracowanie graficzne plansz1
T-A-11prezentacja projektu1
28

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach28
A-A-2inwentaryzacja terenu15
A-A-3przeglad literatury fachowej20
A-A-4przygotowanie projektu40
A-A-5opracowanie graficzne plansz8
A-A-6przygotowanie prezentacji9
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_W01Ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W04zna w zakresie rozszerzonym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
AK_2A_W05posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania krajobrazu i terenów zieleni z elementami projektowania i utrzymywania terenów zieleni oraz upraw ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie poszerzonej wiedzy w zakresie kształtowania różnorodnych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym.
Treści programoweT-A-2opracowanie wytycznych projektowych
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna tematyki przedmiotu
3,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna nieliczne współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania wybranych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna wybrane współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania robiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna dobrze współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
5,0Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie kształtowania różnorodnych złożonych obiektów architektury krajobrazu, zarówno w krajobrazie miejskim, jak i otwartym. Zna w rozszerzonym zakresie współczesne tendencje w projektowaniu i wykonastwie obiektów architektury krajobrazu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_W02Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projetowych z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
Treści programoweT-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,0Student zna nieliczne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
3,5Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,0Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
4,5Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
5,0Student zna bardzo dobrze podstawowe i zaawansowane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_W03Ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W06ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Cel przedmiotuC-4Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu
Treści programoweT-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-6dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-A-7dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student ma wiedzę na temat stosowania niewielkiej liczby roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,5Student ma wiedzę na temat stosowania wybranych roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,0Student ma wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
4,5Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę na temat stosowania roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu, zna nowe odmiany i gatunki i trafnie charakterzuje ich zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_U01Potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U06potrafi krytycznie ocenić podejmowane działania w rozwiązywaniu zaistniałych problemów przy planowaniu, realizacji i utrzymywaniu obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podejmować właściwych decyzji projektowych, nie analizuje istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na jednym z etapów powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
3,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe tylko na niektórych etapach powstawania projektu, nie analizując wszystkich istniejących uwarunkowań zewnętrznych, dostępnych materiałów, technologii oraz warunków i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na większości etapów powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
4,5Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
5,0Student potrafi podejmować właściwe decyzje projektowe na wszystkich etapach powstawania projektu, szczegółowo analizując istniejące uwarunkowania zewnętrzne, dostępne materiały, technologie oraz warunki i możliwości dalszego uzytkowania złożonego obiektu architektury krajobrazu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_U02Student potrafi zastosować rośliny w projektach obiektów krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U03posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji
Cel przedmiotuC-4Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania roślin w projektach obiektów krajobrazu
Treści programoweT-A-6dobór drzew i krzewów pod wzgledem siedliskowym, kompozycyjnym i funkcjonalnym do zadania projektowego
T-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-7dobór roślin ozdobnych pod kątem kompozycyjnym i siedliskowym do zadania projektowego
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo zastosować roślin w projektach obiektów architektury krajobrazu
3,0Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach wybranych obiektów architektury krajobrazu
3,5Student opracowuje podstawowy prawidłowy dobór drzew i krzewów w projektach większości obiektów architektury krajobrazu
4,0Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu
4,5Student sprawnie stosuje rośliny w projektach różnych obiektów architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin
5,0Student biegle stosuje rośliny w projektach obiektów różnych architektury krajobrazu, wyróżniając się znajomością nowych odmian roślin i wykazując przy tym szerszą wiedzę nt. możliwości zastosowania roślin
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_U03Potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania
T-A-10opracowanie graficzne plansz
T-A-11prezentacja projektu
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu. Nie potrafi zaprezentować projektu na planszach, ani w formie prostej prezentacji multimedialnej
3,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na uproszczonych planszach
3,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem niewielu szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz niepełnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prostej prezentacji multimedialnej
4,0Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem kilku szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
4,5Student potrafi opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi zaprezentować projekt na planszach i w formie prezentacji multimedialnej
5,0Student potrafi bardzo dobrze opracować kompleksowy projekt zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz kompletnym doborem roślinności. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować projekt na planszach i w formie atrakcyjnej i przekonującej prezentacji multimedialnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_K01Prawidłowo określa i rozwiązuje problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K08potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu architekta krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
3,0Student prawidłowo określa wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
3,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wybrane problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
4,0Student prawidłowo określa i rozwiązuje większość problemów zaistniałych podczas opracowania zadania projektowego
4,5Student prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
5,0Student samodzielnie prawidłowo określa i rozwiązuje wszystkie problemy zaistniałe podczas opracowania zadania projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C17_K02Potrafi współpracować w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
AK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-2Zdobycie wiedzy dotyczącej podstawowych metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy opracowywaniu projektów złożonych obiektów architektury krajobrazu
C-3Zdobycie umiejętności opracowania kompleksowego projektu zagospodarowania przestrzennego złożonego obiektu architektury krajobrazu, z uwzględnieniem szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych, materiałowych oraz doborem roślinności.
Treści programoweT-A-1opracowanie inwentaryzacji i analiz terenu
T-A-2opracowanie wytycznych projektowych
T-A-3przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
T-A-4opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
T-A-5przegląd międzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
T-A-9opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania
T-A-10opracowanie graficzne plansz
T-A-11prezentacja projektu
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia projektowe prowadzone w formie konsultacji kompleksowego zadania projektowego w czterech zakresach: architektury krajobrazu, konstrukcji budowlanych, dendrologii i roślin ozdobnych
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemestralny w fazie inwentaryzacji i wstępnych wytycznych projektowych
S-2Ocena formująca: przegląd miedzysemestralny w fazie projektu koncepcyjnego
S-3Ocena podsumowująca: Projekt semestralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczy w pracy zespołu. Nie analizuje zadania projektowego.
3,0Student wykazuje bierną postawę podczas pracy zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego dużej pomocy
3,5Potrafi aktywnie pracuje w ramach zespołu projektowego, ale tylko na niektórych etapach pracy. Analizuje zadanie projektowe po wskazaniu nauczyciela i przy jego pomocy
4,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego. Analizuje zadanie projektowe pod wybranymi aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
4,5Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje. Analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania
5,0Student aktywnie współpracuje w ramach zespołu projektowego, chętnie podejmuje dyskusje, przejmuje rolę lidera. Samodzielnie analizuje zadanie projektowe pod wieloma aspektami i formułuje właściwe rozwiązania