Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Planowanie przestrzenne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie przestrzenne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 18 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 6 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza w zakresie przedmiotu "Planowanie przestrzenne"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.18
18
wykłady
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)30
A-L-3Czytanie wskazanej literatury11
59
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)10
A-W-3przygotowanie pracy semestralnej11
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
AK_2A_W11C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1
AK_2A_C04_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu.
AK_2A_W03C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1
AK_2A_C04_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
AK_2A_W07C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzacych z różnych żródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu.
AK_2A_U02C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1
AK_2A_C04_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować różnorodne założone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
AK_2A_U05C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1
AK_2A_C04_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska.
AK_2A_U09C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
AK_2A_K02C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1
AK_2A_C04_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
AK_2A_K05C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1
AK_2A_C04_K03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
AK_2A_K06C-1T-L-1, T-W-1M-1S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadbienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzacych z różnych żródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować różnorodne założone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska.
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_C04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
AK_2A_C04_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C04_K03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K. Wejchert, Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, 1984
  2. E. Szelewska, Słupsk- podstawy ksztautowania ładu przestrzennego, Pomorskiej Akad. Pedagogicznej., Szczecin, 2002
  3. Zbiorowa, Plan Zagospodarowania Przestrzennego Eoj. Zachodniopomorskiego, RBGiP Woj. Zachodniopomorskie, Szczecin, 2002
  4. T. Bojarowski, Podstawy teoretuczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, Uniw. Warminńsko-Mazurski, 2011
  5. E.Borsa i inni, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Warszawa, 20031, omówienia, komentarze.
  6. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27.03.2003r. DzUnr 80 poz. 717, 2011
  7. K. Pawłowski, Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne, Pol. Krakowska, Kraków, 2001, podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych
  8. R. Domański, Gospodarka przestrzenna, Warszawa, 2002
  9. P.Kwaśniak, Plan miejscowy w systemie zagospodarowania przestrzennego, Warszawa, 2009
  10. Z. Niewiadomski, Planowanie przestrzenne, zarys systemu, Warszawa, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.9
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna)30
A-L-3Czytanie wskazanej literatury11
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Czytanie wskazanej literatury (praca własna)10
A-W-3przygotowanie pracy semestralnej11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W11zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projektowych z zakresu architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań projetowych z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadbienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W07posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzacych z różnych żródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować różnorodne założone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętności analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U09posiada umiejętność analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_C04_K03W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiazujacymi przepisami.
Treści programoweT-L-1Wykonanie dwóch zadań projektowych o różnej komplikacji funkcjonalnej i zasięguobszarowym. Zapoznanie się w czasie korekt zbiorowych i indywidualnych z różnymi formami architektonicznymi zabudowy, charakterystycznymi formami urbanistycznymi zagospodarowania przestrzennego, zasadami kompozycji urbanistycznej, uwarunkowaniami wynikajacymin z lokalizacji danego zadania projektowego, metodami graficznymi i technikami prezentacji koncepcji projektowanej w róznych skalach mapowych i problematyce.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złożonej jednostki osadniczej (gmina lub części regionu). Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych rozwoju przestrzennych typów działalności form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki, Planowanie rozwoju układów transportowych, ksztautowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.