Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności (S1)
Sylabus przedmiotu Ochrona własności intelektualnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie bezpieczeństwem i jakością żywności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ochrona własności intelektualnej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak wymagan |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność rozeznania pojęć właśności intelektualnej |
C-2 | Zrozumienie istoty utworu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Prawa autorskie (osobiste i majątkowe) | 1 |
T-W-2 | Zasady przenoszenia praw autorskich majątkowych | 1 |
T-W-3 | Własność przemysłowa | 1 |
T-W-4 | Patent i wynalazek | 2 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 5 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace: wykład informacyjny, opowiadanie, objasnienie lub wyjasnienie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test, składajacy się z 11 pytan, z propozycją wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawną odpowiedź przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przez studenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A7_W01 Potrafi zidentyfikować przedmioty ochrony intelektualnej | ZBJZ_1A_W13 | R1A_W08 | InzA_W03 | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1 |
ZBJZ_1A_A7_W02 Student ma wiedzę z zakresu ochrony utworu, którą potrafi zastosować w praktyce. | ZBJZ_1A_W13 | R1A_W08 | InzA_W03 | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A7_U01 Umiejętność i świadomośc potrzeby ochrony właśności intelektualnej | ZBJZ_1A_U09 | R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U01, InzA_U03, InzA_U06 | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2 | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZBJZ_1A_A7_K01 Studetn jest zorientowany w zasadach ochrony własności intelektualnej | ZBJZ_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2 | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A7_W01 Potrafi zidentyfikować przedmioty ochrony intelektualnej | 2,0 | brak wiedzy |
3,0 | znajomość materiału w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Znajomość materiału w stopniu wiecej niż dostatecznym | |
4,0 | znajmomość materiału w stopniu dobrym | |
4,5 | znajmość materiału w stopniu więcej niż dobrym oraz zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce | |
5,0 | znajomość materiału w stopniu bardzo dobrym i zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce | |
ZBJZ_1A_A7_W02 Student ma wiedzę z zakresu ochrony utworu, którą potrafi zastosować w praktyce. | 2,0 | brak umiejętności |
3,0 | Umiejętność i świadomośc potrzeby ochrony właśności intelektualnej | |
3,5 | umiejętnośc rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu wiecej niż dostatecznym | |
4,0 | umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dobrym | |
4,5 | umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A7_U01 Umiejętność i świadomośc potrzeby ochrony właśności intelektualnej | 2,0 | brak umiejętności |
3,0 | Umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dostatecznym | |
3,5 | umiejętnośc rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu wiecej niż dostatecznym | |
4,0 | umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu dobrym | |
4,5 | umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | umiejętność rozpoznania utworów i sposobu ich ochrony w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZBJZ_1A_A7_K01 Studetn jest zorientowany w zasadach ochrony własności intelektualnej | 2,0 | brak kompetencji |
3,0 | Student nabył wymagane kompetencje w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student nabył wymagane kompetencje w stopniu lepiej niż dostatecznym | |
4,0 | Student nabył wymagane kompetencje w stopniu dobrym | |
4,5 | Student nabył wymagane kompetencje w stopniu lepiej niż dobrym | |
5,0 | Student nabył wymagane kompetencje w stopniu Bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- E. Nowińska, U. Promińska, M. du Vall, Prawo własności przemysłowej, Warszawa, 2008, 4
- Ustawa, z dnia z 30 czerwca 2000 o prawie własności przemysłowej ze zmianami z dnia 22 stycznia, 2004
- J. Barta (red.), Prawo autorskie, Warszawa, 2007
- Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie, Wolter Kluwer Polska, Warszawa, 2008
- Red. A. Pyrza., Poradnik wynalazcy. Wyd. II., Krajowa izba gospdarcza, Warszawa, 2009
- Red. A. Adamczak, M. Du Vall., Ochrona własności intelektualnej, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 2010
- Ustawa, z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych ze zmianami z dnia 9 maja, 2007
Literatura dodatkowa
- A. Kisielewicz, Własność przemysłowa, Warszawa, 2007