Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Proekologiczne źródła energii
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z PZE (wystąpienie zaproszonych gości):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Proekologiczne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia z PZE (wystąpienie zaproszonych gości) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | orientacja w podstawowych zagadnieniach dotyczących PZE |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłebienie wiedzy z zakresu stosowania i oddziaływania na środowisko proekologicznych źródeł energii, przedstawianej z punktu widzenia osób związanych zawodowo z tym zagadnieniem. |
C-2 | Wyrobienie sobie przez słuchaczy poglądów na temat przydatności różnych branż i technologii PZE. |
C-3 | Pogłębienie świadomości korzystnego wpływu PZE na zagadnienia związane z niezależnością energetyczną i ochroną środowiska przyrodniczego, a także oddziaływaniem społecznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia odnoszące się do: praktycznego funkcjonowania i oddziaływania przepisów prawnych dotyczących PZE, a także pomocy publicznej na rozwój mikroinstalacji energetycznych; planowanych zmian w ustawie o OZE i planowanych programach wsparcia z funduszy ekologicznych i innych; kwestii energetyki rozproszonej i prosumenckiej; problemów związanych z produkcją i sprzedażą urządzeń wykorzystujących technologie PZE. | 2 |
2 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia odnoszące się do: praktycznego funkcjonowania i oddziaływania przepisów prawnych dotyczących PZE, a także pomocy publicznej na rozwój mikroinstalacji energetycznych; planowanych zmian w ustawie o OZE i planowanych programach wsparcia z funduszy ekologicznych i innych; kwestii energetyki rozproszonej i prosumenckiej; problemów związanych z produkcją i sprzedażą urządzeń wykorzystujących technologie PZE. | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zjęciach | 2 |
A-W-2 | studiowanie wskazanej literatury | 13 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-W-2 | studiowanie wskazanej literatury | 13 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena aktywności słuchaczy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A13_W01 Słuchacz studiów podyplomowych poznaje problematykę związaną ze stosowaniem i oddziaływaniem na środowisko, a także dotyczącą społecznego oddziaływania proekologicznych źródeł energii, przedstawianą z punktu widzenia osób związanych zawodowo z tym zagadnieniem (producenci urządzeń lub handlowcy, osoby zajmujące się doborem i montażem urządzeń, urzędnicy administracji państwowej i samorządowej związani zawodowo z energią odnawialną). | PZE_10-_W02, PZE_10-_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A13_U01 Wyrobienie sobie przez słuchaczy poglądów na temat przydatności różnych branż i technologii PZE, popartych opinią fachowców. | PZE_10-_U01, PZE_10-_U05 | — | C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A13_K01 Pogłębienie świadomości korzystnego wpływu PZE na zagadnienia związane z niezależnością energetyczną i ochroną środowiska przyrodniczego, a także oddziaływaniem społecznym. | PZE_10-_K01, PZE_10-_K02, PZE_10-_K03 | — | C-3 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A13_W01 Słuchacz studiów podyplomowych poznaje problematykę związaną ze stosowaniem i oddziaływaniem na środowisko, a także dotyczącą społecznego oddziaływania proekologicznych źródeł energii, przedstawianą z punktu widzenia osób związanych zawodowo z tym zagadnieniem (producenci urządzeń lub handlowcy, osoby zajmujące się doborem i montażem urządzeń, urzędnicy administracji państwowej i samorządowej związani zawodowo z energią odnawialną). | 2,0 | |
3,0 | przy podstawowym poziomie aktywności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A13_U01 Wyrobienie sobie przez słuchaczy poglądów na temat przydatności różnych branż i technologii PZE, popartych opinią fachowców. | 2,0 | |
3,0 | przy podstawowym poziomie aktywności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A13_K01 Pogłębienie świadomości korzystnego wpływu PZE na zagadnienia związane z niezależnością energetyczną i ochroną środowiska przyrodniczego, a także oddziaływaniem społecznym. | 2,0 | |
3,0 | przy podstawowym poziomie aktywności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- pozycje literatury wskazane w czasie wykładów