Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Proekologiczne źródła energii
Sylabus przedmiotu Praca końcowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Proekologiczne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca końcowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności w zakresie funkcjonowania podstawowych instalacji PZE. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ocena dostępności proekologicznych nośników energii. Oszacowanie i porównanie potencjału teoretycznego i technicznego. Wyznaczanie zapotrzebowania energetycznego odbiorników w instalacjach PZE. Dobór urządzeń do projektowanej instalacji. Obliczanie efektywności energetycznej i ekonomicznej instalacji PZE. Określenie zasad użytkowania i obsługiwania projektowanej instalacji. Przykładowe obliczenia występujące przy projektowaniu wybranych instalacji PZE i wykonywanie schematów tych instalacji. Przedstawienie i rozdanie słuchaczom tematów pac końcowych wraz z podaniem indywidualnych założeń dla poszczególnych prac. Omówienie zakresu pracy i zasad dotyczących jej wykonania (struktura pracy, strona tytułowa, podpisy rysunków, tytuły tabel, sposób cytowania pozycji literatury, bibliografia itp.). Wskazanie słuchaczom źródeł informacji potrzebnych do wykonania pracy końcowej. | 25 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-P-2 | konsultacje | 10 |
A-P-3 | wykonanie pracy końcowej | 135 |
A-P-4 | studiowanie literatury | 10 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena poprawności wykonania projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A06_W01 Słuchacz studiów podyplomowych zna zasadę działania urządzeń funkcjonujących w instalacjach PZE i sposoby sterowania nimi. Zna metody oceny potencjału energetycznego PZE i podstawowe zasady obowiązujące przy projektowaniu instalacji PZE. | PZE_10-_W09 | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A06_U01 Słuchacz potrafi wykonać prosty projekt instalacji PZE uwzględniając zapotrzebowanie energetyczne oraz dostępność potencjału źródła energii. Ma podstawy do samodzielnego pogłębiania umiejętności związanych z projektowaniem bardziej złożonych instalacji PZE. | PZE_10-_U07, PZE_10-_U05 | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PZE_10-_A06_K01 Słuchacz rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego. Jest świadomy swoich ograniczeń w zakresie projektowania instalacji PZE. | PZE_10-_K02, PZE_10-_K01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A06_W01 Słuchacz studiów podyplomowych zna zasadę działania urządzeń funkcjonujących w instalacjach PZE i sposoby sterowania nimi. Zna metody oceny potencjału energetycznego PZE i podstawowe zasady obowiązujące przy projektowaniu instalacji PZE. | 2,0 | |
3,0 | przy 60% kompletności i poprawności wykonanego zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A06_U01 Słuchacz potrafi wykonać prosty projekt instalacji PZE uwzględniając zapotrzebowanie energetyczne oraz dostępność potencjału źródła energii. Ma podstawy do samodzielnego pogłębiania umiejętności związanych z projektowaniem bardziej złożonych instalacji PZE. | 2,0 | |
3,0 | przy 60% kompletności i poprawności wykonanego zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PZE_10-_A06_K01 Słuchacz rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego. Jest świadomy swoich ograniczeń w zakresie projektowania instalacji PZE. | 2,0 | |
3,0 | przy podstwowym poziomie świadomości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Klugmann-Radziemska E., Odnawialne źródła energii, przykłady obliczeniowe, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2013