Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: menadżer hotelarstwa i gastronomii

Sylabus przedmiotu Organizacja pracy recepcji hotelowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja pracy recepcji hotelowej
Specjalność menadżer hotelarstwa i gastronomii
Jednostka prowadząca Zakład Podstaw Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 13 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada wiedzę podstawową z zakresu struktury organizacyjnej hotelu, zakresu pracy housekeepingu, recepcji i gastronomii. Zna klasyfikację, kategoryzację i standaryzację obiektów hotelarskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy recepcji hotelu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Funkcjonowanie recepcji jako działu koordynującego prace hotelu. Współpraca służby parterowej.2
T-L-2Podstawowe zadania recepcji.2
T-L-3Usługi dodatkowe świadczone przez recepcję.2
T-L-4Personel recepcji i zakres obowiązków.2
T-L-5Określenie predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych przyszłego pracownika.1
T-L-6Konflikty interpersonalne.1
T-L-7Poznanie i przestrzeganie etyki zawodowej.1
T-L-8Ćwiczenia meldunku i opieki nad gościem w trakcie jego pobytu.2
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2Analiza wskazanej literatury.8
A-L-3Konsultacje z nauczycielem5
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia5
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B10mhig_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z pracą w recepcji hotelowej.
TOW_2A_W10, TOW_2A_W11, TOW_2A_W12S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B10mhig_U01
Student posiada umiejętności związane z pracą w recepcji hotelowej. Posiada umiejętność zróżnicowania stanowisk pracy z uwagi na zakres obowiązków oraz wyposażenia recepcji oraz wyjaśnienia celowości doboru barw i odpowiedniej dekoracji holu recepcyjnego.
TOW_2A_U04, TOW_2A_U05, TOW_2A_U06, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B10mhig_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K06, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B10mhig_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z pracą w recepcji hotelowej.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B10mhig_U01
Student posiada umiejętności związane z pracą w recepcji hotelowej. Posiada umiejętność zróżnicowania stanowisk pracy z uwagi na zakres obowiązków oraz wyposażenia recepcji oraz wyjaśnienia celowości doboru barw i odpowiedniej dekoracji holu recepcyjnego.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w recepcji hotelu. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B10mhig_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Witkowski Cz., Podstawy hotelarstwa., Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 1999
  2. Oparka S., Nowicka T., Organizacja i technika pracy w hotelarstwie., Wydawnictwo Maria, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Thunhurst A., Fachowa obsługa gości – działalność biura recepcji., PAPT, Warszawa, 1996
  2. Fląder D., Opis stanowisk pracy w obiektach hotelarskich wraz z zakresem czynności., Urząd Kultury Fizycznej i Turystyki, Warszawa, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Funkcjonowanie recepcji jako działu koordynującego prace hotelu. Współpraca służby parterowej.2
T-L-2Podstawowe zadania recepcji.2
T-L-3Usługi dodatkowe świadczone przez recepcję.2
T-L-4Personel recepcji i zakres obowiązków.2
T-L-5Określenie predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych przyszłego pracownika.1
T-L-6Konflikty interpersonalne.1
T-L-7Poznanie i przestrzeganie etyki zawodowej.1
T-L-8Ćwiczenia meldunku i opieki nad gościem w trakcie jego pobytu.2
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2Analiza wskazanej literatury.8
A-L-3Konsultacje z nauczycielem5
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B10mhig_W01Student ma poszerzoną wiedzę związaną z pracą w recepcji hotelowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
TOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy recepcji hotelu.
Treści programoweT-L-1Funkcjonowanie recepcji jako działu koordynującego prace hotelu. Współpraca służby parterowej.
T-L-2Podstawowe zadania recepcji.
T-L-3Usługi dodatkowe świadczone przez recepcję.
T-L-4Personel recepcji i zakres obowiązków.
T-L-5Określenie predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych przyszłego pracownika.
T-L-6Konflikty interpersonalne.
T-L-7Poznanie i przestrzeganie etyki zawodowej.
T-L-8Ćwiczenia meldunku i opieki nad gościem w trakcie jego pobytu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w recepcji hotelu. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B10mhig_U01Student posiada umiejętności związane z pracą w recepcji hotelowej. Posiada umiejętność zróżnicowania stanowisk pracy z uwagi na zakres obowiązków oraz wyposażenia recepcji oraz wyjaśnienia celowości doboru barw i odpowiedniej dekoracji holu recepcyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U04Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach.
TOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U06Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy recepcji hotelu.
Treści programoweT-L-1Funkcjonowanie recepcji jako działu koordynującego prace hotelu. Współpraca służby parterowej.
T-L-2Podstawowe zadania recepcji.
T-L-3Usługi dodatkowe świadczone przez recepcję.
T-L-4Personel recepcji i zakres obowiązków.
T-L-5Określenie predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych przyszłego pracownika.
T-L-6Konflikty interpersonalne.
T-L-7Poznanie i przestrzeganie etyki zawodowej.
T-L-8Ćwiczenia meldunku i opieki nad gościem w trakcie jego pobytu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w recepcji hotelu. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w recepcji hotelu. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B10mhig_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K06Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy recepcji hotelu.
Treści programoweT-L-1Funkcjonowanie recepcji jako działu koordynującego prace hotelu. Współpraca służby parterowej.
T-L-2Podstawowe zadania recepcji.
T-L-3Usługi dodatkowe świadczone przez recepcję.
T-L-4Personel recepcji i zakres obowiązków.
T-L-5Określenie predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych przyszłego pracownika.
T-L-6Konflikty interpersonalne.
T-L-7Poznanie i przestrzeganie etyki zawodowej.
T-L-8Ćwiczenia meldunku i opieki nad gościem w trakcie jego pobytu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.