Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_B-9mhig_U01 | Student opracowuje możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki i rekreacji pod kątem aktualnych problemów i zagrożeń wynikających z rozwoju różnych form turystyki na Pomorzu Zachodnim. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U07 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi. |
TOW_2A_U13 | Potrafi dokonać kompleksowej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie towaroznawstwa i usług. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie oceny atrakcyjności dla turystów pod kątem aktualnych problemów i zagrożeń wynikających z rozwoju różnych form turystyki na Pomorzu Zachodnim i trendów światowych. |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z walorami przyrodniczymi i krajobrazowymi Pomorza Zachodniego |
C-3 | Zapoznanie studentów z metodami prowadzenia zrównoważonego rozwoju w ekoturystyce i infrastrukturze pobytowej na przykładzie Pomorza Zachodniego |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia ekoturystyki (np.: sylwetka turysty, ekoturystyka, agroturystyka, świadomość ekologiczna, pojemność turystyczna). |
---|
T-W-2 | Typy zachowań turystyczno-rekreacyjnych w środowisku przyrodniczym. |
T-W-3 | Objawy kryzysu środowiskowego tworzonego przez turystę. Zabór ziemi i wody. Ubożenie krajobrazu - antropocenozy. Zanieczyszczenia powietrza i wód. Degradacja gleby. |
T-W-4 | Turystyka zrównoważona oparta na turystyce pobytowej i jej infrastrukturze (hotele, motele, pola namiotowe, campingi, karawaning). |
T-W-5 | Prawne aspekty ekoturystyki (konwencje międzynarodowe, legislacje krajowe). Charakterystyka popytu ekoturystycznego. |
T-W-6 | Ekoturystyka szansą dla Pomorza Zachodniego – unikalne walory przyrodnicze, baza wypoczynkowa, hotelowa i infrastruktura oparta na atrakcyjności wartości krajobrazu, historycznych i obszarach chronionych. |
T-L-1 | Ekoturystyka aktywna (wędrówki piesze, wycieczki rowerowe, canoeing); wyprawy faunistyczne (wyprawy ornitologiczne, wyjazdy tematyczne np. obserwacje flory parków i ogrodów dendrologicznych, nauka rozpoznawania i stosowania ziół oraz grzybów) wyprawy kulturowo–etnograficzne (wycieczki edukacyjnej). |
T-L-2 | Metody dokumentacji przyrodniczej w oparciu o fotografikę i filmowanie (wideo i profesjonalne, jak również telefonem komórkowym). |
T-L-3 | Element zagospodarowania turystycznego nz Pomorzu Zachodnim: Szlaki turystyczne. Typy i przebieg szlaków turystycznych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacjii multimedialnej |
---|
M-2 | Gry dydaktyczne (symulacyjne) |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem podręcznika , pokazu i symulacji |
M-4 | Praktyczne ćwiczenia w terenie |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi opracować możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki i rekreacji pod kątem aktualnych problemów i zagrożeń wynikających z rozwoju różnych form turystyki na Pomorzu Zachodnim |
3,0 | Student opracowuje możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki na Pomorzu Zachodnim |
3,5 | Student opracowuje możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki i rekreacji na Pomorzu Zachodnim |
4,0 | Student opracowuje możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki i rekreacji na Pomorzu Zachodnim pod kątem aktualnych problemów turystyki na Pomorzu Zachodnim |
4,5 | Student opracowuje możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki i rekreacji pod kątem aktualnych problemów i zagrożeń wynikających z rozwoju różnych form turystyki na Pomorzu Zachodnim |
5,0 | Student opracowuje możliwości realizacji różnych rodzajów i form turystyki i rekreacji pod kątem aktualnych problemów i zagrożeń wynikających z rozwoju różnych form turystyki na Pomorzu Zachodnim oraz wskazuje różnice między nimi |