Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_B2mhig_U01 | Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U04 | Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. |
TOW_2A_U07 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
TOW_2A_U13 | Potrafi dokonać kompleksowej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie towaroznawstwa i usług. |
TOW_2A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu. |
---|
T-W-2 | Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie. |
T-W-3 | Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste. |
T-W-4 | Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych |
T-W-5 | Usługi obce w hotelu. |
T-W-6 | Rekomendacja. Prawa i obowiązki. |
T-W-7 | Świadczenia gastronomiczne w hotelu. |
T-W-8 | Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych. |
T-L-1 | Cechy i umiejętności przyszłych pracowników. |
T-L-2 | Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych) |
T-L-3 | Kategorie obiektów noclegowych. |
T-L-4 | Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności. |
T-L-5 | Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych. |
T-L-6 | Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych. |
T-L-7 | Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja. |
T-L-8 | Rodzaje śniadań, obiadów i kolacji. Estetyka i dekoracja stołów i sal. |
T-L-9 | Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w różnych typach zakładów hotelarskich. Nie potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Nie potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań. |
3,5 | Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę. |