Sylabus przedmiotu Specyfika wód przejściowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Towaroznawstwo |
Forma studiów |
studia niestacjonarne |
Poziom |
pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
inżynier |
Obszary studiów |
nauk społecznych, studiów inżynierskich |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
— |
Przedmiot |
Specyfika wód przejściowych |
Specjalność |
usługi turystyczne |
Jednostka prowadząca |
Zakład Hydrochemii i Biologicznych Zasobów Wód |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Jacek Kubiak <Jacek.Kubiak@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
Sylwia Machula <Sylwia.Machula@zut.edu.pl> |
ECTS (planowane) |
4,0 |
ECTS (formy) |
4,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
11 |
Grupa obieralna |
2 |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 8 | 16 | 2,0 | 0,50 | zaliczenie |
laboratoria | L | 8 | 16 | 2,0 | 0,50 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
laboratoria |
---|
T-L-1 | Podstawowe pojęcia, typy wód powierzchniowych i podziemnych | 1 |
T-L-2 | Wzajemne oddziaływanie wód śródlądowych i morskich na podstawie stopnia mineralizacji | 3 |
T-L-3 | Wyznaczanie składu jonowego wód słodkich i morskich w zależności od zasolenia | 3 |
T-L-4 | Wyznaczanie pionowego profilu zasolenia dla wód morskich | 1 |
T-L-5 | Wyznaczanie pionowego profilu rozkładu tlenu i siarkowodoru dla wód przejściowych | 1 |
T-L-6 | Wyznaczanie pionowego profilu zmienności stężeń substancji biogennych (dla form azotu i fosforu) | 3 |
T-L-7 | Wyznaczanie profilu pionowego zmienności stężeń czynników abiotycznych i ich wpływu na środowisko biotyczne | 2 |
T-L-8 | Określanie zasięgu wód estuiariowych w oparciu o wskaźniki: abiotyczne i biotyczne | 2 |
| 16 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Budowa molekolarna wody i jej wpływ na kształtowanie biotopu wód naturalnych - asocjacje cząsteczek, anomalie gęstości, lepkość, woda jako rozpuszczalnik | 2 |
T-W-2 | Wpływ procesów biologicznych i fizyczno-chemicznych na warunki hydrochemiczne wód naturalnych | 2 |
T-W-3 | Wpływ procesów geochemicznych na warunki hydrochemiczne wód naturalnych | 2 |
T-W-4 | Termika wód naturalnych oraz jej wpłytw na kształtowanie sie warunków hydrochemicznych | 2 |
T-W-5 | Gazy rozpuszczone wystepujace w wodach naturalnych oraz ich wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych | 2 |
T-W-6 | System węglanowy oraz jego wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych | 2 |
T-W-7 | Makrojony wód naturalnych | 2 |
T-W-8 | Związki biogenne wystepujące w wodach naturalnych | 2 |
T-W-9 | Eutrofizacja wód powierzchniowych | 2 |
T-W-10 | Mikroelementy wód naturalnych | 2 |
T-W-11 | Materia organiczna wystepujaca w wodach naturalnych | 2 |
T-W-12 | Osady denne oraz ich wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych | 1 |
T-W-13 | Przedstawianie oraz analiza i interpretacja wyników badań hydrochemicznych | 2 |
T-W-14 | Dobra praktyka laboratoryjna, walidacja metod badawczych.Metody referencyjne. BHP w laboratorium chemicznym | 1 |
| 26 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
laboratoria |
---|
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 32 |
A-L-2 | Studiowanie żródeł i przygotawania do zajęć | 16 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
| 60 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-W-2 | Studiowanie źródeł | 24 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
| 60 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny