Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Informacja w obrocie wierzytelnościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informacja w obrocie wierzytelnościami | ||
Specjalność | Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zbaraszewski <Wojciech.Zbaraszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dawid Dawidowicz <Dawid.Dawidowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość mikroekonomii. |
W-2 | Znajomość makroekonomii. |
W-3 | Znajomość podstaw finansów przedsiębiorstw. |
W-4 | Znajomość analizy finansowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student po ukończeniu przedmiotu powinien posiadać umiejętność podejmowania decyzji dotyczących obrotu wierzytelnościami |
C-2 | Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą instrumentów obrotu wierzytelnościami |
C-3 | Student powinien posiadać umiejętność dokonania analizy narzędzi obrotu wierzytelnościami |
C-4 | Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie |
C-5 | Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą zarządzania wierzytelnościami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Miejsce rynku obrotu wierzytelnosciami na rynku finansowym | 2 |
T-W-2 | Znaczenie informacji w obrocie wierzytelnościami - GIODO | 2 |
T-W-3 | Informacja a transakcje sekurytyzacyjne | 4 |
T-W-4 | Zarządzanie wierzytelnościami | 6 |
T-W-5 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Czytanie wskazanej literatury przedmiotu. | 5 |
A-W-2 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zajęć | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia informacyjne |
M-2 | Zajęcia informacyjne |
M-3 | Metoda przypadków. |
M-4 | Zajęcia multimedialne. |
M-5 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne lub test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/05_W01 Student posiada wiedzę na temat podstawowych instrumentów obrotu wierzytelnościami | Z_1A_W03 | — | C-2 | T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Z_1A_D5/05_W02 Student poisada wiedzę dotyczącą zarządzania wierzytelnościami | Z_1A_W07 | — | C-5 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-5, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/05_U01 Student posiada umiejętność podejmowania decyzji dotyczących obrotu wierzytelnościami | Z_1A_U04, Z_1A_U05, Z_1A_U21 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5 | M-3, M-2 | S-1 |
Z_1A_D5/05_U02 Student posiada umiejętność dokonania analizy narzędzi obrotu wierzytelnościami | Z_1A_U06, Z_1A_U01 | — | C-3 | T-W-3, T-W-5 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/05_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie | Z_1A_K01 | — | C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/05_W01 Student posiada wiedzę na temat podstawowych instrumentów obrotu wierzytelnościami | 2,0 | Student ni eposiada wiedzy na temat instrumentów obrotu wierzytelnościami |
3,0 | Student ma wiedzę na temat conajmniej jednego instrumentu obrotu wierzytelnościami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D5/05_W02 Student poisada wiedzę dotyczącą zarządzania wierzytelnościami | 2,0 | Student nie ma wiedzy w zakresie zarządzania wierzytelnościami |
3,0 | Student posida podstawową wiedzę z zakresu zarzadzania wybranymi wierzytelnościami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/05_U01 Student posiada umiejętność podejmowania decyzji dotyczących obrotu wierzytelnościami | 2,0 | Student nie posiada umiejętności podejmowania decyzji w zakresie obrotu wierzytelnościami |
3,0 | Student nabył umiejętność podejmowania decyzji w zakresie obrotu wybranym rodzajem wierzytelności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D5/05_U02 Student posiada umiejętność dokonania analizy narzędzi obrotu wierzytelnościami | 2,0 | Student nie posiada umiejętności przprowadzania analizy narzędzi umozliwiających obrót wierzytelnościami |
3,0 | Student posiada umiejętności przprowadzania podstawowej analizy narzędzi umozliwiających obrót wierzytelnościami w zakresie wskazania korzyści i zagrożeń korzystania z wybranego narzędzia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/05_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i nie odczuwa potrzeby uczenia się przez całe życie |
3,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i odczuwa potrzebę uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2005
- J. Mojak, Obrót wierzytelnościami, Lexis Nexsis, Warszawa, 2011
- D. Cyman, D. Budnik, A. Zaręba, E. Juchniewicz, R. Mroczkowski, M. Stwoł, Wierzytelności w firmie, ODDK, Warszawa, 2011
- G. Zimon,J. Nakonieczny, K. Chudy-Laskowska, M. Wójcik-Jurkiewicz, K. Kochański, An Analysis of the Financial Liquidity Management Strategy in Construction Companies Operating in the Podkarpackie Province, MDPI/ Risk, 2022, 2022, 10(1), https://doi.org/10.3390/risks10010005
Literatura dodatkowa
- Finansowanie przedsiębiorstwa, Finansowanie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2010