Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Podstawy psychodietetyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy psychodietetyki
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>, Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 20 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści z przedmiotów: etyka lub psychologia lub socjologia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia spotkań z pacjentami w gabinecie psychodietetycznym.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie motywowania i wspierania pacjentów w gabinecie dietetyka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Trening umiejętności interpersonalnych2
T-L-2Dialog motywujący w gabinecie dietetyka2
T-L-3Diagnostyka zaburzeń odżywiania2
T-L-4Praca nad motywacją zewnętrzną i wewnętrzną2
T-L-5Wybrane techniki w terapii behawioralno-poznawczej2
T-L-6Techniki radzenia sobie ze stresem2
T-L-7Postępowanie z pacjentem w gabinecie psychodietetyka2
T-L-8Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Etyka pracy psychodietetyka2
T-W-2Psychologia jedzenia i odchudzania się2
T-W-3Zdrowie psychiczne a odżywianie2
T-W-4Proces zmiany w kontekście nawyków żywieniowych2
T-W-5Zaburzenia odżywiania4
T-W-6Psychologia emocji i motywacji.2
T-W-7Psychiczne i społeczne konsekwencje otyłości.2
T-W-8Elementy terapii behawioralno-poznawczej.2
T-W-9Zaliczenie przedmiotu2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury5
A-L-3Przygotowanie do zajęć.5
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Opanowanie umiejętności pracy psychologicznej z pacjentem.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach oraz wykonania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie z przedmiotu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO3-6zicd_W01
Student zna i rozumie wiedzę na temat tego, jak pracować z pacjentami o różnym temperamencie. Znai rozumie metody wparcia i motywacji pacjenta w czasie kuracji żywieniowej. Zna mechanizmy kształtowania się nawyków oraz ich zmiany. Zna i rozumie wiedzę z zakresu zaburzeń odżywiania, ich diagnozy oraz wsparcia leczenia.
TZZ_1A_W21C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO3-6zicd_U01
Student potrafi pracować z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywować pacjenta w czasie kuracji żywieniowej. Potrafi pracować z pacjentem nad istniejącymi nawykami. Potrafi współpracować z innymi specjalistami przy leczeniu zaburzeń odżywiania.
TZZ_1A_U11, TZZ_1A_U12C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO3-6zicd_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w pracy z osobami chorymi, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_1A_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO3-6zicd_W01
Student zna i rozumie wiedzę na temat tego, jak pracować z pacjentami o różnym temperamencie. Znai rozumie metody wparcia i motywacji pacjenta w czasie kuracji żywieniowej. Zna mechanizmy kształtowania się nawyków oraz ich zmiany. Zna i rozumie wiedzę z zakresu zaburzeń odżywiania, ich diagnozy oraz wsparcia leczenia.
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień z omawianego zakresu.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z omawianego zakresu i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z omawianego zakresu i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z omawianego zakresu i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z omawianego zakresu. Prawidłowo identyfikuje zaburzenia i potrzeby pacjentów. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z omawianego zakresu. Prawidłowo identyfikuje zaburzenia i potrzeby pacjentów. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło problemów oraz doskonale zna swoje kompetencje, co umożliwia współpracę z innymi specjalistami.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO3-6zicd_U01
Student potrafi pracować z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywować pacjenta w czasie kuracji żywieniowej. Potrafi pracować z pacjentem nad istniejącymi nawykami. Potrafi współpracować z innymi specjalistami przy leczeniu zaburzeń odżywiania.
2,0Student nie potrafi pracować z pacjentem wymagającym psychologicznego wsparcia.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej.
4,0Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej. Potrafi wypracowywać nowe nawyki.
4,5Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej. Potrafi wypracowywać nowe nawyki. Potrafi współpracować z innymi specjalistami.
5,0Student poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej. Potrafi wypracowywać nowe nawyki. Potrafi współpracować z innymi specjalistami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO3-6zicd_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w pracy z osobami chorymi, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Jane Ogden, Psychologia odżywiania się, od zdrowych do zaburzonych zachowań żywieniowych., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2011
  2. Fairburn Christopher G., Terapia poznawczo-behawioralna i zaburzenia odżywiania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013
  3. Estera Morawska, Kinga Kulczycka, Ewa Stychno, Leszek Grochowski, Bogumiła Kosicka, Czynniki motywujące osoby otyłe w procesie odchudzania, Probl Hig Epidemiol, 2015, 96(1): 293-297
  4. Beata Szurowska, Anoreksja i bulimia: śmiertelne sposoby na życie, Harmonia Uniwersalis, Gdańsk, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Mariusz Jaworski, Psychology and Dietetics: Improvement of Cognitive Function in Obesity Using an Appropriate Diet in the Context of Psychodietetics, Functional Foods for Chronic Diseases, 2016
  2. czasopismo, Food-forum.pl, https://food-forum.pl/
  3. Juruć A., Bogdański P., Otyłość i co dalej? O psychologicznych konsekwencjach nadmiernej masy ciała, Forum Zaburzeń metabolicznych, 2010, 1, 4, 2010-2019

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Trening umiejętności interpersonalnych2
T-L-2Dialog motywujący w gabinecie dietetyka2
T-L-3Diagnostyka zaburzeń odżywiania2
T-L-4Praca nad motywacją zewnętrzną i wewnętrzną2
T-L-5Wybrane techniki w terapii behawioralno-poznawczej2
T-L-6Techniki radzenia sobie ze stresem2
T-L-7Postępowanie z pacjentem w gabinecie psychodietetyka2
T-L-8Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Etyka pracy psychodietetyka2
T-W-2Psychologia jedzenia i odchudzania się2
T-W-3Zdrowie psychiczne a odżywianie2
T-W-4Proces zmiany w kontekście nawyków żywieniowych2
T-W-5Zaburzenia odżywiania4
T-W-6Psychologia emocji i motywacji.2
T-W-7Psychiczne i społeczne konsekwencje otyłości.2
T-W-8Elementy terapii behawioralno-poznawczej.2
T-W-9Zaliczenie przedmiotu2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury5
A-L-3Przygotowanie do zajęć.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO3-6zicd_W01Student zna i rozumie wiedzę na temat tego, jak pracować z pacjentami o różnym temperamencie. Znai rozumie metody wparcia i motywacji pacjenta w czasie kuracji żywieniowej. Zna mechanizmy kształtowania się nawyków oraz ich zmiany. Zna i rozumie wiedzę z zakresu zaburzeń odżywiania, ich diagnozy oraz wsparcia leczenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W21Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące racjonalnego żywienia człowieka zdrowego i chorego oraz oceny stanu odżywienia. Zna i rozumie zagrożenia wynikające z błędów żywieniowych oraz zasady tworzenia programów profilaktycznych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia spotkań z pacjentami w gabinecie psychodietetycznym.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie motywowania i wspierania pacjentów w gabinecie dietetyka.
Treści programoweT-W-1Etyka pracy psychodietetyka
T-W-2Psychologia jedzenia i odchudzania się
T-W-3Zdrowie psychiczne a odżywianie
T-W-5Zaburzenia odżywiania
T-W-6Psychologia emocji i motywacji.
T-W-7Psychiczne i społeczne konsekwencje otyłości.
T-W-8Elementy terapii behawioralno-poznawczej.
T-W-9Zaliczenie przedmiotu
T-L-1Trening umiejętności interpersonalnych
T-L-2Dialog motywujący w gabinecie dietetyka
T-L-3Diagnostyka zaburzeń odżywiania
T-L-4Praca nad motywacją zewnętrzną i wewnętrzną
T-L-5Wybrane techniki w terapii behawioralno-poznawczej
T-L-6Techniki radzenia sobie ze stresem
T-L-7Postępowanie z pacjentem w gabinecie psychodietetyka
T-L-8Zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-3Opanowanie umiejętności pracy psychologicznej z pacjentem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach oraz wykonania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie z przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień z omawianego zakresu.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z omawianego zakresu i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z omawianego zakresu i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z omawianego zakresu i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z omawianego zakresu. Prawidłowo identyfikuje zaburzenia i potrzeby pacjentów. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z omawianego zakresu. Prawidłowo identyfikuje zaburzenia i potrzeby pacjentów. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło problemów oraz doskonale zna swoje kompetencje, co umożliwia współpracę z innymi specjalistami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO3-6zicd_U01Student potrafi pracować z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywować pacjenta w czasie kuracji żywieniowej. Potrafi pracować z pacjentem nad istniejącymi nawykami. Potrafi współpracować z innymi specjalistami przy leczeniu zaburzeń odżywiania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U11Potrafi formułować i weryfikować hipotezy z zakresu przemian metabolicznych składników odżywczych w organizmie człowieka.
TZZ_1A_U12Potrafi zaprojektować, ocenić i skorygować jadłospis dla różnych grup ludności. Potrafi krytycznie ocenić dobór składników diety w celu zwiększenia jej efektów prozdrowotnych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia spotkań z pacjentami w gabinecie psychodietetycznym.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie motywowania i wspierania pacjentów w gabinecie dietetyka.
Treści programoweT-W-1Etyka pracy psychodietetyka
T-W-2Psychologia jedzenia i odchudzania się
T-W-3Zdrowie psychiczne a odżywianie
T-W-5Zaburzenia odżywiania
T-W-6Psychologia emocji i motywacji.
T-W-7Psychiczne i społeczne konsekwencje otyłości.
T-W-8Elementy terapii behawioralno-poznawczej.
T-W-9Zaliczenie przedmiotu
T-L-1Trening umiejętności interpersonalnych
T-L-2Dialog motywujący w gabinecie dietetyka
T-L-3Diagnostyka zaburzeń odżywiania
T-L-4Praca nad motywacją zewnętrzną i wewnętrzną
T-L-5Wybrane techniki w terapii behawioralno-poznawczej
T-L-6Techniki radzenia sobie ze stresem
T-L-7Postępowanie z pacjentem w gabinecie psychodietetyka
T-L-8Zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-3Opanowanie umiejętności pracy psychologicznej z pacjentem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach oraz wykonania ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować z pacjentem wymagającym psychologicznego wsparcia.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej.
4,0Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej. Potrafi wypracowywać nowe nawyki.
4,5Student w znacznym stopniu poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej. Potrafi wypracowywać nowe nawyki. Potrafi współpracować z innymi specjalistami.
5,0Student poprawnie pracuje z pacjentami o różnym temperamencie. Potrafi wspierać i motywać pacjenta w trakcie kuracji żywieniowej. Potrafi wypracowywać nowe nawyki. Potrafi współpracować z innymi specjalistami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO3-6zicd_K01Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w pracy z osobami chorymi, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia spotkań z pacjentami w gabinecie psychodietetycznym.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie motywowania i wspierania pacjentów w gabinecie dietetyka.
Treści programoweT-W-1Etyka pracy psychodietetyka
T-W-2Psychologia jedzenia i odchudzania się
T-W-3Zdrowie psychiczne a odżywianie
T-W-5Zaburzenia odżywiania
T-W-6Psychologia emocji i motywacji.
T-W-7Psychiczne i społeczne konsekwencje otyłości.
T-W-8Elementy terapii behawioralno-poznawczej.
T-W-9Zaliczenie przedmiotu
T-L-1Trening umiejętności interpersonalnych
T-L-2Dialog motywujący w gabinecie dietetyka
T-L-3Diagnostyka zaburzeń odżywiania
T-L-4Praca nad motywacją zewnętrzną i wewnętrzną
T-L-5Wybrane techniki w terapii behawioralno-poznawczej
T-L-6Techniki radzenia sobie ze stresem
T-L-7Postępowanie z pacjentem w gabinecie psychodietetyka
T-L-8Zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-3Opanowanie umiejętności pracy psychologicznej z pacjentem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach oraz wykonania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie z przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.