Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Aplikacje mobilne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aplikacje mobilne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 9 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL5 18 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość pracy w systemie operacyjnym Windows lub Linux

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program na urządzenia mobilne.
C-2Student potrafi zaimplementować prosty program aplikacji mobilnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging).3
T-L-2Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów.3
T-L-3Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków.3
T-L-4Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników.3
T-L-5Multimedia. Odtwarzanie audio.3
T-L-6Przesyłanie danych pomiędzy aktywnościami.3
18
wykłady
T-W-1Instalacja Android SDK i wymaganych komponentów. Konfiguracja.1
T-W-2Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging).2
T-W-3Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów.2
T-W-4Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków.2
T-W-5Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników. Zaliczenie wykładu.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Opracowanie ćwiczeń laboratoryjnych27
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury11
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego
M-5Projekt do samodzielnego wykonania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia zaliczającego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C.11.1_W01
Student posiada wiedzę na temat narzędzi oraz tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne.
EL_1A_W24C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C.11.1_U01
Student posiada umiejętność wykorzystania narzędzi oraz implementacji aplikacji na urządzenia mobilne.
EL_1A_U07, EL_1A_U22C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C.11.1_W01
Student posiada wiedzę na temat narzędzi oraz tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C.11.1_U01
Student posiada umiejętność wykorzystania narzędzi oraz implementacji aplikacji na urządzenia mobilne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Literatura podstawowa

  1. Marcin Płonkowski, Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych, Helion, 2017
  2. Dawn Griffiths, David Griffiths, Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!, Helion, 2018, II
  3. Joseph Annuzzi Jr., Lauren Darcey, Shane Conder, Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji, Helion, 2016, V

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging).3
T-L-2Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów.3
T-L-3Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków.3
T-L-4Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników.3
T-L-5Multimedia. Odtwarzanie audio.3
T-L-6Przesyłanie danych pomiędzy aktywnościami.3
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Instalacja Android SDK i wymaganych komponentów. Konfiguracja.1
T-W-2Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging).2
T-W-3Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów.2
T-W-4Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków.2
T-W-5Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników. Zaliczenie wykładu.2
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Opracowanie ćwiczeń laboratoryjnych27
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury11
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia zajęć5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C.11.1_W01Student posiada wiedzę na temat narzędzi oraz tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W24Ma podstawową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z pokrewnych kierunków studiów
Cel przedmiotuC-1Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program na urządzenia mobilne.
Treści programoweT-W-1Instalacja Android SDK i wymaganych komponentów. Konfiguracja.
T-W-2Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging).
T-W-3Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów.
T-W-4Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków.
T-W-5Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników. Zaliczenie wykładu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-5Projekt do samodzielnego wykonania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia zaliczającego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C.11.1_U01Student posiada umiejętność wykorzystania narzędzi oraz implementacji aplikacji na urządzenia mobilne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych i przekształtników energii elektrycznej
EL_1A_U22Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z elektrotechniką
Cel przedmiotuC-2Student potrafi zaimplementować prosty program aplikacji mobilnej.
Treści programoweT-L-1Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging).
T-L-2Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów.
T-L-3Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków.
T-L-4Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników.
T-L-5Multimedia. Odtwarzanie audio.
T-L-6Przesyłanie danych pomiędzy aktywnościami.
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego
M-5Projekt do samodzielnego wykonania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.