Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Sylabus przedmiotu Praca końcowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca końcowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Chemii, Mikrobiologii i Biotechnologii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Gibczyńska <Marzena.Gibczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>, Krystyna Cybulska <Krystyna.Cybulska@zut.edu.pl>, Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl>, Hanna Siwek <Hanna.Siwek@zut.edu.pl>, Malwina Szczepkowska <m.szczepkowska@aol.pl>, Małgorzata Włodarczyk <Malgorzata.Wlodarczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów realizowanych w toku studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem pracy jest sprawdzenie i podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Praca końcowe o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym- konstrukcja pracy, treści, przegląd i cytowanie literatury, metody statystyczne, prezentacja wyników badań | 8 |
T-SD-2 | Zasady i metody samodzielnego opracowanie wybranego problemu sformułowanego w temacie pracy. | 14 |
22 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Zdefiniowanie problemu stanowiącego temet pracy. | 7 |
A-SD-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 22 |
A-SD-3 | Przygotowanie pracy | 100 |
A-SD-4 | Przygotowannie do zaliczenia | 20 |
149 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne konsultacje z opiekunem. |
M-2 | Dyskusja naukowa ocena możliwości zastosowania w praktyce |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej zgodnie z regulaminem studiów podyplomowych prowadzonych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10-_PD_W01 Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z z celem i zakresem pracy końcowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym. | UWOS_10A_W07, UWOS_10A_W01 | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10-_PD_U01 Umiejętność opracowania i napisamia pracy końcowej i prezentacja jej wyników. | UWOS_10A_U03, UWOS_10A_U07 | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
UWOS_10-_PD_K01 Przygotowując pracę końcową słuchacz ma świadomość współpracy z innymi | UWOS_10A_K04, UWOS_10A_K05, UWOS_10A_K01 | — | C-1 | T-SD-1, T-SD-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10-_PD_W01 Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z z celem i zakresem pracy końcowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym. | 2,0 | Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy końcowej. |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. | |
3,5 | Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. | |
4,5 | Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10-_PD_U01 Umiejętność opracowania i napisamia pracy końcowej i prezentacja jej wyników. | 2,0 | Nie umie przygotować pracy końcowej. |
3,0 | Umie w stopniu dostatecznym przygotować pracę końcową | |
3,5 | Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową. | |
4,5 | Umie w stopniu bardzo dobrym przygotować pracę końcową. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWOS_10-_PD_K01 Przygotowując pracę końcową słuchacz ma świadomość współpracy z innymi | 2,0 | Słuchacz nie ma świadomości potrzeby współpracy z innymi. |
3,0 | Słuchacz w stopniu dostatecznym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. | |
3,5 | Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
4,0 | Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. | |
4,5 | Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy. | |
5,0 | Słuchacz w stopniu bardzo dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. |
Literatura podstawowa
- Wykaz obowiązujących norm w zakresie realizowanej pracy, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Rada Ministrów, Wykaz obowiązujących aktów prawnych w zakresie realizowanej pracy, Urząd Rady MInistrów, Warszawa, 2016