Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków

Sylabus przedmiotu Praca końcowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne
Profil
Moduł
Przedmiot Praca końcowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Chemii, Mikrobiologii i Biotechnologii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Gibczyńska <Marzena.Gibczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>, Krystyna Cybulska <Krystyna.Cybulska@zut.edu.pl>, Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl>, Hanna Siwek <Hanna.Siwek@zut.edu.pl>, Malwina Szczepkowska <m.szczepkowska@aol.pl>, Małgorzata Włodarczyk <Malgorzata.Wlodarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD2 22 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów realizowanych w toku studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem pracy jest sprawdzenie i podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Praca końcowe o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym- konstrukcja pracy, treści, przegląd i cytowanie literatury, metody statystyczne, prezentacja wyników badań8
T-SD-2Zasady i metody samodzielnego opracowanie wybranego problemu sformułowanego w temacie pracy.14
22

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Zdefiniowanie problemu stanowiącego temet pracy.7
A-SD-2Uczestnictwo w zajęciach22
A-SD-3Przygotowanie pracy100
A-SD-4Przygotowannie do zaliczenia20
149

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne konsultacje z opiekunem.
M-2Dyskusja naukowa ocena możliwości zastosowania w praktyce

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej zgodnie z regulaminem studiów podyplomowych prowadzonych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10-_PD_W01
Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z z celem i zakresem pracy końcowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym.
UWOS_10A_W07, UWOS_10A_W01C-1T-SD-1, T-SD-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10-_PD_U01
Umiejętność opracowania i napisamia pracy końcowej i prezentacja jej wyników.
UWOS_10A_U03, UWOS_10A_U07C-1T-SD-1, T-SD-2M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10-_PD_K01
Przygotowując pracę końcową słuchacz ma świadomość współpracy z innymi
UWOS_10A_K04, UWOS_10A_K05, UWOS_10A_K01C-1T-SD-1, T-SD-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10-_PD_W01
Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z z celem i zakresem pracy końcowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym.
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy końcowej.
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej.
3,5Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej.
4,5Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10-_PD_U01
Umiejętność opracowania i napisamia pracy końcowej i prezentacja jej wyników.
2,0Nie umie przygotować pracy końcowej.
3,0Umie w stopniu dostatecznym przygotować pracę końcową
3,5Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
4,0Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową.
4,5Umie w stopniu bardzo dobrym przygotować pracę końcową. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
5,0Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10-_PD_K01
Przygotowując pracę końcową słuchacz ma świadomość współpracy z innymi
2,0Słuchacz nie ma świadomości potrzeby współpracy z innymi.
3,0Słuchacz w stopniu dostatecznym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi.
3,5Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
4,0Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi.
4,5Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
5,0Słuchacz w stopniu bardzo dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi.

Literatura podstawowa

  1. Wykaz obowiązujących norm w zakresie realizowanej pracy, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Rada Ministrów, Wykaz obowiązujących aktów prawnych w zakresie realizowanej pracy, Urząd Rady MInistrów, Warszawa, 2016

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Praca końcowe o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym- konstrukcja pracy, treści, przegląd i cytowanie literatury, metody statystyczne, prezentacja wyników badań8
T-SD-2Zasady i metody samodzielnego opracowanie wybranego problemu sformułowanego w temacie pracy.14
22

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Zdefiniowanie problemu stanowiącego temet pracy.7
A-SD-2Uczestnictwo w zajęciach22
A-SD-3Przygotowanie pracy100
A-SD-4Przygotowannie do zaliczenia20
149
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10-_PD_W01Sluchacz ma opanowaną wiedzę zgodną z z celem i zakresem pracy końcowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_W07Zna klasyfikacje i formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw związanych z gospodarka wodną i ściekową obszarów wiejskich. Wie jakie są uwarunkowania społeczne ich funkcjonowania.
UWOS_10A_W01Wie jak zaprojektować obiekty stacji uzdataniania wody i oczyszczania scieków w oparciu o techniki komputerowe. Charakteryzuje etapy procesu ich projektowania i wykonania używając odpowiednio dobranych metod, technik i narzędzi.
Cel przedmiotuC-1Celem pracy jest sprawdzenie i podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów
Treści programoweT-SD-1Praca końcowe o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym- konstrukcja pracy, treści, przegląd i cytowanie literatury, metody statystyczne, prezentacja wyników badań
T-SD-2Zasady i metody samodzielnego opracowanie wybranego problemu sformułowanego w temacie pracy.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja naukowa ocena możliwości zastosowania w praktyce
M-1Indywidualne konsultacje z opiekunem.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej zgodnie z regulaminem studiów podyplomowych prowadzonych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy końcowej.
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej.
3,5Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
4,0Słuchacz ma dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej.
4,5Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy końcowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10-_PD_U01Umiejętność opracowania i napisamia pracy końcowej i prezentacja jej wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_U03Umie opisać matematycznie wybrane techniki transportu cieczy i potrafi wykonać obliczenia wybranych parametrów operacji jednostkowych stosowanych w technologiach uzdataniania wody i oczyszczania ścieków.
UWOS_10A_U07Potrafi przeprowadzić analizę mikro i makrootoczenia organizacji gospodarczych z wykorzystaniem różnych metod. Umie dokonać krytycznej oceny funkcjonowania przedsiębiorstw związanych z gospodarka wodną i ściekową.
Cel przedmiotuC-1Celem pracy jest sprawdzenie i podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów
Treści programoweT-SD-1Praca końcowe o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym- konstrukcja pracy, treści, przegląd i cytowanie literatury, metody statystyczne, prezentacja wyników badań
T-SD-2Zasady i metody samodzielnego opracowanie wybranego problemu sformułowanego w temacie pracy.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja naukowa ocena możliwości zastosowania w praktyce
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej zgodnie z regulaminem studiów podyplomowych prowadzonych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie przygotować pracy końcowej.
3,0Umie w stopniu dostatecznym przygotować pracę końcową
3,5Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
4,0Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową.
4,5Umie w stopniu bardzo dobrym przygotować pracę końcową. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
5,0Umie w stopniu dobrym przygotować pracę końcową.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10-_PD_K01Przygotowując pracę końcową słuchacz ma świadomość współpracy z innymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_K04Jest zdolny zarówno do zarządzania jak i aktywnego współdziałania z grupą.
UWOS_10A_K05Potrafi przyjąć krytyczne uwagi i w sposób komunikatywny przedstawić swoje poglądy.
UWOS_10A_K01Wie o konieczności stałego śledzenia rozwoju technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz metod kontroli zanieczyszczeń.
Cel przedmiotuC-1Celem pracy jest sprawdzenie i podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów
Treści programoweT-SD-1Praca końcowe o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym- konstrukcja pracy, treści, przegląd i cytowanie literatury, metody statystyczne, prezentacja wyników badań
T-SD-2Zasady i metody samodzielnego opracowanie wybranego problemu sformułowanego w temacie pracy.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja naukowa ocena możliwości zastosowania w praktyce
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej zgodnie z regulaminem studiów podyplomowych prowadzonych w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma świadomości potrzeby współpracy z innymi.
3,0Słuchacz w stopniu dostatecznym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi.
3,5Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
4,0Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi.
4,5Słuchacz w stopniu dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi. Mimo osiągnięcia efektu kształcenia popełnia błędy.
5,0Słuchacz w stopniu bardzo dobrym ma świadomość potrzeby współpracy z innymi.