Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie biznesplanu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie biznesplanu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe definicje pojęć ekonomicznych i rozumieć podstawowe procesy ekonomiczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.15
15
wykłady
T-W-1Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów,15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studia nad przykładowymi biznesplanami.15
A-A-3Opracowanie własnego projektu biznesplanu.15
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach wykładowych15
A-W-2Czytanie tematycznej literatury.30
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca wiedzę pozyskaną w trakcie wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE1_W01
student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu
GP_1A_W02C-1T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE1_U01
student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
GP_1A_U04, GP_1A_U21C-1T-A-1M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE1_K01
student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne
GP_1A_K07, GP_1A_K11C-1T-A-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE1_W01
student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu
2,0student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i nie potrafi wykonać podstawowych analiz ekonomicznych
3,0student zna tylko podstawe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzienie nie radzi sobie z podstawowymi narzędziami analizy ekonomicznej
3,5student zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i posługuje się podstawowym zasobem narzędzi analitycznych, ale korzysta z pomocy nauczyciela
4,0student potrafi prawidłowo zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzielnie potrafi wykorzystać podstawe narzędzia analityczne
4,5student potrafi definiować szeroki zasób pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i swobodnie porusza się w podstawowym zestawie narzędzi analitycznych
5,0student swobodnie porusza się w tematyce analizy ekonomicznej procesów inwestycyjnych, rozumiejąc i objaśniając pojęcia oraz wyniki przeprowadzonej analizy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE1_U01
student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
2,0student nie potrafi określić środowiskowych uwarunkowań dla podstawowych rodzajów projektów inwestycyjnych
3,0student z pomocą nauczyciela analizuje i interpretuje podstawowe uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
3,5student w oparciu o udzielone przez nauczyciela wskazówki samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych
4,0student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w podstawowym zakresie
4,5student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w rozszerzonym zakresie
5,0student swobodnie porusza się w problematyce analizy i interpretacji środowiskowych uwarunkowań projektów inwestycyjnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE1_K01
student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne
2,0student nie potrafi identyfikować zależności zachodzących między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem, w sytuacjach problemowych nie potrafi wybrać odpowiednich rozwiązań planistycznych i realizacyjnych
3,0student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem oraz z pomocą nauczyciela dobiera rozwiązania planistyczne i realizacyjne rostrzygające zidentyfikowane dylematy
3,5student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem, na podstawie tej umiejętności rozstrzyga podstawe dylematy z tym związane
4,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylamaty poprzez próbę doboru odpowiednich rozwiązań sposród zasugerowanych przez nauczyciela
4,5student samodzielnie identyfikuje zalezności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór odpowiednich rozwiązań
5,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór optymalnych rozwiązań planistycznych i realizacyjnych

Literatura podstawowa

  1. aktualne przewodniki do analizy kosztów i korzyści oraz wybranych programów operacyjnych

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów,15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studia nad przykładowymi biznesplanami.15
A-A-3Opracowanie własnego projektu biznesplanu.15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach wykładowych15
A-W-2Czytanie tematycznej literatury.30
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OE1_W01student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W02ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji
Treści programoweT-W-1Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów,
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsumowująca wiedzę pozyskaną w trakcie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i nie potrafi wykonać podstawowych analiz ekonomicznych
3,0student zna tylko podstawe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzienie nie radzi sobie z podstawowymi narzędziami analizy ekonomicznej
3,5student zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i posługuje się podstawowym zasobem narzędzi analitycznych, ale korzysta z pomocy nauczyciela
4,0student potrafi prawidłowo zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzielnie potrafi wykorzystać podstawe narzędzia analityczne
4,5student potrafi definiować szeroki zasób pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i swobodnie porusza się w podstawowym zestawie narzędzi analitycznych
5,0student swobodnie porusza się w tematyce analizy ekonomicznej procesów inwestycyjnych, rozumiejąc i objaśniając pojęcia oraz wyniki przeprowadzonej analizy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OE1_U01student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U04posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych i gospodarczych
GP_1A_U21ma elementarne umiejętności w zakresie prognozowania przebiegu podstawowych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem metod i narzędzi stosowanych w gospodarce przestrzennej
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji
Treści programoweT-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić środowiskowych uwarunkowań dla podstawowych rodzajów projektów inwestycyjnych
3,0student z pomocą nauczyciela analizuje i interpretuje podstawowe uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
3,5student w oparciu o udzielone przez nauczyciela wskazówki samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych
4,0student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w podstawowym zakresie
4,5student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w rozszerzonym zakresie
5,0student swobodnie porusza się w problematyce analizy i interpretacji środowiskowych uwarunkowań projektów inwestycyjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGP_1A_OE1_K01student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K07prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu planisty
GP_1A_K11potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji
Treści programoweT-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi identyfikować zależności zachodzących między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem, w sytuacjach problemowych nie potrafi wybrać odpowiednich rozwiązań planistycznych i realizacyjnych
3,0student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem oraz z pomocą nauczyciela dobiera rozwiązania planistyczne i realizacyjne rostrzygające zidentyfikowane dylematy
3,5student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem, na podstawie tej umiejętności rozstrzyga podstawe dylematy z tym związane
4,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylamaty poprzez próbę doboru odpowiednich rozwiązań sposród zasugerowanych przez nauczyciela
4,5student samodzielnie identyfikuje zalezności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór odpowiednich rozwiązań
5,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór optymalnych rozwiązań planistycznych i realizacyjnych