Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcyjne materiały kompozytowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcyjne materiały kompozytowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marta Krawczyk <Marta.Krawczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Grzesiak <Dariusz.Grzesiak@zut.edu.pl>, Marta Krawczyk <Marta.Krawczyk@zut.edu.pl>, Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Magdalena Urbaniak <Magdalena.Urbaniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 2,50,40zaliczenie
wykładyW6 20 2,50,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z technik wytwarzania, materiałoznawstwa, wytrzymałości materiałów, programów CAD - solidworks

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiadomości dotyczących materiałów konstrukcyjnych stosowanych w różnych gałęziach przemysłu, sposobów otrzymywania materiałów kompozytowych
C-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas ćwiczeń laboratoryjnych2
T-L-2Przygotowanie formy metodą klasyczną – frezowanie, wykonanie projektu elementu, formy i detalu4
T-L-3Przygotowanie formy metodą przyrostową – wykonanie projektu modelu formy, wytworzenie formy – obróbka i łączenie, wykonanie detalu4
T-L-4Projektowanie kompozytów przy użyciu programów komputerowych5
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do nowoczesnych materiałów konstrukcyjnych – wymagania przemysłu, typy materiałów2
T-W-2Podstawy konstruowania – zasady konstruowania, zasady doboru materiałów, kryteria oceny konstrukcji2
T-W-3Materiały kompozytowe – definicja, historia, klasyfikacja2
T-W-4Osnowa – właściwości, rodzaje, zadania Wzmocnienie – właściwości, parametry (rozmieszczenie, koncentracja itd.), zastosowanie, rodzaje Granica osnowa-wzmocnienie – wpływ na właściwości materiałów kompozytowych, typy połączeń, klasy rozdziału faz, warstwy reakcyjne4
T-W-5Materiały kompozytowe o osnowie ceramicznej (CMC) – rodzaje osnów i ich charakterystyka, najczęściej stosowane wzmocnienia, obszary zastosowań2
T-W-6Materiały kompozytowe o osnowie polimerowej (PMC) – rodzaje osnów i ich charakterystyka, najczęściej stosowane wzmocnienia i ich typy (włókna, maty itd.), obszary zastosowań4
T-W-7Wytrzymałość materiałów kompozytowych – podstawowe kryteria wytrzymałościowe, metoda FPF, LPF4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń10
A-L-2Wykonanie sprawozdań i przygotowanie do zaliczeń laboratoriów20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia17
A-L-4uczestnictwo w zajęciach15
62
wykłady
A-W-1przygotowanie do zaliczenia20
A-W-2Praca własna nad źródłami litraturowymi13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4uczestnictwo w zajęciach20
63

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przedmiot realizowany jest za pomocą metod podających problemowych. Wykłady realizowane są jako informacyjne i problemowe. Forma problemowa wymaga wcześniejszego wstępnego przygotowania studenta.
M-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_lol-1_W01
zna podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i umie je scharakteryzować
MBM_1A_W10C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1S-1
MBM_1A_lol-1_W02
zna zasady konstruowania i doboru materiałów
MBM_1A_W02C-2T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_lol-1_U01
Potrafi zaprojektować i wykonać formę do procesu laminowania ręcznego
MBM_1A_U17C-2T-W-2, T-L-2, T-L-3M-2S-2
MBM_1A_lol-1_U02
Potrafi wykonać proste laminaty metodą laminowania ręcznego
MBM_1A_U18C-2T-L-2, T-L-3M-2S-2
MBM_1A_lol-1_U03
Potrafi zaprojektować układy kompozytowe przy użyciu metod komputerowych
MBM_1A_U17C-2T-W-4, T-L-4M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_lol-1_K01
Potrafi przeanalizować zagadnienia na ścieżce „od pomysłu do produktu”
MBM_1A_K04C-1, C-2T-W-2, T-L-2, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2
MBM_1A_lol-1_K02
Umie zastosować metody projektowania, wytwarzania oraz obróbki wykańczającej dla dowolnego wyrobu
MBM_1A_K06C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_lol-1_W01
zna podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i umie je scharakteryzować
2,0Nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu materiałów konstrukcyjnych – nie potrafi ich wymienić, dokonać ich klasyfikacji ani scharakteryzować nawet w podstawowym zakresie
3,0Potrafi wymienić podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i je scharakteryzować w zakresie podstawowym
3,5
4,0Potrafi wymienić podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i dokonać ich klasyfikacji oraz scharakteryzować w zakresie podstawowym
4,5
5,0Potrafi wymienić podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych, dokonać ich klasyfikacji oraz scharakteryzować je w pełni scharakteryzować
MBM_1A_lol-1_W02
zna zasady konstruowania i doboru materiałów
2,0Nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu zasad konstruowania i doboru materiału
3,0Potrafi omówić zasady konstruowania i doboru materiału w stopniu podstawowym
3,5
4,0Potrafi w stopniu podstawowym omówić i wymienić zasady konstruowania i doboru materiału
4,5
5,0Potrafi szczegółowo omówić i wymienić zasady konstruowania i doboru materiału

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_lol-1_U01
Potrafi zaprojektować i wykonać formę do procesu laminowania ręcznego
2,0Nie opanował podstawowych umiejętności w zakresie projektowania i wykonania formy do laminowania
3,0Potrafi zaprojektować formę do laminowania
3,5
4,0Potrafi zaprojektować formę do laminowania oraz dobrać odpowiedni materiał
4,5
5,0Potrafi zaprojektować formę do laminowania oraz dobrać odpowiedni materiał i parametry procesu wytwarzania
MBM_1A_lol-1_U02
Potrafi wykonać proste laminaty metodą laminowania ręcznego
2,0Nie opanował podstawowych umiejętności z zakresu laminowania ręcznego
3,0Potrafi z pomocą przeprowadzić proces laminowania wraz z operacjami przygotowawczymi
3,5
4,0Potrafi z pomocą przeprowadzić proces laminowania wraz z operacjami przygotowawczymi i obróbką wykańczającą
4,5
5,0Potrafi samodzielnie przeprowadzić proces laminowania wraz z operacjami przygotowawczymi i obróbką wykańczającą
MBM_1A_lol-1_U03
Potrafi zaprojektować układy kompozytowe przy użyciu metod komputerowych
2,0Nie opanował podstawowych umiejętności z zakresu modułu/ programu do projektowania materiałów kompozytowych
3,0Potrafi zaprojektować proste układy kompozytowe
3,5
4,0Potrafi zaprojektować bardziej złożone układy kompozytowe
4,5
5,0W pełni samodzielnie potrafi zaprojektować złożone układy kompozytowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MBM_1A_lol-1_K01
Potrafi przeanalizować zagadnienia na ścieżce „od pomysłu do produktu”
2,0Nie potrafi przeanalizować zagadnień na ścieżce „od pomysłu do produktu”
3,0Potrafi przeprowadzić analizę przedstawionego problemu
3,5
4,0Potrafi przeprowadzić analizę przedstawionego pomysłu oraz znaleźć sposób jego realizacji
4,5
5,0Potrafi przeprowadzić analizę przedstawionego pomysłu oraz znaleźć sposób jego realizacji wraz z zaplanowaniem operacji do jego osiągnięcia
MBM_1A_lol-1_K02
Umie zastosować metody projektowania, wytwarzania oraz obróbki wykańczającej dla dowolnego wyrobu
2,0Nie potrafi zastosować metod projektowania, wytwarzania oraz obróbki wykańczającej dla wytworzenia dowolnego wyrobu
3,0Potrafi zaprojektować dowolny wyrób
3,5
4,0Potrafi zaprojektować dowolny wyrób oraz wybrać odpowiednia metodę jego wytworzenia
4,5
5,0Potrafi zaprojektować dowolny wyrób oraz wybrać odpowiednia metodę jego wytworzenia wraz z operacjami przygotowawczymi i wykańczającymi

Literatura podstawowa

  1. Ashby M., Jones D., Materiały inżynierskie. Tom I – właściwości i zastosowanie, WNT, Warszawa, 1995
  2. Ashby M., Jones D., Materiały inżynierskie. Tom II – Kształtowanie struktury i właściwości, dobór materiałów, WNT, Warszawa, 1996
  3. Dobrzański L.A, Podstawami nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Gliwice - Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas ćwiczeń laboratoryjnych2
T-L-2Przygotowanie formy metodą klasyczną – frezowanie, wykonanie projektu elementu, formy i detalu4
T-L-3Przygotowanie formy metodą przyrostową – wykonanie projektu modelu formy, wytworzenie formy – obróbka i łączenie, wykonanie detalu4
T-L-4Projektowanie kompozytów przy użyciu programów komputerowych5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do nowoczesnych materiałów konstrukcyjnych – wymagania przemysłu, typy materiałów2
T-W-2Podstawy konstruowania – zasady konstruowania, zasady doboru materiałów, kryteria oceny konstrukcji2
T-W-3Materiały kompozytowe – definicja, historia, klasyfikacja2
T-W-4Osnowa – właściwości, rodzaje, zadania Wzmocnienie – właściwości, parametry (rozmieszczenie, koncentracja itd.), zastosowanie, rodzaje Granica osnowa-wzmocnienie – wpływ na właściwości materiałów kompozytowych, typy połączeń, klasy rozdziału faz, warstwy reakcyjne4
T-W-5Materiały kompozytowe o osnowie ceramicznej (CMC) – rodzaje osnów i ich charakterystyka, najczęściej stosowane wzmocnienia, obszary zastosowań2
T-W-6Materiały kompozytowe o osnowie polimerowej (PMC) – rodzaje osnów i ich charakterystyka, najczęściej stosowane wzmocnienia i ich typy (włókna, maty itd.), obszary zastosowań4
T-W-7Wytrzymałość materiałów kompozytowych – podstawowe kryteria wytrzymałościowe, metoda FPF, LPF4
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń10
A-L-2Wykonanie sprawozdań i przygotowanie do zaliczeń laboratoriów20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia17
A-L-4uczestnictwo w zajęciach15
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1przygotowanie do zaliczenia20
A-W-2Praca własna nad źródłami litraturowymi13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4uczestnictwo w zajęciach20
63
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_W01zna podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i umie je scharakteryzować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W10ma podstawową wiedzę o cyklach życia produktu (technicznym, marketingowym i środowiskowym) w odniesieniu do maszyn, oraz systemów produkcyjnych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiadomości dotyczących materiałów konstrukcyjnych stosowanych w różnych gałęziach przemysłu, sposobów otrzymywania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do nowoczesnych materiałów konstrukcyjnych – wymagania przemysłu, typy materiałów
T-W-3Materiały kompozytowe – definicja, historia, klasyfikacja
T-W-5Materiały kompozytowe o osnowie ceramicznej (CMC) – rodzaje osnów i ich charakterystyka, najczęściej stosowane wzmocnienia, obszary zastosowań
T-W-6Materiały kompozytowe o osnowie polimerowej (PMC) – rodzaje osnów i ich charakterystyka, najczęściej stosowane wzmocnienia i ich typy (włókna, maty itd.), obszary zastosowań
Metody nauczaniaM-1Przedmiot realizowany jest za pomocą metod podających problemowych. Wykłady realizowane są jako informacyjne i problemowe. Forma problemowa wymaga wcześniejszego wstępnego przygotowania studenta.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu materiałów konstrukcyjnych – nie potrafi ich wymienić, dokonać ich klasyfikacji ani scharakteryzować nawet w podstawowym zakresie
3,0Potrafi wymienić podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i je scharakteryzować w zakresie podstawowym
3,5
4,0Potrafi wymienić podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych i dokonać ich klasyfikacji oraz scharakteryzować w zakresie podstawowym
4,5
5,0Potrafi wymienić podstawowe grupy materiałów konstrukcyjnych, dokonać ich klasyfikacji oraz scharakteryzować je w pełni scharakteryzować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_W02zna zasady konstruowania i doboru materiałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W02ma wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką materiałów, spajaniem, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej, zużyciem i korozją, ochroną środowiska, procesami cieplnymi, właściwościami materiałów konstrukcyjnych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-W-2Podstawy konstruowania – zasady konstruowania, zasady doboru materiałów, kryteria oceny konstrukcji
Metody nauczaniaM-1Przedmiot realizowany jest za pomocą metod podających problemowych. Wykłady realizowane są jako informacyjne i problemowe. Forma problemowa wymaga wcześniejszego wstępnego przygotowania studenta.
M-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu zasad konstruowania i doboru materiału
3,0Potrafi omówić zasady konstruowania i doboru materiału w stopniu podstawowym
3,5
4,0Potrafi w stopniu podstawowym omówić i wymienić zasady konstruowania i doboru materiału
4,5
5,0Potrafi szczegółowo omówić i wymienić zasady konstruowania i doboru materiału
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_U01Potrafi zaprojektować i wykonać formę do procesu laminowania ręcznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U17potrafi - zgodnie ze specyfikacją - zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-W-2Podstawy konstruowania – zasady konstruowania, zasady doboru materiałów, kryteria oceny konstrukcji
T-L-2Przygotowanie formy metodą klasyczną – frezowanie, wykonanie projektu elementu, formy i detalu
T-L-3Przygotowanie formy metodą przyrostową – wykonanie projektu modelu formy, wytworzenie formy – obróbka i łączenie, wykonanie detalu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował podstawowych umiejętności w zakresie projektowania i wykonania formy do laminowania
3,0Potrafi zaprojektować formę do laminowania
3,5
4,0Potrafi zaprojektować formę do laminowania oraz dobrać odpowiedni materiał
4,5
5,0Potrafi zaprojektować formę do laminowania oraz dobrać odpowiedni materiał i parametry procesu wytwarzania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_U02Potrafi wykonać proste laminaty metodą laminowania ręcznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U18potrafi dobrać rodzaj tworzywa konstrukcyjnego z punktu widzenia składu chemicznego, mikrostruktury i właściwości odpowiadających sformułowanym wcześniej wymaganiom; rozważyć możliwość substytucji tworzyw konstrukcyjnych z uwzględnieniem kosztów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-L-2Przygotowanie formy metodą klasyczną – frezowanie, wykonanie projektu elementu, formy i detalu
T-L-3Przygotowanie formy metodą przyrostową – wykonanie projektu modelu formy, wytworzenie formy – obróbka i łączenie, wykonanie detalu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował podstawowych umiejętności z zakresu laminowania ręcznego
3,0Potrafi z pomocą przeprowadzić proces laminowania wraz z operacjami przygotowawczymi
3,5
4,0Potrafi z pomocą przeprowadzić proces laminowania wraz z operacjami przygotowawczymi i obróbką wykańczającą
4,5
5,0Potrafi samodzielnie przeprowadzić proces laminowania wraz z operacjami przygotowawczymi i obróbką wykańczającą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_U03Potrafi zaprojektować układy kompozytowe przy użyciu metod komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U17potrafi - zgodnie ze specyfikacją - zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-W-4Osnowa – właściwości, rodzaje, zadania Wzmocnienie – właściwości, parametry (rozmieszczenie, koncentracja itd.), zastosowanie, rodzaje Granica osnowa-wzmocnienie – wpływ na właściwości materiałów kompozytowych, typy połączeń, klasy rozdziału faz, warstwy reakcyjne
T-L-4Projektowanie kompozytów przy użyciu programów komputerowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował podstawowych umiejętności z zakresu modułu/ programu do projektowania materiałów kompozytowych
3,0Potrafi zaprojektować proste układy kompozytowe
3,5
4,0Potrafi zaprojektować bardziej złożone układy kompozytowe
4,5
5,0W pełni samodzielnie potrafi zaprojektować złożone układy kompozytowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_K01Potrafi przeanalizować zagadnienia na ścieżce „od pomysłu do produktu”
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiadomości dotyczących materiałów konstrukcyjnych stosowanych w różnych gałęziach przemysłu, sposobów otrzymywania materiałów kompozytowych
C-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-W-2Podstawy konstruowania – zasady konstruowania, zasady doboru materiałów, kryteria oceny konstrukcji
T-L-2Przygotowanie formy metodą klasyczną – frezowanie, wykonanie projektu elementu, formy i detalu
T-L-3Przygotowanie formy metodą przyrostową – wykonanie projektu modelu formy, wytworzenie formy – obróbka i łączenie, wykonanie detalu
Metody nauczaniaM-1Przedmiot realizowany jest za pomocą metod podających problemowych. Wykłady realizowane są jako informacyjne i problemowe. Forma problemowa wymaga wcześniejszego wstępnego przygotowania studenta.
M-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przeanalizować zagadnień na ścieżce „od pomysłu do produktu”
3,0Potrafi przeprowadzić analizę przedstawionego problemu
3,5
4,0Potrafi przeprowadzić analizę przedstawionego pomysłu oraz znaleźć sposób jego realizacji
4,5
5,0Potrafi przeprowadzić analizę przedstawionego pomysłu oraz znaleźć sposób jego realizacji wraz z zaplanowaniem operacji do jego osiągnięcia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMBM_1A_lol-1_K02Umie zastosować metody projektowania, wytwarzania oraz obróbki wykańczającej dla dowolnego wyrobu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiadomości dotyczących materiałów konstrukcyjnych stosowanych w różnych gałęziach przemysłu, sposobów otrzymywania materiałów kompozytowych
C-2Nabycie umiejętności projektowania i wytwarzania materiałów kompozytowych
Treści programoweT-L-2Przygotowanie formy metodą klasyczną – frezowanie, wykonanie projektu elementu, formy i detalu
T-L-3Przygotowanie formy metodą przyrostową – wykonanie projektu modelu formy, wytworzenie formy – obróbka i łączenie, wykonanie detalu
T-L-4Projektowanie kompozytów przy użyciu programów komputerowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia realizowane są metodami praktycznymi: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: Wykłady oceniane są oceną formującą i podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oceniane są oceną formującą po każdym ćwiczeniu. Prowadzący ćwiczenia laboratoryjne mogą również na początku ćwiczenia lub w jego trakcie sprawdzać stopień przygotowania do odbywanego ćwiczenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zastosować metod projektowania, wytwarzania oraz obróbki wykańczającej dla wytworzenia dowolnego wyrobu
3,0Potrafi zaprojektować dowolny wyrób
3,5
4,0Potrafi zaprojektować dowolny wyrób oraz wybrać odpowiednia metodę jego wytworzenia
4,5
5,0Potrafi zaprojektować dowolny wyrób oraz wybrać odpowiednia metodę jego wytworzenia wraz z operacjami przygotowawczymi i wykańczającymi