Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (S1)
Sylabus przedmiotu Estetyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Estetyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 Podstawowa wiedza z historii powszechnej i historii sztuki nabyta w trakcie nauki na poziomie podstawowym i średnim |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 Prezentacja estetyki jako narzędzia porządkującego różnorodne zjawiska w sztuce. C-2 Zapoznanie studenta z podstawowymi koncepcjami estetycznymi od starożytności do współczesności C-3 Zapoznanie ze znaczeniem i pozycją jaką zajmuje dzieło sztuki od starożytności po dzieło awangardowe i ponowoczesne i jego konfrontacja z pojęciem piękna oraz współudział w kształtowaniu kultury C-4 Zapoznanie z najnowszymi zjawiskami w kulturze związanymi z estetyzacją życia codziennego, estetyką mediów elektronicznych oraz kulturą popularną i ich wpływ na kształtowanie otoczenia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe koncepcje estetyczne od starożytności do współczesności ze szczególnym uwzględnieniem sztuki najnowszej. | 4 |
T-W-2 | Znaczenie dzieła sztuki od starożytności po czasy wspolczesne | 4 |
T-W-3 | Najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyką życia codziennego. | 3 |
T-W-4 | Estetyka mediów elektronicznych oraz kultury popularnej i ich wpływ na kształtowanie otoczenia | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w wystawach w galeriach i innych wydarzeniach artystycznych | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Metoda sytuacyjna |
M-3 | Film Ekspozycja |
M-4 | Pokaz połączony z przeżyciem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywny udział w zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Udział w wystawach i ekspozycjach muzealnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena znajomości wydarzeń artystycznych, wystaw, ekspozycji muzealnych w regionie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_A09-2_W22 Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie. | UWW_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_A09-2_U17 Student ocenia na poziomie podstawowym wartości estetyki i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. | UWW_1A_U17 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_A09-2_K02 Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości. | UWW_1A_K02 | — | — | C-1 | — | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_A09-2_W22 Student zna podstawowe koncepcje estetyczne, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. Zna najnowsze zjawiska w kulturze związane z estetyzacją życia codziennego. Zna estetykę mediów elektronicznych i kultury popularnej i ich wpływ na otoczenie. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe koncepcje estetyczne, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_A09-2_U17 Student ocenia na poziomie podstawowym wartości estetyki i jego składowych z wykorzystaniem wiedzy podstawowej z zakresu estetyki. | 2,0 | |
3,0 | Student ocenia na poziomie podstawowym wartości estetyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_A09-2_K02 Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym i swój udział i odpowiedzialność w kształtowaniu estetycznym rzeczywistości. | 2,0 | |
3,0 | Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu. Dostrzega znaczenie świadomego stosowania zasad estetycznych w życiu codziennym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Umberto Eco, Historia piękna, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań, 2005
- Umberto Eco, Historia brzydoty, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań, 2007
- Władysław Tatarkiewicz, Historia estetyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Sp. z o. o, Warszawa, 2006
- John Berger, Sposoby widzenia, Fundacja Aletheia, Warszawa, 2008
- John Berger, O patrzeniu, Fundacja Aletheia, Warszawa, 2008