Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
specjalność: Sieci teleinformatyczne i systemy mobilne

Sylabus przedmiotu Język rosyjski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język rosyjski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język rosyjski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Budowa komputera. Zastosowanie.3
T-LK-2Urządzenia peryferyjne. Systemy operacyjne.3
T-LK-3Użytkownicy. Interfejs.3
T-LK-4Programy. Multimedia.5
T-LK-5Sieci. Internet. Telekomunikacja.3
T-LK-6Systemy komunikacyjne. Technologia użytkowa. GPS.4
T-LK-7Telefony komórkowe. Smartfony (technologie).3
T-LK-8Transmisja danych. Sieci internetowe. Strony internetowe. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.3
T-LK-9Wsparcie komputerowe. Bezpieczeństwo danych.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_2A_A01.3_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
TI_2A_U13, TI_2A_U14, TI_2A_U15, TI_2A_U16, TI_2A_U18C-1T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-7, T-LK-8M-4, M-2, M-3, M-1, M-6S-1, S-2
TI_2A_A01.3_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
TI_2A_U13, TI_2A_U14, TI_2A_U15, TI_2A_U16, TI_2A_U18C-2T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-7, T-LK-8M-5, M-1S-2
TI_2A_A01.3_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
TI_2A_U13, TI_2A_U14, TI_2A_U15, TI_2A_U16, TI_2A_U18C-2T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-7, T-LK-8M-5, M-2, M-6S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TI_2A_A01.3_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
TI_2A_A01.3_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
TI_2A_A01.3_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Г.М. Петрова, Русский язык в техническом вузе: учебное пособие для иностранных учащихся, Русский язык, Москва, 2011
  2. XYZ, Komputer. Budowa. Cechy charakterystyczne. Użytkowanie., http://ru.wikipedia.org/wiki/%CA%EE%EC%EF%FC%FE%F2%E5%F0, 2014, Przykładowy materiał do wykorzystania na zajeciach
  3. XYZ, Technologie komputerowe., http://interesnoe.info/mod.php?n=Articles&a=view&lid=201, 2014, Przykładowy materiał do wykorzystania na zajeciach
  4. XYZ, Wyszukiwanie danych dotyczących poszczególnych tematów kursu., yandex.ru, 2014, Podstawowa baza informacji/danych internetowych w języku rosyjskim

Literatura dodatkowa

  1. Наука и техника, электронная библиотека – http://n-t.ru, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Budowa komputera. Zastosowanie.3
T-LK-2Urządzenia peryferyjne. Systemy operacyjne.3
T-LK-3Użytkownicy. Interfejs.3
T-LK-4Programy. Multimedia.5
T-LK-5Sieci. Internet. Telekomunikacja.3
T-LK-6Systemy komunikacyjne. Technologia użytkowa. GPS.4
T-LK-7Telefony komórkowe. Smartfony (technologie).3
T-LK-8Transmisja danych. Sieci internetowe. Strony internetowe. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.3
T-LK-9Wsparcie komputerowe. Bezpieczeństwo danych.3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_2A_A01.3_U01Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_2A_U13Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
TI_2A_U14Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym.
TI_2A_U15Wykazuje umiejętność napisania opracowania wyników pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań.
TI_2A_U16Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_2A_U18Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-3Użytkownicy. Interfejs.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Budowa komputera. Zastosowanie.
T-LK-4Programy. Multimedia.
T-LK-6Systemy komunikacyjne. Technologia użytkowa. GPS.
T-LK-9Wsparcie komputerowe. Bezpieczeństwo danych.
T-LK-2Urządzenia peryferyjne. Systemy operacyjne.
T-LK-5Sieci. Internet. Telekomunikacja.
T-LK-7Telefony komórkowe. Smartfony (technologie).
T-LK-8Transmisja danych. Sieci internetowe. Strony internetowe. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_2A_A01.3_U02Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_2A_U13Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
TI_2A_U14Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym.
TI_2A_U15Wykazuje umiejętność napisania opracowania wyników pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań.
TI_2A_U16Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_2A_U18Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Użytkownicy. Interfejs.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Budowa komputera. Zastosowanie.
T-LK-4Programy. Multimedia.
T-LK-6Systemy komunikacyjne. Technologia użytkowa. GPS.
T-LK-9Wsparcie komputerowe. Bezpieczeństwo danych.
T-LK-2Urządzenia peryferyjne. Systemy operacyjne.
T-LK-5Sieci. Internet. Telekomunikacja.
T-LK-7Telefony komórkowe. Smartfony (technologie).
T-LK-8Transmisja danych. Sieci internetowe. Strony internetowe. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTI_2A_A01.3_U03Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_2A_U13Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
TI_2A_U14Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym.
TI_2A_U15Wykazuje umiejętność napisania opracowania wyników pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań.
TI_2A_U16Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej.
TI_2A_U18Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Użytkownicy. Interfejs.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Budowa komputera. Zastosowanie.
T-LK-4Programy. Multimedia.
T-LK-6Systemy komunikacyjne. Technologia użytkowa. GPS.
T-LK-9Wsparcie komputerowe. Bezpieczeństwo danych.
T-LK-2Urządzenia peryferyjne. Systemy operacyjne.
T-LK-5Sieci. Internet. Telekomunikacja.
T-LK-7Telefony komórkowe. Smartfony (technologie).
T-LK-8Transmisja danych. Sieci internetowe. Strony internetowe. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania.
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0