Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej
W-2Umiejętność redagowania tekstów technicznych oraz sporządzania rysunków i wykresów ilustrujących uzyskane wyniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
C-3Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej
C-4Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej
C-5Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej
C-6Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych
C-7Przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych12
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego8
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych5
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej10
A-S-3Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C21_W01
student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej
AR_1A_W23C-4, C-5, C-6, C-7T-S-2, T-S-4M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C21_U01
student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
AR_1A_U13, AR_1A_U23C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-3, T-S-4M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_1A_C21_K01
prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
AR_1A_K01, AR_1A_K03, AR_1A_K04, AR_1A_K06C-2T-S-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C21_W01
student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C21_U01
student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
2,0
3,0student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_1A_C21_K01
prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
2,0
3,0prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, PS, 2000
  2. Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych12
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego8
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych5
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem5
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej10
A-S-3Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C21_W01student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowywania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_W23Ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego, prawa pracy i zarządzania zasobami ludzkimi.
Cel przedmiotuC-4Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej
C-5Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej
C-6Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych
C-7Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady korzystania ze źródeł, w minimalnym stopniu zna zasady przygotowywania krótkich prezentacji na tematy związane z kierunkiem studiów, metodologię przygotowania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C21_U01student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_U13Umie korzystać z informacji patentowych oraz pozyskiwać z różnych źródeł informacje niezbędne do prowadzenia działalności inżynierskiej.
AR_1A_U23Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, przygotować dobrze udokumentowane opracowanie szczegółowych problemów z zakresu studiowanego kierunku oraz przedstawić je w postaci multimedialnej prezentacji i formie ustnej wypowiedzi.
Cel przedmiotuC-1Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
C-3Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_1A_C21_K01prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
AR_1A_K03Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
AR_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
AR_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m. in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć automatyki i robotyki i innych aspektów działalności inżyniera, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
Cel przedmiotuC-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
Treści programoweT-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
3,5
4,0
4,5
5,0