Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Hury <Grzegorz.Hury@zut.edu.pl>, Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,50,56zaliczenie
laboratoriaL2 16 1,50,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu geometrii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie normalizacji dotyczącej wykonywania rysunków technicznych, nabycie umiejetności czytania rysunków technicznych, opanowanie umiejętności odręcznego wykonywania rysunków
C-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
C-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-4poszerzenie wyobraźni przestrzennej
C-5wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych1
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki3
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje3
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii2
T-L-5przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej2
T-L-6przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu2
T-L-7wykonywanie rysunku złożeniowego3
16
wykłady
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym1
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady2
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania20
A-L-3konsultacje8
44
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2przygotowanie do wykładów5
A-W-3konsultacje7
A-W-4wykonywanie samodzielnego opracowania na temat normalizacji w rysunku technicznym17
A-W-5studiowanie literatury7
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne
M-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena opracowania samodzielnie wykonanego przez studenta na temat normalizacji w rysunku technicznym
S-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B05_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
OZE_1A_W11R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B05_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
OZE_1A_U11R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5M-2S-2
OZE_1A_B05_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
OZE_1A_U11R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-4T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B05_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
OZE_1A_K05R1A_K05InzA_K01C-5T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-6, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B05_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
2,0
3,0ma podstawową wiedzę dotyczącą normalizacji w rysunku technicznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B05_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
2,0
3,0posiada podstawowe umiejętności przydatne do sporządzania i czytania rysunków technicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
OZE_1A_B05_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
2,0
3,0student posiada podstawową umiejętność przedstawiania na płaszczyźnie obiektów przestrzennych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B05_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2013, 26
  2. Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011, 2
  3. Skupnik Damian, Markiewicz Ryszard, Rysunek techniczny maszynowy i komputerowy zapis konstrukcji, Wydawnictwo Nauka i Technika, Warszawa, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych1
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki3
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje3
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii2
T-L-5przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej2
T-L-6przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu2
T-L-7wykonywanie rysunku złożeniowego3
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym1
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady2
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny2
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania20
A-L-3konsultacje8
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2przygotowanie do wykładów5
A-W-3konsultacje7
A-W-4wykonywanie samodzielnego opracowania na temat normalizacji w rysunku technicznym17
A-W-5studiowanie literatury7
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B05_W01poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W11ma wiedzę z zakresu: 1) grafiki inżynierskiej, obejmującą sposoby odwzorowania obiektów i ich wymiarowanie, zasady tworzenia schematów układów technicznych, system komputerowego wspomagania projektowania CAD, 2) części maszyn, obejmującą strukturę mechanizmów i wyznaczania ich trajektorii ruchu, prędkości, przyśpieszeń i sił, wyrównoważenie mas, połączenia, elementy sprężyste, osie, wały, łożyskowanie i uszczelnienia, mechanizmy krzywkowe, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, 3) elementów maszynoznawstwa, obejmującą między innymi pompy wyporowe i wirowe, sprężarki, dmuchawy, wentylatory i instalacje rurociągowe, niezbędną do: 1) czytania rysunków technicznych oraz samodzielnego odwzorowywania i wymiarowania obiektów, 2) posługiwania się programami CAD do zapisu konstrukcji, 3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów maszyn i urządzeń;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
Treści programoweT-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena opracowania samodzielnie wykonanego przez studenta na temat normalizacji w rysunku technicznym
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawową wiedzę dotyczącą normalizacji w rysunku technicznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B05_U01umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U11potrafi wykorzystać poznaną wiedzę z obszaru nauki o materiałach, grafiki inżynierskiej, części maszyn i maszynoznawstwa, wytwórczych procedur technologicznych, a także obsługi i utrzymania maszyn i urządzeń do: 1) właściwego stosowania materiałów w technice, 2) czytania rysunków technicznych, odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn i urządzeń, w tym z zastosowaniem programu CAD, 3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów, 4) doboru wytwórczych procedur technologicznych dla prostych elementów maszyn i urządzeń, 5) planowania i nadzorowania systemów użytkowania i utrzymania maszyn w dobrym stanie technicznym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-6przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii
T-L-7wykonywanie rysunku złożeniowego
T-L-5przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada podstawowe umiejętności przydatne do sporządzania i czytania rysunków technicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B05_U02poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U11potrafi wykorzystać poznaną wiedzę z obszaru nauki o materiałach, grafiki inżynierskiej, części maszyn i maszynoznawstwa, wytwórczych procedur technologicznych, a także obsługi i utrzymania maszyn i urządzeń do: 1) właściwego stosowania materiałów w technice, 2) czytania rysunków technicznych, odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn i urządzeń, w tym z zastosowaniem programu CAD, 3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów, 4) doboru wytwórczych procedur technologicznych dla prostych elementów maszyn i urządzeń, 5) planowania i nadzorowania systemów użytkowania i utrzymania maszyn w dobrym stanie technicznym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Treści programoweT-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-6przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii
T-L-7wykonywanie rysunku złożeniowego
T-L-5przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada podstawową umiejętność przedstawiania na płaszczyźnie obiektów przestrzennych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B05_K01świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K05rozumie potrzebę przedstawiania w sposób prosty zagadnień związanych ze studiowanym kierunkiem na szerokim forum społecznym;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-5wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji
Treści programoweT-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, kłady
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki
T-L-6przedstawianie i wymiarowanie obiektów - rysunek wykonawczy detalu
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-3przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - przekroje
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem aksonometrii
T-L-7wykonywanie rysunku złożeniowego
T-L-5przykłady zastosowania rysunków w dokumentacji technicznej
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0