Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_2A_BTZ-A-O8.6_U01 | The student has the ability to interpret ethical programs and ethical codes in relation to professional activity. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_2A_U01 | Potrafi stosować i przestrzegać norm etycznych w pracy zawodowej biotechnologa; umie postępować etycznie w pracy z materiałem biologicznym, posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną pozwalającą na opis i wyjaśnianie procesów zachodzących w przyrodzie; dostrzega i wykorzystyuje aspekty społeczne w pracy biotechnologa. Potrafi dokonywać analiz ekonomicznych dotyczących działań w zakresie biotechnologii. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Own reflection in relation to readiness to make moral choices in the context of profession-related performed social roles. |
---|
C-1 | Ability to recognize layers of moral conflicts related to general business and economical activity. |
Treści programowe | T-W-3 | Uniqueness of professional ethics issues in relation to general ethics. Issue of ethical codes of various professions– pros and cons of code-based judgment of ethical issues. |
---|
T-W-7 | Ethical negotiation rules. Problem of social engineering manipulations in moral values sphere. |
T-W-5 | Responsibility relations on company level – employee perspective, managerial perspective |
T-W-4 | Appearance of basic values in economic life society and individual responsibility |
T-W-1 | Ethics as a knowledge discipline. Business Chosen ethical conceptions from antiquity to modern times. |
T-W-6 | Ethical aspect of company’s functioning – company’s social environment; positive competition rules, advertising ethics, company ethic codes. |
T-W-2 | Conceptions of individual’s moral development. Conceptions of responsibility. |
Metody nauczania | M-2 | Problem-focused lecture. |
---|
M-1 | Informational lecture. |
M-3 | Conversational lecture. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Meritorical activity (literature familiarity) during conversational lecture. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Grade based on student’s ability to consider problem related terms based on the written essay. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | the student has the ability to identify strictly ethical issues from company programs and codes. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |