Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Transport pneumatyczny paliw stałych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport pneumatyczny paliw stałych
Specjalność Transport paliw
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 33 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,29zaliczenie
projektyP3 10 1,00,29zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu mechaniki oraz na temat własności paliw stałych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach korzystających z transportu pneumatycznego w tym w także w elektrowniach stosujących paliwa stałe

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczeń hydrauliczne przewodów pneumatycznych.6
T-A-2Obliczenia wydajności masowej w transporcie pneumatycznym.4
T-A-3Obliczenia przenośników fluidyzujących przetłaczających.4
T-A-4Zaliczenie1
15
projekty
T-P-1Projekt przenośnika pneumatycznego.9
T-P-2Zaliczenie1
10
wykłady
T-W-1Systematyka transportu pneumatycznego.1
T-W-2Struktura przepływu.1
T-W-3Pojęcie porowatości i koncentracji transportowej.1
T-W-4Równanie ruchu i spadku ciśnienia.1
T-W-5Transport fluidalny.2
T-W-6Przenośniki fluidyzujące przetłaczające.1
T-W-7Urządzenia zasilające rurociągi transportowe.1
T-W-8Układy transportu pneumatycznego paliw stałych w elektrowniach.2
T-W-9Oddzielacze paliwa od transportującego strumienia powietrza.1
T-W-10Odpopielanie pneumatyczne.2
T-W-11Instalacja transportu pneumatycznego paliwa stałego na statkach.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć6
A-A-3Przygotowanie doi zaliczenia4
25
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Studiowanie literatury i źródeł internetowych11
A-P-3Prace edytorskie nad projektem4
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury13
A-W-3Studiowanie źródeł internetowych13
A-W-4Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie9
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-15-2_W01
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania instalacji transportu pneumatycznego; rozumie środowiskowe i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
TR_2A_W03, TR_2A_W10T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W08InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-11, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-15-2_U01
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i oceny istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w transporcie pneumatycznym a przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich umie integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu. Do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umie zastosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U15T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-15-2_K01
Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy na temat transportu pneumatycznego i potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. Ma przy tym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K02, TR_2A_K07T2A_K02, T2A_K07InzA2_K01C-1T-W-10M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-15-2_W01
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania instalacji transportu pneumatycznego; rozumie środowiskowe i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-15-2_U01
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i oceny istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w transporcie pneumatycznym a przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich umie integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu. Do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umie zastosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-15-2_K01
Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy na temat transportu pneumatycznego i potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. Ma przy tym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Piątkiewicz Z., Transport pneumatyczny, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
  2. Laudyn D., Pawlik M., Strzelczyk F., Elektrownie, WNT, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Chmielniak T., Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
  2. Górski J. i inni, Energetyka cieplna, tarbonus Sp. z o.o, Kraków-Tranobrzeg, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczeń hydrauliczne przewodów pneumatycznych.6
T-A-2Obliczenia wydajności masowej w transporcie pneumatycznym.4
T-A-3Obliczenia przenośników fluidyzujących przetłaczających.4
T-A-4Zaliczenie1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt przenośnika pneumatycznego.9
T-P-2Zaliczenie1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systematyka transportu pneumatycznego.1
T-W-2Struktura przepływu.1
T-W-3Pojęcie porowatości i koncentracji transportowej.1
T-W-4Równanie ruchu i spadku ciśnienia.1
T-W-5Transport fluidalny.2
T-W-6Przenośniki fluidyzujące przetłaczające.1
T-W-7Urządzenia zasilające rurociągi transportowe.1
T-W-8Układy transportu pneumatycznego paliw stałych w elektrowniach.2
T-W-9Oddzielacze paliwa od transportującego strumienia powietrza.1
T-W-10Odpopielanie pneumatyczne.2
T-W-11Instalacja transportu pneumatycznego paliwa stałego na statkach.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć6
A-A-3Przygotowanie doi zaliczenia4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Studiowanie literatury i źródeł internetowych11
A-P-3Prace edytorskie nad projektem4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury13
A-W-3Studiowanie źródeł internetowych13
A-W-4Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie9
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-15-2_W01Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania instalacji transportu pneumatycznego; rozumie środowiskowe i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach korzystających z transportu pneumatycznego w tym w także w elektrowniach stosujących paliwa stałe
Treści programoweT-W-1Systematyka transportu pneumatycznego.
T-W-11Instalacja transportu pneumatycznego paliwa stałego na statkach.
T-W-5Transport fluidalny.
T-W-6Przenośniki fluidyzujące przetłaczające.
T-W-7Urządzenia zasilające rurociągi transportowe.
T-W-9Oddzielacze paliwa od transportującego strumienia powietrza.
T-W-10Odpopielanie pneumatyczne.
T-W-8Układy transportu pneumatycznego paliw stałych w elektrowniach.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-15-2_U01Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i oceny istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w transporcie pneumatycznym a przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich umie integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu. Do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umie zastosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach korzystających z transportu pneumatycznego w tym w także w elektrowniach stosujących paliwa stałe
Treści programoweT-A-2Obliczenia wydajności masowej w transporcie pneumatycznym.
T-A-1Obliczeń hydrauliczne przewodów pneumatycznych.
T-A-3Obliczenia przenośników fluidyzujących przetłaczających.
T-P-1Projekt przenośnika pneumatycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-15-2_K01Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy na temat transportu pneumatycznego i potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. Ma przy tym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach korzystających z transportu pneumatycznego w tym w także w elektrowniach stosujących paliwa stałe
Treści programoweT-W-10Odpopielanie pneumatyczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli