Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D3-05_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać wymagania stawiane tłoczniom i pompowniom paliw, obliczać i dobierać podstawowe elementy tłoczni i pompowni paliw, przeprowadzać eksperymenty i wykonywać pomiary podstawowych parametrów tłoczni i pompowni, interpretować wyniki badań i opracowywać dokumentację badawczą. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
---|
TR_2A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U21 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
TR_2A_U15 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
TR_2A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu |
TR_2A_U09 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość budowy oraz podstaw projektowania tłoczni i pompowni paliw. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Obiekty technologiczne systemów przesyłowych paliw. Pompownie paliw. Urządzenia pompowni paliw: pompy, filtry, urządzenia pomocnicze, aparatura kontrolno-pomiarowa. |
---|
T-W-2 | Tłocznie gazu systemowe i zbiornikowe. Urządzenia tłoczni gazu: sprężarki, filtry gazu, chłodnice, urządzenia pomocnicze, aparatura kontrolno-pomiarowa. |
T-W-4 | Przepisy prawne dotyczące tłoczni i pompowni paliw. |
T-W-3 | Zbiorniki paliw. Systemy monitorowania oraz automatyzacja pracy tłoczni i pompowni paliw. Systemy zabezpieczeń. |
T-A-1 | Obliczanie średniego ciśnienia w gazociągach przesyłowych. Obliczanie grubości ścianki gazociągów i średnicy ekonomicznej gazociągu. Wyznaczanie optymalnej liczby tłoczni pośrednich. Wytyczne do projektowania magistralnej sieci przesyłowej z tłoczniami pośrednimi. Wytyczne do projektowania pompowni paliw. Dobór urządzeń stosowanych w tłoczniach i pompowniach paliw: sprężarek, pomp, filtrów. |
T-L-1 | Sporządzanie charakterystyk pomp i sprężarek. Badania filtrów paliw. Analiza współpracy pomp i rurociągów. Komputerowa symulacja przepływów w gazociągach przesyłowych. |
Metody nauczania | M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
M-5 | Metody programowane z użyciem komputera. |
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
M-4 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne. |
M-2 | Metoda problemowa: wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta w trakcie odbywanych laboratoriów oraz bieżąca identyfikacja ewentualnych braków. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,5 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.. |
5,0 | Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikację rozwiązań. |