Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Europejska polityka transportowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Europejska polityka transportowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z zakresu celów tworzenia Unii Europejskiej i zakresu jej działania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce1
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej1
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE1
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.1
T-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową1
5
wykłady
T-W-1Cele i zadania europejskiej polityki transportowej1
T-W-2Podmioty i przedmioty polityki transportu.1
T-W-3Metody i narzędzia polityki transportowej1
T-W-4Czynniki determinujące politykę rozwoju transportu1
T-W-5Kierunki rozwoju transportu w krajach Unii Europejskiej (uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne, środowiskowe)1
T-W-6Założenia i regulacje determinujące rozwój polityki transportowej w Polsce1
T-W-7Kierunki działań Polski w kontekście integracji z siecią TEN1
T-W-8System transportowy jako element systemów krajów Unii Europejskiej1
T-W-9Najważniejsze projekty polityki transportowej UE1
T-W-10Założenia polityki transportowej do roku 20301
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajeciach5
A-A-2studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do zajęć15
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach10
A-W-2studiowanie literatury5
A-W-3przygotowanie do zajęć10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca- wykład informacyjny połączony z pokazem z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
M-2Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
M-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
S-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A02_W01
student ma wiedzę dotyczacą trendów rozwojowych Unii Europejskiej oraz jej naistotniejszych osiagnięć
TR_2A_W05T2A_W05C-1T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-1S-2, S-1
TR_2A_A02_W02
student ma wiedzę dotyczacą europejskiej polityki transportowej
TR_2A_W06T2A_W03C-1T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-1S-2, S-1
TR_2A_A02_W03
student ma wiedzę niezbędna do rozumienia prawnych uwarunkowań transportu europejskiego
TR_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-1T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A02_U01
student potrafi podnosić swoje kwalifikacje dotyczące europejskiej polityki transportowej
TR_2A_U06T2A_U05C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-2, M-3S-2, S-1
TR_2A_A02_U02
student potrafi dokanać wstepnej oceny uwarunkowan prawnych dotyczęcych europejskiego transportu
TR_2A_U18T2A_U10InzA2_U03C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-2, M-3S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A02_K01
student rozumie pozatechniczne skutki polityki transportowej oraz jej wpływ na środowisko
TR_2A_K02, TR_2A_K05, TR_2A_K04, TR_2A_K03T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3S-4, S-3
TR_2A_A02_K02
student ma swiadomość ważności przestrzegania zasad polityki transportowej w Unii Europejskiej oraz poszanowania róznorodności kultur europejskich
TR_2A_K03T2A_K05C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3S-4, S-3
TR_2A_A02_K03
strudent potrafi wspóldziłać i pracować w grupie, ma gotowośc podporządkowania sie zasadom panujacycm w Unii Europejskiej
TR_2A_K04T2A_K03, T2A_K04C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3S-4, S-3
TR_2A_A02_K04
student potrafi mysleć i działć w sposób kreatywny i przedsiebiorczy dostosowując sie do zasad panujących w Unii Europejskiej
TR_2A_K05T2A_K06InzA2_K02C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3S-4, S-3
TR_2A_A02_K05
student rozumie odpowiedzialnośc zwiazaną z społecznymi aspektami europejskiej polityki transportowej
TR_2A_K07T2A_K02, T2A_K07InzA2_K01C-1T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-3S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A02_W01
student ma wiedzę dotyczacą trendów rozwojowych Unii Europejskiej oraz jej naistotniejszych osiagnięć
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_2A_A02_W02
student ma wiedzę dotyczacą europejskiej polityki transportowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_2A_A02_W03
student ma wiedzę niezbędna do rozumienia prawnych uwarunkowań transportu europejskiego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A02_U01
student potrafi podnosić swoje kwalifikacje dotyczące europejskiej polityki transportowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_2A_A02_U02
student potrafi dokanać wstepnej oceny uwarunkowan prawnych dotyczęcych europejskiego transportu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A02_K01
student rozumie pozatechniczne skutki polityki transportowej oraz jej wpływ na środowisko
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_A02_K02
student ma swiadomość ważności przestrzegania zasad polityki transportowej w Unii Europejskiej oraz poszanowania róznorodności kultur europejskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_A02_K03
strudent potrafi wspóldziłać i pracować w grupie, ma gotowośc podporządkowania sie zasadom panujacycm w Unii Europejskiej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_A02_K04
student potrafi mysleć i działć w sposób kreatywny i przedsiebiorczy dostosowując sie do zasad panujących w Unii Europejskiej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_2A_A02_K05
student rozumie odpowiedzialnośc zwiazaną z społecznymi aspektami europejskiej polityki transportowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Wojewódzka-Król, W. Rydzkowski, Współczesne problemy polityki transportowej, Warszawa, 1997
  2. L. Plewinski, Polska polityka transportu morskiego w dobie integracji z Unia Europejska, Szczecin, 2004
  3. W. Grzywacz, K. Wojewódzka-Król, W. Rydzkowski, Polityka transportowa., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdanskiego., Gdansk, 2005

Literatura dodatkowa

  1. B. Liberadzki, L. Mindur, Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski., Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, Warszawa-Radom, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce1
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej1
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE1
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.1
T-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele i zadania europejskiej polityki transportowej1
T-W-2Podmioty i przedmioty polityki transportu.1
T-W-3Metody i narzędzia polityki transportowej1
T-W-4Czynniki determinujące politykę rozwoju transportu1
T-W-5Kierunki rozwoju transportu w krajach Unii Europejskiej (uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne, środowiskowe)1
T-W-6Założenia i regulacje determinujące rozwój polityki transportowej w Polsce1
T-W-7Kierunki działań Polski w kontekście integracji z siecią TEN1
T-W-8System transportowy jako element systemów krajów Unii Europejskiej1
T-W-9Najważniejsze projekty polityki transportowej UE1
T-W-10Założenia polityki transportowej do roku 20301
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajeciach5
A-A-2studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do zajęć15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach10
A-W-2studiowanie literatury5
A-W-3przygotowanie do zajęć10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_W01student ma wiedzę dotyczacą trendów rozwojowych Unii Europejskiej oraz jej naistotniejszych osiagnięć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz kierunków pokrewnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-W-4Czynniki determinujące politykę rozwoju transportu
T-W-6Założenia i regulacje determinujące rozwój polityki transportowej w Polsce
T-W-8System transportowy jako element systemów krajów Unii Europejskiej
T-W-7Kierunki działań Polski w kontekście integracji z siecią TEN
T-W-9Najważniejsze projekty polityki transportowej UE
T-W-5Kierunki rozwoju transportu w krajach Unii Europejskiej (uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne, środowiskowe)
T-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca- wykład informacyjny połączony z pokazem z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_W02student ma wiedzę dotyczacą europejskiej polityki transportowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W06ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-W-4Czynniki determinujące politykę rozwoju transportu
T-W-6Założenia i regulacje determinujące rozwój polityki transportowej w Polsce
T-W-8System transportowy jako element systemów krajów Unii Europejskiej
T-W-3Metody i narzędzia polityki transportowej
T-W-2Podmioty i przedmioty polityki transportu.
T-W-1Cele i zadania europejskiej polityki transportowej
T-W-7Kierunki działań Polski w kontekście integracji z siecią TEN
T-W-9Najważniejsze projekty polityki transportowej UE
T-W-5Kierunki rozwoju transportu w krajach Unii Europejskiej (uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne, środowiskowe)
T-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca- wykład informacyjny połączony z pokazem z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_W03student ma wiedzę niezbędna do rozumienia prawnych uwarunkowań transportu europejskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-W-4Czynniki determinujące politykę rozwoju transportu
T-W-6Założenia i regulacje determinujące rozwój polityki transportowej w Polsce
T-W-8System transportowy jako element systemów krajów Unii Europejskiej
T-W-3Metody i narzędzia polityki transportowej
T-W-2Podmioty i przedmioty polityki transportu.
T-W-1Cele i zadania europejskiej polityki transportowej
T-W-7Kierunki działań Polski w kontekście integracji z siecią TEN
T-W-9Najważniejsze projekty polityki transportowej UE
T-W-5Kierunki rozwoju transportu w krajach Unii Europejskiej (uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne, środowiskowe)
T-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca- wykład informacyjny połączony z pokazem z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_U01student potrafi podnosić swoje kwalifikacje dotyczące europejskiej polityki transportowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
M-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez rozwiązywanie zagadnień problemowych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na zajęciach wykładach poprzez dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_U02student potrafi dokanać wstepnej oceny uwarunkowan prawnych dotyczęcych europejskiego transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U18rozumie podstawy prawne i potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych zadań z zakresu działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
M-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_K01student rozumie pozatechniczne skutki polityki transportowej oraz jej wpływ na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_K02student ma swiadomość ważności przestrzegania zasad polityki transportowej w Unii Europejskiej oraz poszanowania róznorodności kultur europejskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_K03strudent potrafi wspóldziłać i pracować w grupie, ma gotowośc podporządkowania sie zasadom panujacycm w Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_K04student potrafi mysleć i działć w sposób kreatywny i przedsiebiorczy dostosowując sie do zasad panujących w Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A02_K05student rozumie odpowiedzialnośc zwiazaną z społecznymi aspektami europejskiej polityki transportowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z kierunkami, uwarunkowaniami i regulacją Wspólnej Polityki Transportowej Unii Europejskiej
Treści programoweT-A-5Innowacyjne rozwiązania w poszczególnych gałęziach transportu zgodne z polityką transportową
T-A-4Proekologiczne kierunki zmian w udziale poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ładunków i pasażerów.
T-A-1System transportowy w Polsce w świetle standardów europejskich. Ocena dotychczasowej polityki rozwoju transportu w Polsce
T-A-3Tendencje zmian technologii przewozów ładunków w krajach UE
T-A-2Identyfikacja problemów dostosowania infrastruktury transportu w Polsce do standardów Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez opracowanie poszczególnych zagadnień
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie poziomu wiedzy na ćwiczeniach poprzez zadania praktyczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.