Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: żywienie człowieka

Sylabus przedmiotu Systematyka ryb:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systematyka ryb
Specjalność technologia rybna
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Więcaszek <Beata.Wiecaszek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 13 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy systematyki ryb

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pozszerzenie wiedzy studenta na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb
C-2Zapoznanie studenta z gatunkami ryb potencjalnie niebezpiecznymi dla zdrowia ludzkiego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Znaczenie ryb w diecie współczesnego człowieka. Wpływ środowiska (naturalnego lub hodowlanego) na właściwości biologiczne i technologiczne surowców pozyskiwanych z różnych gatunków ryb.3
T-W-2Nowe gatunki na rynku rybnym w Polsce i w Europie. Nazewnictwo angielskie.4
T-W-3Gatunki ryb niebezpieczne dla zdrowia i życia człowieka - jadowite, trujące, ulegające szybko rozkładowi, zawierające niestrawialne dla człowieka związki chemiczne, toksyny oraz alergeny. Nazewnictwo angielskie (nazwy ryb, czynniki zagrożenia)4
T-W-4Gatunki ryb o dużym potencjale technologicznym2
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowanie się do zajęć10
A-W-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej8
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu6
A-W-4Uczestnictwo w zajęciach6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informujący
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputerowej bazy danych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie przygotowanie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne - test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_2A_D1tr_W01
Student ma pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
TZiZ_2A_W07, TZiZ_2A_W12R2A_W03, R2A_W04, R2A_W06C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_2A_D1tr_U01
Student ma umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, zna trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych
TZiZ_2A_U01, TZiZ_2A_U16R2A_U01, R2A_U03, R2A_U05C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_2A_D1tr_K01
Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
TZiZ_2A_K02, TZiZ_2A_K04R2A_K01, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K07InzA2_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_2A_D1tr_W01
Student ma pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
2,0Student nie ma pozszerzonej wiedzy na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
3,0Student ma w minimalnym stopniu pozszerzonąj wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
3,5Student ma w dość dobrym stopniu pozszerzonąj wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
4,0Student ma w dobrym stopniu pozszerzonąj wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
4,5Student ma w dobrym stopniu pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, oraz w dobrze poszezrzoną wiedzę na temat gatunków potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
5,0Student ma w bardzo dobrym stopniu pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_2A_D1tr_U01
Student ma umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, zna trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych
2,0Student ma żadnych umiejętności w zakresie oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, nie zna trendów nowoczesnego rynku rybnego, nie ma umiejętności określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych
3,0Student ma niewielką umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać niewiele trendów nowoczesnego rynku rybnego, ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w niewielkim stopniu
3,5Student ma dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać niewiele trendów nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w małym stopniu
4,0Student ma dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w dobrym stopniu
4,5Student ma bardzo dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w dobrym stopniu
5,0Student ma bardzo dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w bardzo dobrym stopniu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_2A_D1tr_K01
Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
2,0Student ma żadnych kompetencji w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
3,0Student ma bardzo niewielkie kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
3,5Student ma niewielkie kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
4,0Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku, na dobrym poziomie
4,5Student ma wysokie kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
5,0Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku, na bardzo wysokim poziomie

Literatura podstawowa

  1. Zdzisław Sikorski, Ryby i bezkręgowce morskie. Pozyskiwanie, właściwości i przetwarzanie, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2004
  2. Yersley G.K., P.R.Last, R.D. Ward, Australian Seafood Handboook. Domestic species., CSIRO, Marine Research, Australia, 1999
  3. B. Więcaszek, S. Krzykawski, S. Keszka, A. Antoszek, Ryby w akwakulturze i akwaturystyce, Wydanictwo Akademii Rolniczej, AR Szczecin, 2006

Literatura dodatkowa

  1. S. J. Pepper, Dangerous marine animals Marine toxins Poisonous fishes Poisonous shellfish. Seafood poisoning, Maxwell Air Force Basa, USA, 1979

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie ryb w diecie współczesnego człowieka. Wpływ środowiska (naturalnego lub hodowlanego) na właściwości biologiczne i technologiczne surowców pozyskiwanych z różnych gatunków ryb.3
T-W-2Nowe gatunki na rynku rybnym w Polsce i w Europie. Nazewnictwo angielskie.4
T-W-3Gatunki ryb niebezpieczne dla zdrowia i życia człowieka - jadowite, trujące, ulegające szybko rozkładowi, zawierające niestrawialne dla człowieka związki chemiczne, toksyny oraz alergeny. Nazewnictwo angielskie (nazwy ryb, czynniki zagrożenia)4
T-W-4Gatunki ryb o dużym potencjale technologicznym2
13

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie się do zajęć10
A-W-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej8
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu6
A-W-4Uczestnictwo w zajęciach6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_2A_D1tr_W01Student ma pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_2A_W07Ma poszerzoną wiedzę o potrzebach żywieniowych człowieka, roli składników diety, składu produktów oraz zasad racjonalnego żywienia osób zdrowych i chorych.
TZiZ_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W06ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z gatunkami ryb potencjalnie niebezpiecznymi dla zdrowia ludzkiego
C-1Pozszerzenie wiedzy studenta na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb
Treści programoweT-W-1Znaczenie ryb w diecie współczesnego człowieka. Wpływ środowiska (naturalnego lub hodowlanego) na właściwości biologiczne i technologiczne surowców pozyskiwanych z różnych gatunków ryb.
T-W-3Gatunki ryb niebezpieczne dla zdrowia i życia człowieka - jadowite, trujące, ulegające szybko rozkładowi, zawierające niestrawialne dla człowieka związki chemiczne, toksyny oraz alergeny. Nazewnictwo angielskie (nazwy ryb, czynniki zagrożenia)
T-W-2Nowe gatunki na rynku rybnym w Polsce i w Europie. Nazewnictwo angielskie.
T-W-4Gatunki ryb o dużym potencjale technologicznym
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputerowej bazy danych
M-1Wykład informujący
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie przygotowanie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma pozszerzonej wiedzy na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
3,0Student ma w minimalnym stopniu pozszerzonąj wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
3,5Student ma w dość dobrym stopniu pozszerzonąj wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
4,0Student ma w dobrym stopniu pozszerzonąj wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
4,5Student ma w dobrym stopniu pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, oraz w dobrze poszezrzoną wiedzę na temat gatunków potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
5,0Student ma w bardzo dobrym stopniu pozszerzoną wiedzę na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb, w tym również potencjalnie niebezpiecznych dla człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_2A_D1tr_U01Student ma umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, zna trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZ_2A_U16Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, przetwarzaniem a jakością uzyskanych produktów spożywczych uwzględniając aspekty systemowe i pozatechniczne.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z gatunkami ryb potencjalnie niebezpiecznymi dla zdrowia ludzkiego
C-1Pozszerzenie wiedzy studenta na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb
Treści programoweT-W-2Nowe gatunki na rynku rybnym w Polsce i w Europie. Nazewnictwo angielskie.
T-W-3Gatunki ryb niebezpieczne dla zdrowia i życia człowieka - jadowite, trujące, ulegające szybko rozkładowi, zawierające niestrawialne dla człowieka związki chemiczne, toksyny oraz alergeny. Nazewnictwo angielskie (nazwy ryb, czynniki zagrożenia)
T-W-4Gatunki ryb o dużym potencjale technologicznym
Metody nauczaniaM-1Wykład informujący
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne - test
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie przygotowanie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma żadnych umiejętności w zakresie oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, nie zna trendów nowoczesnego rynku rybnego, nie ma umiejętności określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych
3,0Student ma niewielką umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać niewiele trendów nowoczesnego rynku rybnego, ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w niewielkim stopniu
3,5Student ma dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać niewiele trendów nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w małym stopniu
4,0Student ma dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w dobrym stopniu
4,5Student ma bardzo dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w dobrym stopniu
5,0Student ma bardzo dobrą umiejętność oceny zagrożenia zdrowia ze strony strony surowców rybnych, umie wskazać trendy nowoczesnego rynku rybnego oraz ma umiejętność określenia potencjału wykorzystania surowców rybnych w bardzo dobrym stopniu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_2A_D1tr_K01Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
TZiZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Pozszerzenie wiedzy studenta na temat specyficznych własności surowców rybnych pozyskiwanych z mniej znanych, niewykorzystywanych lub nowych na polskim rynku rybnym gatunków ryb
Treści programoweT-W-2Nowe gatunki na rynku rybnym w Polsce i w Europie. Nazewnictwo angielskie.
T-W-3Gatunki ryb niebezpieczne dla zdrowia i życia człowieka - jadowite, trujące, ulegające szybko rozkładowi, zawierające niestrawialne dla człowieka związki chemiczne, toksyny oraz alergeny. Nazewnictwo angielskie (nazwy ryb, czynniki zagrożenia)
T-W-1Znaczenie ryb w diecie współczesnego człowieka. Wpływ środowiska (naturalnego lub hodowlanego) na właściwości biologiczne i technologiczne surowców pozyskiwanych z różnych gatunków ryb.
Metody nauczaniaM-1Wykład informujący
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputerowej bazy danych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne - test
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie przygotowanie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma żadnych kompetencji w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
3,0Student ma bardzo niewielkie kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
3,5Student ma niewielkie kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
4,0Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku, na dobrym poziomie
4,5Student ma wysokie kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku
5,0Student ma kompetencje w dziedzinie prawidłowego wykorzystania surowców rybnych dostępnych na rynku, na bardzo wysokim poziomie