Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Podstawy systemów informacji przestrzennej - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy systemów informacji przestrzennej - Przedmiot obieralny I
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Maleika <Wojciech.Maleika@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,70,50zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,30,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zostanie zapoznany z definicjami, podstawowymi pojęciami oraz typowymi zastosowaniami z zakresu SIP. Studentowi zostaną objaśnione typy danych przestrzennych oraz metody ich pozyskiwania. Student zapoznany zostanie ze stosowanymi modelami i formatami danych geoprzestrzennych. Studentowi zostaną zaprezentowane podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz geobaz. W trakcie zajęć laboratoryjnych student zapozna się z programem ArcGIS w którym nabędzie umiejętności wprowadzania oraz przetwarzania danych geoinformatycznych, wykonywania analiz danych przestrzennych oraz tworzenia map i innych form wizualizacji danych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-11. Wprowadzenie do ArcGIS (struktura, aplikacje i podstawowe funkcje). 2. Modele danych i konwersja danych, metadane, zrządzanie danymi. 3. Tworzenie danych i podstawowe metody ich modyfikacji. 4. Układy odniesienia, współrzędnych geograficznych oraz odwzorowania kartograficzne geodanych. 5. Metody wizualizacji geodanych. 6. Opracowanie mapy numerycznej, zarządzanie warstwami. 7. Podstawowe analizy przestrzenne danych i metody ich prezentacji (raporty, wydruki, wykresy). 8. Geoprzetwarzanie danych. 9. Tworzenie mapy, elementy mapy, wizualizacje.15
15
wykłady
T-W-11. Geoinformatyka – wprowadzenie, podstawowe definicje, zadania GIS, elementy składowe GIS. 2. Zastosowania systemów GIS: dziedziny zastosowań, oczekiwania użytkowników, prezentacja przykładowych wdrożonych systemów GIS. 3. Podstawy projektowania systemów geoinformatycznych. 4. Pozyskiwanie danych dla systemów geoinformatycznych. 5. Modele i formaty danych przestrzennych. 6. Analizy przestrzenne. 7. Oprogramowanie stosowane w GIS.1
1

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Dodatkowa praca nad projektem w domu20
A-L-3Przygotowanie do zajęć - zapoznanie z programem, przeczytanie instrukcji, zapoznanie się z tutorialami programu ArcGIS (praca własna studenta)4
A-L-4Zaliczenie projektu wykonywanego w ramach laboratorium1
A-L-5Udział w konsultacjach do laboratorium1
41
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach do wykładu2
A-W-3Zaliczenie przedmiotu1
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia i praca własna studenta5
23

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonanego w trakcie zajęć projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena indywidualnych umiejętności praktycznych pracy z programem

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/1/1_W01
Student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i definicje z zakresu SIP, objaśniać metody pozyskiwania danych geoprzestrzennych, opisywać modele i formaty danych oraz scharakteryzować systemy GIS wraz z jego podstawowymi zastosowaniami. Student powinien objaśnić podstawowe zasdy i etapy przy projektowaniu systemów SIP. Student potrafi wymienić i opisać dostępne na rynku popularne oprogramowanie z zakresu SIP.
ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W03T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/1/1_U01
Student potrafi posługiwać się narzędziem ArcGIS. Student rozwiązuje podstawowe projekty z zakresu GIS. Student definiuje dane geoprzestrzenne, potrafi nimi zarządzać, przeprowadza przykładowe analizy danych, tworzy nowe warstwy tematyczne. Student wykonuje mapy z wizualizacją opracowyanego zagadnienia.
ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-1T-L-1M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/1/1_W01
Student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i definicje z zakresu SIP, objaśniać metody pozyskiwania danych geoprzestrzennych, opisywać modele i formaty danych oraz scharakteryzować systemy GIS wraz z jego podstawowymi zastosowaniami. Student powinien objaśnić podstawowe zasdy i etapy przy projektowaniu systemów SIP. Student potrafi wymienić i opisać dostępne na rynku popularne oprogramowanie z zakresu SIP.
2,0Student nie zna pojęć z zakresu SIP oraz metod projektowania systemów SIP. Student nie potrafi opisać rodzaju danych geoprzestrzennych ani metod ich pozyskiwania.
3,0Student potrafi wyjaśnić kilka podstawowych definicji z zakresu SIP. Student opisuje pobieżnie podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz rodzaje danych geoprzestrzennych i sposoby ich pozyskiwania.
3,5Student potrafi wyjaśnić podstawowe definicje z zakresu SIP. Student opisuje podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz podstawowe właściwości geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania.
4,0Student potrafi wyjaśnić definicje z zakresu SIP. Student opisuje zasady projektowania systemów SIP oraz podstawowe właściwości geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania. Student opisuje etapy w tworzeniu systemów SIP.
4,5Student potrafi wyjaśnić definicje z zakresu SIP. Student opisuje zasady projektowania systemów SIP wskazując zagrożenia oraz możliwe ścieżki projektowe. Student objaśnia metody projektowania geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania. Student opisuje etapy w tworzeniu systemów SIP.
5,0Student potrafi wyjaśnić definicje z zakresu SIP. Student opisuje zasady projektowania systemów SIP wskazując zagrożenia oraz możliwe ścieżki projektowe. Student objaśnia metody projektowania geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania. Student opisuje etapy w tworzeniu systemów SIP. Student interpretuje i łączy posiadaną więdzę z zakresu SIP i potrafi zaprojektować prosty system SIP.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/1/1_U01
Student potrafi posługiwać się narzędziem ArcGIS. Student rozwiązuje podstawowe projekty z zakresu GIS. Student definiuje dane geoprzestrzenne, potrafi nimi zarządzać, przeprowadza przykładowe analizy danych, tworzy nowe warstwy tematyczne. Student wykonuje mapy z wizualizacją opracowyanego zagadnienia.
2,0Student nie posiada podstawowej umięjętności pracy z programem ArcGIS. Student nie potrafi tworzyć i zarządzać podstawowymi danymi geoprzestrzennymi, wykonywać najprostsze analizy przestrzenne oraz dokonywać typowych wizualizacji.
3,0Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu podtsawowym. Student potrafi pracować na danych testowych, wykonuje typowe analizy danych, tworzy najprostsze mapy.
3,5Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu podstaowym. Student potrafi pracować na danych testowych, tworzyć nowe obiekty w warstwach tematycznych, wykonywać typowe analizy danych, tworzyć mapy i wizualizacje danych przestrzennych.
4,0Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu śrenim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować prosty system SIP wykorzystując dane testowe. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje.
4,5Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu śrenim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować prosty system SIP wykorzystując dane testowe oraz samodzielnie zdefiniowane a następnie wprowadzone dane. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje.
5,0Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu wysokim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować typowe systemy SIP wykorzystując dane testowe oraz samodzielnie zdefiniowane a następnie wprowadzone dane. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje. Student potrafi rozwiązać postawione przed nim zadanie projektowe.

Literatura podstawowa

  1. Bielecka E., Systemy informacji geograficznej. Teoria i zastosowania., Systemy informacji geograficznej. Teoria i zastosowania., Warszawa, 2006
  2. Magnuszewski Artur, GIS w geografii fizycznej, PWN, 1999
  3. Jan Kraak, Ferjan Ormeling, Kartografia - wizualizacja danych przestrzennych, PWN, 1998
  4. Bartosz Czyżkowski, Praktyczny przewodnik po GIS, PWN, 2006
  5. Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind, GIS. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007
  6. Leszek Litwin, Grzegorz Myrda, Systemy Informacji Geograficznej - zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS, 2006

Literatura dodatkowa

  1. University of Pennsylvania, Using ArcView 9 An introduction, University of Pennsylvania, University of Pennsylvania, 2011, http://people.virginia.edu/~fn9r/anth589b/ArcView9_Manual.pdf
  2. Maleika Wojciech, Projekt oczyszczalni ścieków - materiały pomocnicze do laboratoriów z SIP, 2011, http://ksm.wi.zut.edu.pl/pobierz-pliki/doc_download/166-sip-instrukcja-do-zaj-laboratoryjnych

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-11. Wprowadzenie do ArcGIS (struktura, aplikacje i podstawowe funkcje). 2. Modele danych i konwersja danych, metadane, zrządzanie danymi. 3. Tworzenie danych i podstawowe metody ich modyfikacji. 4. Układy odniesienia, współrzędnych geograficznych oraz odwzorowania kartograficzne geodanych. 5. Metody wizualizacji geodanych. 6. Opracowanie mapy numerycznej, zarządzanie warstwami. 7. Podstawowe analizy przestrzenne danych i metody ich prezentacji (raporty, wydruki, wykresy). 8. Geoprzetwarzanie danych. 9. Tworzenie mapy, elementy mapy, wizualizacje.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Geoinformatyka – wprowadzenie, podstawowe definicje, zadania GIS, elementy składowe GIS. 2. Zastosowania systemów GIS: dziedziny zastosowań, oczekiwania użytkowników, prezentacja przykładowych wdrożonych systemów GIS. 3. Podstawy projektowania systemów geoinformatycznych. 4. Pozyskiwanie danych dla systemów geoinformatycznych. 5. Modele i formaty danych przestrzennych. 6. Analizy przestrzenne. 7. Oprogramowanie stosowane w GIS.1
1

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Dodatkowa praca nad projektem w domu20
A-L-3Przygotowanie do zajęć - zapoznanie z programem, przeczytanie instrukcji, zapoznanie się z tutorialami programu ArcGIS (praca własna studenta)4
A-L-4Zaliczenie projektu wykonywanego w ramach laboratorium1
A-L-5Udział w konsultacjach do laboratorium1
41
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach do wykładu2
A-W-3Zaliczenie przedmiotu1
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia i praca własna studenta5
23
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/1/1_W01Student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i definicje z zakresu SIP, objaśniać metody pozyskiwania danych geoprzestrzennych, opisywać modele i formaty danych oraz scharakteryzować systemy GIS wraz z jego podstawowymi zastosowaniami. Student powinien objaśnić podstawowe zasdy i etapy przy projektowaniu systemów SIP. Student potrafi wymienić i opisać dostępne na rynku popularne oprogramowanie z zakresu SIP.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student zostanie zapoznany z definicjami, podstawowymi pojęciami oraz typowymi zastosowaniami z zakresu SIP. Studentowi zostaną objaśnione typy danych przestrzennych oraz metody ich pozyskiwania. Student zapoznany zostanie ze stosowanymi modelami i formatami danych geoprzestrzennych. Studentowi zostaną zaprezentowane podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz geobaz. W trakcie zajęć laboratoryjnych student zapozna się z programem ArcGIS w którym nabędzie umiejętności wprowadzania oraz przetwarzania danych geoinformatycznych, wykonywania analiz danych przestrzennych oraz tworzenia map i innych form wizualizacji danych.
Treści programoweT-W-11. Geoinformatyka – wprowadzenie, podstawowe definicje, zadania GIS, elementy składowe GIS. 2. Zastosowania systemów GIS: dziedziny zastosowań, oczekiwania użytkowników, prezentacja przykładowych wdrożonych systemów GIS. 3. Podstawy projektowania systemów geoinformatycznych. 4. Pozyskiwanie danych dla systemów geoinformatycznych. 5. Modele i formaty danych przestrzennych. 6. Analizy przestrzenne. 7. Oprogramowanie stosowane w GIS.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena indywidualnych umiejętności praktycznych pracy z programem
S-1Ocena formująca: Ocena wykonanego w trakcie zajęć projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna pojęć z zakresu SIP oraz metod projektowania systemów SIP. Student nie potrafi opisać rodzaju danych geoprzestrzennych ani metod ich pozyskiwania.
3,0Student potrafi wyjaśnić kilka podstawowych definicji z zakresu SIP. Student opisuje pobieżnie podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz rodzaje danych geoprzestrzennych i sposoby ich pozyskiwania.
3,5Student potrafi wyjaśnić podstawowe definicje z zakresu SIP. Student opisuje podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz podstawowe właściwości geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania.
4,0Student potrafi wyjaśnić definicje z zakresu SIP. Student opisuje zasady projektowania systemów SIP oraz podstawowe właściwości geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania. Student opisuje etapy w tworzeniu systemów SIP.
4,5Student potrafi wyjaśnić definicje z zakresu SIP. Student opisuje zasady projektowania systemów SIP wskazując zagrożenia oraz możliwe ścieżki projektowe. Student objaśnia metody projektowania geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania. Student opisuje etapy w tworzeniu systemów SIP.
5,0Student potrafi wyjaśnić definicje z zakresu SIP. Student opisuje zasady projektowania systemów SIP wskazując zagrożenia oraz możliwe ścieżki projektowe. Student objaśnia metody projektowania geobaz. Student rozpoznaje rodzaje danych geoprzestrzennych i objaśnia sposoby ich pozyskiwania. Student opisuje etapy w tworzeniu systemów SIP. Student interpretuje i łączy posiadaną więdzę z zakresu SIP i potrafi zaprojektować prosty system SIP.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/1/1_U01Student potrafi posługiwać się narzędziem ArcGIS. Student rozwiązuje podstawowe projekty z zakresu GIS. Student definiuje dane geoprzestrzenne, potrafi nimi zarządzać, przeprowadza przykładowe analizy danych, tworzy nowe warstwy tematyczne. Student wykonuje mapy z wizualizacją opracowyanego zagadnienia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student zostanie zapoznany z definicjami, podstawowymi pojęciami oraz typowymi zastosowaniami z zakresu SIP. Studentowi zostaną objaśnione typy danych przestrzennych oraz metody ich pozyskiwania. Student zapoznany zostanie ze stosowanymi modelami i formatami danych geoprzestrzennych. Studentowi zostaną zaprezentowane podstawowe zasady projektowania systemów SIP oraz geobaz. W trakcie zajęć laboratoryjnych student zapozna się z programem ArcGIS w którym nabędzie umiejętności wprowadzania oraz przetwarzania danych geoinformatycznych, wykonywania analiz danych przestrzennych oraz tworzenia map i innych form wizualizacji danych.
Treści programoweT-L-11. Wprowadzenie do ArcGIS (struktura, aplikacje i podstawowe funkcje). 2. Modele danych i konwersja danych, metadane, zrządzanie danymi. 3. Tworzenie danych i podstawowe metody ich modyfikacji. 4. Układy odniesienia, współrzędnych geograficznych oraz odwzorowania kartograficzne geodanych. 5. Metody wizualizacji geodanych. 6. Opracowanie mapy numerycznej, zarządzanie warstwami. 7. Podstawowe analizy przestrzenne danych i metody ich prezentacji (raporty, wydruki, wykresy). 8. Geoprzetwarzanie danych. 9. Tworzenie mapy, elementy mapy, wizualizacje.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena indywidualnych umiejętności praktycznych pracy z programem
S-1Ocena formująca: Ocena wykonanego w trakcie zajęć projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej umięjętności pracy z programem ArcGIS. Student nie potrafi tworzyć i zarządzać podstawowymi danymi geoprzestrzennymi, wykonywać najprostsze analizy przestrzenne oraz dokonywać typowych wizualizacji.
3,0Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu podtsawowym. Student potrafi pracować na danych testowych, wykonuje typowe analizy danych, tworzy najprostsze mapy.
3,5Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu podstaowym. Student potrafi pracować na danych testowych, tworzyć nowe obiekty w warstwach tematycznych, wykonywać typowe analizy danych, tworzyć mapy i wizualizacje danych przestrzennych.
4,0Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu śrenim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować prosty system SIP wykorzystując dane testowe. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje.
4,5Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu śrenim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować prosty system SIP wykorzystując dane testowe oraz samodzielnie zdefiniowane a następnie wprowadzone dane. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje.
5,0Student posiada umiejętność pracy z programem ArcGIS w stopniu wysokim. Student samodzielne potrafi zaprojektować a następnie zrealizować typowe systemy SIP wykorzystując dane testowe oraz samodzielnie zdefiniowane a następnie wprowadzone dane. Student biegle wykonuje analizy danych i wizualizacje. Student potrafi rozwiązać postawione przed nim zadanie projektowe.