Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Źródła informacji o nieruchomościach | ||
Specjalność | Zarzadzanie i pośrednictwo w obrocie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami. |
W-2 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach; |
C-2 | Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych; |
C-3 | Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków); |
C-4 | Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi; |
C-5 | Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą; |
C-6 | Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość; |
C-7 | Zapoznanie z mapami tematycznymi. |
C-8 | Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach |
C-9 | Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste; | 1 |
T-A-2 | Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych | 1 |
T-A-3 | Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych; | 2 |
T-A-4 | Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków); | 2 |
T-A-5 | Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi; | 2 |
T-A-6 | Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza; | 2 |
T-A-7 | Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość; | 2 |
T-A-8 | Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach; | 15 |
A-A-2 | Obecność na konsultacjach realizowanych w ramach przerabianego materiału; | 7 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia; zaliczenie w formie testu. | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych; |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna. |
M-3 | Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny |
M-4 | Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna |
M-5 | Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków |
M-6 | Metody praktyczne - ćwiczenia |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajęciach; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu. |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru |
S-5 | Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/7_W01 Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach | Z_1A_W02 | S1A_W02 | C-8, C-9 | T-A-7, T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-8 | M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/7_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach | Z_1A_U17 | S1A_U06 | C-8, C-9 | T-A-1, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-3, T-A-7, T-A-2, T-A-6 | M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/7_K01 Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami | Z_1A_K03 | S1A_K03 | C-8, C-9 | T-A-8, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-1 | M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/7_W01 Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
4,0 | Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/7_U01 Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach | 2,0 | Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela |
3,0 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela | |
3,5 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela | |
4,0 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie | |
4,5 | Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający | |
5,0 | Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/7_K01 Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami | 2,0 | Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach |
3,0 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym | |
3,5 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach | |
4,5 | Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu | |
5,0 | W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu |
Literatura podstawowa
- D. Falcenloben, Kataster nieruchomości rejestrem publicznym, GALL, Katowice, 2009
- D. Falcenloben, Kataster nieruchomości Rejesterem Publicznym, Gall, 2009
- Ł. Grzechnik, Hipoteka w obrocie gospodarczym, Beck, Warszawa, 2011
- M.H. Kamiński, Księgi wieczyste i hipoteka, Zielona góra, 1999
- Zaremba A., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Świat Nieruchomości, Kraków, 2009, 69
- Dz.U. nr 19, poz 47, Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r o kisiegach wieczystych i hipotekach, 1982
- Dz. U. 1999 nr 38 poz. 371, Rozporządzenie ministra rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków, 1999
- Dz. U. 2010 nr 193 poz 1287, stawa z dnia 17 maja 1989 Prawo geodezyjne i kartograficzne, 2010
Literatura dodatkowa
- W. Sługiewicz, Jak czytać księgę wieczystą, Twigger, Warszawa, 2007, I