Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo budowlane | ||
Specjalność | Zarzadzanie i pośrednictwo w obrocie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej | 2 |
T-W-2 | Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia | 2 |
T-W-3 | Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym | 2 |
T-W-4 | Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę | 2 |
T-W-5 | Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora | 1 |
T-W-6 | Gwarancji zapłaty za roboty budowlane | 1 |
T-W-7 | Treść umowy o roboty budowlane | 1 |
T-W-8 | Inne umowy występujące w procesie budowlanym | 1 |
T-W-9 | Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej | 1 |
T-W-10 | Katastrofa budowlana | 1 |
T-W-11 | Samowola budowlana i jej legalizacja | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analiza dokumentacji | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-2 | Sporządzanie dokumentacji technicznej; |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Prezentacje i prace studentów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/3_W01 Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. | Z_1A_W01 | S1A_W01 | C-1 | T-W-1, T-W-9, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-11, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | Z_1A_U02, Z_1A_U01, Z_1A_U03 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06 | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-2, S-1 |
Z_1A_D9/3_U02 Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych | Z_1A_U04, Z_1A_U03, Z_1A_U02 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-11, T-W-10, T-W-6, T-W-9, T-W-7, T-W-8 | M-4, M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/3_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | Z_1A_K04, Z_1A_K02, Z_1A_K03 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-1 | T-W-8, T-W-10, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-3, T-W-9, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-4, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/3_W01 Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu lepiej niz dostatecznym. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu lepiej niz dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/3_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | NIe potrafi wykorzystac wiedzy do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z prawem budowlanym |
3,0 | Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu wiecej niz dobrym | |
5,0 | Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D9/3_U02 Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi zastosować podstawowej wiedzy teoretycznej i pozyskać danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych |
3,0 | Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu wiecej niż dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu wiecej niż dobrym | |
5,0 | Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/3_K01 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie, inspirowania i organizowania procesu uczenia sie od innych osób |
3,0 | Absolwent jest przygtowany w stopniu dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie | |
3,5 | Absolwent jest przygtowany w stopniu wiecej niż dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie | |
4,0 | Absolwent jest przygtowany w stopniu dobrym do uczenia sie przez całe zycie | |
4,5 | Absolwent jest przygtowany w stopniu wiecej niż dobrym do uczenia sie przez całe zycie | |
5,0 | Absolwent jest przygtowany w stopniu bardzo dobrym do uczenia sie przez całe zycie |
Literatura podstawowa
- Biliński T, Prawo budowlane. Podręcznik dla studentów kierunków budownictwo i architektura, CH Beck, Warszawa, 2007
- Okolski D., Umowa o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011