Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Analiza danych ankietowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza danych ankietowych | ||
Specjalność | Analityka gospodarcza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagane podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii i statystyki opisowej. |
W-2 | Wymagane podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii i statystyki opisowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych. Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań. |
C-2 | Celem zajęć jest umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy o badaniach ankietowych. Zaliczenie przedmiotu oznacza, ze student posiada umiejętność zaprojektowania, przeprowadzenia badania ankietowego oraz dokonania analizy uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Proces projektowania badania opinii. | 3 |
T-L-2 | Ustalanie wielkości próby w badaniach. | 2 |
T-L-3 | Formułowanie pytań otwartych i zamknietych w kwestoinariuszu. | 3 |
T-L-4 | Prezentacja skonstruowanych ankiet. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cele i zakres badań ankietowych. | 1 |
T-W-2 | Projektowanie badania. | 2 |
T-W-3 | Charakterystyka technik wyboru próby. Liczebność próby w badaniach ankietowych. | 3 |
T-W-4 | Metody obserwacji statystycznej. | 2 |
T-W-5 | Rodzaje pytań i odpowiedzi. Konstrukcja kwestionariusza. | 3 |
T-W-6 | Błędy w badaniach ankietowych. | 1 |
T-W-7 | Analiza wyników badań. | 1 |
T-W-8 | Wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie przedmiotu. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do ćwiczeń. | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej. | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 6 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyklad informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej z przykladami i pytaniami kontrolnymi. |
M-2 | Ćwiczenia z użyciem komputera wraz z dyskusją dydaktyczną związaną z wykladem. Ćwiczenia o charakterze warsztatów - opracowywanie zadań praktycznych. |
M-3 | Wyklad informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej z przykladami i pytaniami kontrolnymi. |
M-4 | Ćwiczenia z użyciem komputera wraz z dyskusją dydaktyczną związaną z wykladem. Ćwiczenia o charakterze warsztatów - opracowywanie zadań praktycznych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Materiał z ćwiczeń zaliczany na podstawie samodzielnej pracy - prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Materiał z wykładów zaliczany na ostatnim wykladzie w formie pracy pisemnj (test) zawierającej zagadnienia teoretyczne. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Materiał z ćwiczeń zaliczany na podstawie samodzielnej pracy - prezentacja pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Materiał z wykładów zaliczany na ostatnim wykladzie w formie pracy pisemnj (test) zawierającej zagadnienia teoretyczne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/1_W01 Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | Z_1A_W01, Z_1A_W08 | S1A_W01, S1A_W06 | C-2 | T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-1 | M-3, M-4 | S-3, S-4 |
Z_1A_D1/1_W02 Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | Z_1A_W01, Z_1A_W08 | S1A_W01, S1A_W06 | C-2 | T-W-8, T-W-6 | M-3, M-4 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/1_U01 Potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy. | Z_1A_U11, Z_1A_U14, Z_1A_U04, Z_1A_U03, Z_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-4 | M-4 | S-3 |
Z_1A_D1/1_U02 Potrafi przeprowadzić badanie ankietowe. | Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U04, Z_1A_U11 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/1_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej. | Z_1A_K02, Z_1A_K06, Z_1A_K01, Z_1A_K09, Z_1A_K05, Z_1A_K03 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07 | C-2 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-4 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/1_W01 Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat projektowania i konstrukcji ankiet. |
3,0 | Student posiada wąską wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
3,5 | Student posiada częściową wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat projektowania i konstrukcji ankiet. | |
Z_1A_D1/1_W02 Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystanie metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. |
3,0 | Student posiada wąską wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
3,5 | Student posiada częściową wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat błędów występujących w badaniach ankietowych oraz wykorzystania metod wnioskowania statystycznego do uogólniania wyników z próby na całą populację. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/1_U01 Potrafi zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankietowy. | 2,0 | Nie potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionarisza ankietowego. |
3,0 | Potrafi zaprojektować i wykonać przy pomocy nauczyciela pewne części kwestionariusza ankietowego. | |
3,5 | Potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać pewne części kwestionariusza ankietowego. | |
4,0 | Potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety. | |
4,5 | Potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety a także dokonać jego analizy. | |
5,0 | Potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać kwestionariusz ankiety a także dokonać jego analizy. Potrafi zidentyfikować i usunąć błędy powstałe w kwestionariuszu. | |
Z_1A_D1/1_U02 Potrafi przeprowadzić badanie ankietowe. | 2,0 | Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badania ankietowego. |
3,0 | Potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić część etapów badania ankietowego. | |
3,5 | Potrafi przy pomocy nauczyciela przeprowadzić większość etapów badania ankietowego. | |
4,0 | Potrafi samodzielnie przeprowadzić większość etapów badania ankietowego. | |
4,5 | Potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe. | |
5,0 | Potrafi samodzielnie przeprowadzić badanie ankietowe i wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego badania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/1_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej. | 2,0 | Student nie opanował zasad pracy indywidualnej oraz zespołowej. |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe, a z pomocą nauczyciela zorganizować grupowy projekt badawczy. | |
3,5 | Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie ankietowe i zorganizować grupowy projekt badawczy. | |
4,0 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, z pomocą nauczyciela identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników. | |
4,5 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników. | |
5,0 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników, wykorzystać wszystkie moduły poznanych pakietów statystycznych. |
Literatura podstawowa
- Stupnicki R., Analiza i prezentacja danych ankietowych, AWF, Warszawa, 2003
- Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa, 2004
- Zeliaś A., Metody statystyczne, PWE, Wrszawa, 2001
- Stupnicki R., Analiza i prezentacja danych ankietowych, AWF, Warszawa, 2003
- Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa, 2004
- Zeliaś A., Metody statystyczne, PWE, Wrszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Domański Cz., Testy statystyczne, PWE, Warszawa, 1990
- Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa, 1990
- Ostasiewicz W. (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2004
- Domański Cz., Testy statystyczne, PWE, Warszawa, 1990
- Mynarski S., Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa, 1990
- Ostasiewicz W. (red.), Ocena i analiza jakości życia, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2004