Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Innowacje i transfer technologii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Innowacje i transfer technologii | ||
Specjalność | Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza z przedmiotów: gospodarka oparta na wiedzy, podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zrozumienie przez studentów roli innowacji w przedsiębiorstwie i potrzeby transferu wiedzy i komercjalizacji technologii w gospodarce |
C-2 | zapoznanie studentów z zasadami oceny potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa i wyszukiwania źródeł innowacji |
C-3 | zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemu transferu wiedzy i komercjalizacji technologii |
C-4 | poznanie przez studentów sposobów oceny potencjału komercyjnego innowacyjnych przedsięwzięć |
C-5 | poznanie przez studentów metod wyceny nowych rozwiązań technologicznych |
C-6 | poznanie przez studentów możliwości finansowania tworzenia i wdrożania innowacji w firmie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Model procesu innowacji technologicznej w przedsiębiorstwie. Misja a strategia innowacji w firmie. | 2 |
T-A-2 | Źródła innowacji. Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na innowacyjność organizacji. | 2 |
T-A-3 | Organizacyjne rozwiązania stosowane w procesie transferu technologii. | 2 |
T-A-4 | Ocena potencjału komercyjnego innowacyjnych przedsięwzięć. | 3 |
T-A-5 | Struktura projektu technologicznego. | 2 |
T-A-6 | Metody wyceny nowych rozwiązań technologicznych. | 2 |
T-A-7 | Źródła finansowania tworzenia i wdrażania innowacji w firmie. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i procesy innowacji. Rodzaje innowacji. | 2 |
T-W-2 | Uwarunkowania rozwoju innowacji w Polsce. | 2 |
T-W-3 | Sygnały do zmian i wprowadzania innowacji przez przedsiębiorstwo. Kreatywność i postawa proinnowacyjna kadry a innowacyjność przedsiębiorstwa. | 2 |
T-W-4 | Wykorzystanie kapitału intelektualnego w innowacyjnej organizacji. | 2 |
T-W-5 | Narodowy i regionalny system innowacji. | 2 |
T-W-6 | Elementy składowe systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy. | 2 |
T-W-7 | Transfer technologii do przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia i rozwiązania. | 2 |
T-W-8 | Siły motoryczne i bariery rozwoju polskiego systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie własnego projektu na podstawie praktycznego przykładu | 15 |
A-A-3 | analiza literatury, informacji i studiów przypadku niezbędnych do przygotowania projektu | 12 |
A-A-4 | udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu | 3 |
A-A-5 | przygotowanie do bieżących zajęć | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | udział w egzaminie | 1 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy z prezentacją multimedialną |
M-2 | objaśnienie |
M-3 | opis |
M-4 | metoda przypadków |
M-5 | metoda projektów |
M-6 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena z projektu |
S-2 | Ocena formująca: ocena pracy w grupie |
S-3 | Ocena formująca: ocena przygotowania do bieżących zajęć |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (wynik pracy nad projektem, aktywności podczas zajęć, przygotowania do bieżących zajęć) |
S-5 | Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/7_W01 student zna podstawowe pojęcia z zakresu innowacji, transferu technologii i komercjalizacji wiedzy | Z_1A_W14, Z_1A_W01, Z_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W10 | C-1, C-3 | T-A-2, T-W-1, T-A-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-6, M-2, M-1 | S-3, S-4 |
Z_1A_D7/7_W02 student zna czynniki determinujące wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwie | Z_1A_W13 | S1A_W08 | C-3, C-6, C-2, C-5, C-4 | T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-W-4 | M-2, M-6, M-4, M-5, M-1 | S-2, S-4, S-3, S-1, S-5 |
Z_1A_D7/7_W03 student zna sposoby oceny potencjału komercyjnego przedsięwzięć innowacyjnych i metody wyceny nowych rozwiązań technologicznych | Z_1A_W09, Z_1A_W08 | S1A_W06 | C-4, C-5 | T-A-6, T-A-4 | M-4, M-6, M-2, M-3, M-5 | S-3, S-2, S-1 |
Z_1A_D7/7_W04 student ma wiedzę w zakresie polskiego systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy | Z_1A_W04, Z_1A_W02, Z_1A_W15 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W11 | C-3, C-6 | T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-A-7 | M-6, M-1 | S-5, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/7_U01 student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu | Z_1A_U06, Z_1A_U15, Z_1A_U10 | S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2, C-5, C-4, C-6 | T-W-7, T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-W-8, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-3, M-5, M-6, M-4, M-2 | S-2, S-1 |
Z_1A_D7/7_U02 student potrafi określić potencjał komercyjny przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego | Z_1A_U04, Z_1A_U02, Z_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-4 | T-A-4 | M-4, M-5, M-6 | S-1 |
Z_1A_D7/7_U03 student potrafi ustalić strukturę przykładowego projektu technologicznego | Z_1A_U08 | S1A_U03, S1A_U04, S1A_U09 | C-4, C-5 | T-A-5 | M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Z_1A_D7/7_U04 student potrafi zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego | Z_1A_U08 | S1A_U03, S1A_U04, S1A_U09 | C-5 | T-A-6 | M-5 | S-1 |
Z_1A_D7/7_U05 student potrafi wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego | Z_1A_U13 | S1A_U02, S1A_U05 | C-6 | T-A-7 | M-5, M-6 | S-5, S-1 |
Z_1A_D7/7_U06 student posiada umiejętność krytycznego spojrzenia na możliwości innowacyjności organizacji | Z_1A_U01, Z_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U07, S1A_U08 | C-2 | T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-A-2 | M-1, M-6, M-2 | S-5, S-3 |
Z_1A_D7/7_U07 student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania studiów przypadków | Z_1A_U03, Z_1A_U04 | S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-6, C-2, C-4, C-3, C-5 | T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-W-7 | M-5, M-4 | S-1, S-2 |
Z_1A_D7/7_U08 student posiada umiejętność przygotowania projektu i przedstawienia jego rezultatów w formie ustnej i pisemnej | Z_1A_U18, Z_1A_U19 | S1A_U09, S1A_U10 | C-2, C-5, C-6, C-4 | T-A-7, T-A-6, T-A-5, T-A-4 | M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/7_K01 student posiada kompetencje w zakresie współdziałania i pracy w grupie | Z_1A_K02, Z_1A_K05 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05 | C-6, C-2, C-1 | T-W-6, T-W-3, T-A-4 | M-4, M-6 | S-2 |
Z_1A_D7/7_K02 student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | Z_1A_K06 | S1A_K07 | C-1, C-4, C-5 | T-A-4, T-W-3 | M-5, M-4, M-6 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/7_W01 student zna podstawowe pojęcia z zakresu innowacji, transferu technologii i komercjalizacji wiedzy | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu innowacji, transferu technologii i komercjalizacji wiedzy. |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści prawie wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student wykracza swą wiedza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się swobodnie, pewnie, używając prawidłowego języka. | |
Z_1A_D7/7_W02 student zna czynniki determinujące wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwie | 2,0 | Student nie zna, nawet w elementarnym zakresie, czynników determinujących wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwie. |
3,0 | Student zna, w elementarnym zakresie, czynniki determinujące wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwie. Wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści prawie wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student wykracza swą wiedza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się swobodnie, pewnie, używając prawidłowego języka. | |
Z_1A_D7/7_W03 student zna sposoby oceny potencjału komercyjnego przedsięwzięć innowacyjnych i metody wyceny nowych rozwiązań technologicznych | 2,0 | Student, nawet w elementarnym zakresie, nie zna sposobów oceny potencjału komercyjnego przedsięwzięć innowacyjnych i metod wyceny nowych rozwiązań technologicznych. |
3,0 | Student, w elementarnym zakresie, zna sposoby oceny potencjału komercyjnego przedsięwzięć innowacyjnych i metody wyceny nowych rozwiązań technologicznych. Wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści prawie wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student wykracza swą wiedza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się swobodnie, pewnie, używając prawidłowego języka. | |
Z_1A_D7/7_W04 student ma wiedzę w zakresie polskiego systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy | 2,0 | Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy w zakresie polskiego systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy. |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę w zakresie polskiego systemu transferu technologii i komercjalizacji wiedzy. Wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student opanował podstawowy materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści przedmiotu w zakresie podstawowego materiału. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi niekiedy błędna. | |
4,0 | Student opanował prawie cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści prawie wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Jakość wypowiedzi na ogół poprawna. | |
4,5 | Student opanował cały materiał programowy, wykazuje zrozumienie wiedzy i opanowanie treści wszystkich treści przedmiotu. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się bez trudności i dość swobodnie. | |
5,0 | Student wykracza swą wiedza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiada się swobodnie, pewnie, używając prawidłowego języka. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/7_U01 student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu | 2,0 | Student nie potrafi, nawet przy wydatnej pomocy nauczyciela, wykorzystać wiedzy teoretycznej do analizy problemów i wykonania projektu. |
3,0 | Student potrafi, nawet przy wydatnej pomocy nauczyciela, wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu, w stopniu podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi, nawet przy pewnej pomocy nauczyciela, wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu, w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu, w stopniu podstawowym. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu, w stopniu większym niż podstawowy. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizy problemów i wykonania projektu, nawet wykraczając poza program. | |
Z_1A_D7/7_U02 student potrafi określić potencjał komercyjny przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego | 2,0 | Student nie potrafi nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, określić potencjału komercyjnego przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, określić potencjał komercyjny przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, określić potencjał komercyjny przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
4,0 | Student samodzielnie potrafi, w podstawowym zakresie, określić potencjał komercyjny przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
4,5 | Student samodzielnie potrafi określić potencjał komercyjny przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
5,0 | Student samodzielnie potrafi określić potencjał komercyjny przedsięwzięcia innowacyjnego, wykorzystując przy tym nie tylko przykładowe projekty i korzystając z treści wykraczających poza program. | |
Z_1A_D7/7_U03 student potrafi ustalić strukturę przykładowego projektu technologicznego | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, ustalić struktury przykładowego projektu technologicznego. |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, ustalić strukturę przykładowego projektu technologicznego. | |
3,5 | Student potrafi, w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, ustalić strukturę przykładowego projektu technologicznego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, w podstawowym zakresie, ustalić strukturę przykładowego projektu technologicznego. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie ustalić strukturę przykładowego projektu technologicznego. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie ustalić strukturę wybranego przez siebie projektu technologicznego, korzystając przy tym z informacji wykraczających poza program. | |
Z_1A_D7/7_U04 student potrafi zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, zastosować przykładowych metod wyceny nowego rozwiązania technologicznego. |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego. | |
3,5 | Student potrafi, w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, w podstawowym zakresie, zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zastosować przykładowe metody wyceny nowego rozwiązania technologicznego, korzystając przy tym z wiedzy wykraczającej poza program. | |
Z_1A_D7/7_U05 student potrafi wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, wskazać źródeł finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
3,5 | Student potrafi, podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie,w podstawowym zakresie, wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia przykładowego przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wskazać źródła finansowania tworzenia i wdrożenia wybranego przez siebie przedsięwzięcia innowacyjnego. | |
Z_1A_D7/7_U06 student posiada umiejętność krytycznego spojrzenia na możliwości innowacyjności organizacji | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, krytycznie spojrzeć na możliwości innowacyjne organizacji. |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, krytycznie spojrzeć na możliwości innowacyjne organizacji. | |
3,5 | Student potrafi, w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, krytycznie spojrzeć na możliwości innowacyjne organizacji. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, w podstawowym zakresie, krytycznie spojrzeć na możliwości innowacyjne organizacji. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie krytycznie spojrzeć na możliwości innowacyjne organizacji. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie krytycznie spojrzeć na możliwości innowacyjne organizacji i wskazać na potencjalne projekty innowacyjne. | |
Z_1A_D7/7_U07 student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania studiów przypadków | 2,0 | Student nie posiada, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, umiejętności samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania studiów przypadków. |
3,0 | Student posiada, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania studiów przypadków. | |
3,5 | Student posiada, w podstawowym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania studiów przypadków. | |
4,0 | Student posiada samodzielnie, w podstawowym zakresie, umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania studiów przypadków. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji i analizować studia przypadków w ramach obowiązującego programu. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie poszukiwać informacji i analizować studia przypadków, wykraczając poza obowiązujący program. | |
Z_1A_D7/7_U08 student posiada umiejętność przygotowania projektu i przedstawienia jego rezultatów w formie ustnej i pisemnej | 2,0 | Student nie potrafi, nawet przy wydatnej pomocy nauczyciela, przygotować projektu i przedstawić jego rezultatów w formie ustnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi, przy wydatnej pomocy nauczyciela, przygotować projekt wybrany spośród propozycji nauczyciela i przedstawić jego rezultaty w formie ustnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi, przy pewnej pomocy nauczyciela, przygotować projekt wybrany spośród propozycji nauczyciela i przedstawić jego rezultaty w formie ustnej i pisemnej. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie przygotować projekt wybrany spośród propozycji nauczyciela i przedstawić jego rezultaty w formie ustnej i pisemnej. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie przygotować projekt wybrany przez siebie i przedstawić jego rezultaty w formie ustnej i pisemnej. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie przygotować projekt wybrany przez siebie i przedstawić jego rezultaty w formie ustnej i pisemnej, korzystając przy tym z inforamcji spoza programu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/7_K01 student posiada kompetencje w zakresie współdziałania i pracy w grupie | 2,0 | Student nie ma kompetencji do współpracy w zespole. Nie wykazuje zainteresowania wspólnym zadaniem do wykonania, nie potrafi zaplanować i wykonać przydzielonych obowiązków w ramach zespołu. |
3,0 | Student w elementarnym, ograniczonym zakresie, posiada kompetencje do pracy w grupie. W ograniczonym stopniu wykazuje zainteresowanie wspólnym zadaniem do wykonania. W sposób nieudolny planuje i wykonuje prace w ramach przydzielonych obowiązków w zespole. | |
3,5 | Student planuje i wykonuje prace na poziomie podstawowym na każdym etapie jej tworzenia w ramach zadań przydzielonych przez zespół. | |
4,0 | Student potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdziela lub pomaga rozdzielać zadania pozostałym członkom zespołu. Potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań w grupie. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele i czynnie uczestniczyc w rozdzielaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i rozdzielić zadania oraz panować nad współpracą (motywować, nadzorować, kontrolować) członków zespołu oraz nad terminowością i sposobem prezentacji wyników. | |
Z_1A_D7/7_K02 student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie posiada, nawet w elementarnym stopniu, kompetencji do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. |
3,0 | Student posiada, w elementarnym stopniu, kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. | |
3,5 | Student posiada, w podstawowym stopniu, kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. | |
4,0 | Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. | |
4,5 | Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, potrafi wykorzystać je podczas zajęć w ramach obowiązujacego programu. | |
5,0 | Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, potrafi wykorzystać je podczas zajęć, wykraczając poza obowiazujący program, kierując się własną ciekawością poznawczą i zainteresowaniami. |
Literatura podstawowa
- Christiansen C.M., Raynor M.E., Innowacje. Napęd wzrostu, Studio EMKA, Warszawa, 2008
- Głodek P., Transfer technologii w małych przedsiębiorstwach, Wydawnictwo STIM, Warszawa, 2006
- Jasiński A.H., Innowacje i transfer technologii w procesie transformacji, Difin, Warszawa, 2006
- Sosnowska A., Łobejko S., Kłopotek A., Zarządzanie firmą innowacyjną, Difin, Warszawa, 2000
- Sosnowska A. i in., Jak wdrażać innowacje technologiczne w firmie. Poradnik dla przedsiębiorców, PARP, Warszawa, 2005
- Matusiak K.B. (red.), System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - siły motoryczne i bariery, PARP, Warszawa, 2010
- Brzeziński M. (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Matusiak K. B. (red.), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa, 2005
- Matusiak K.B., Guliński J. (red.), Rekomendacje zmian w polskim systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy, PARP, Warszawa, 2010
- UNIDO, Transfer technologii a rozwój, w: Negocjacje w transferze technologii, PARP, Warszawa, 2003
- UNIDO, Transfer technologii poprzez partnerstwo technologiczne, w: Negocjacje w transferze technologii, PARP, Warszawa, 2003
- OECD, Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczacych innowacji. Podręcznik Oslo, MNiSW, Warszawa, 2008, 3