Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Negocjacje w warunkach kooperacji i rywalizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Negocjacje w warunkach kooperacji i rywalizacji | ||
Specjalność | Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z kultury organizacyjnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi |
C-2 | Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Negocjacje jako forma komunikacji społecznej. Najczęstsze przyczyny zakłóceń i czynniki perswazji | 2 |
T-A-2 | Negocjacje jako forma uzgodnienia odmiennych punktów widzenia | 2 |
T-A-3 | Techniki identyfikacji interesów.Jak przygotować się do rozmów? | 2 |
T-A-4 | Cechy osobowości warunkujące efektywność negocjacji | 2 |
T-A-5 | Style i rodzaje negocjacji. Proces negocjacji i jego fazy | 1 |
T-A-6 | Typologia stylów negocjowania. W stronę dialogu lub konfliktu | 1 |
T-A-7 | Zachowania podczas negocjacji. Ukryty aspekt negocjacji - emocje i potrzeby | 1 |
T-A-8 | Charakterystyka strategii negocjowania | 2 |
T-A-9 | Obiektywne kryteria - gdzie szukać i jak stosować | 1 |
T-A-10 | Trudne sytuacje negocjacyjne. Przełamywanie impasu w rozmowach. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 1 |
T-W-2 | Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. | 1 |
T-W-3 | Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku. | 2 |
T-W-4 | PR jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Precedencja | 2 |
T-W-5 | Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) | 2 |
T-W-6 | Przełamywanie barier. Przekształcenie wrogów w przyjaciół. | 1 |
T-W-7 | Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. | 1 |
T-W-8 | Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 1 |
T-W-9 | Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów | 1 |
T-W-10 | Negocjacje problemowe. Model Harwardzki | 1 |
T-W-11 | Techniki negocjacji i manipulacji | 1 |
T-W-12 | Etykieta w interesach międzynarodowych. Negocjacje międzynarodowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | poszukiwanie wskazanej literatury | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie referatu | 5 |
A-A-4 | udział w scenkach negocjacyjnych | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-W-3 | poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład w formie tradycyjnej |
M-2 | Prezentacje mulimedialne. Filmy video. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowanego referatu |
S-3 | Ocena podsumowująca: S4P Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/5_W01 Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się postawach w sferze biznesu | Z_1A_W06 | S1A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Z_1A_D7/5_W02 Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania | Z_1A_W01, Z_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02 | C-2 | T-W-9, T-A-1, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/5_U01 Opanowanie sztuki negocjacji | Z_1A_U17, Z_1A_U04 | S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-8, T-W-11, T-W-10 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Z_1A_D7/5_U02 Samodzielne przygotowanie referatu | Z_1A_U19 | S1A_U10 | C-2 | T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-7 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/5_K01 Potrafi kojarzyć skucesy lub porażki biznesu z komunikacją społeczną | Z_1A_K05 | S1A_K05 | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-A-9 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Z_1A_D7/5_K02 Wykształcenie nawyków stosowania etyki zawodowej | Z_1A_K04 | S1A_K04 | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-10, T-A-9, T-A-7 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/5_W01 Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się postawach w sferze biznesu | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D7/5_W02 Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/5_U01 Opanowanie sztuki negocjacji | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D7/5_U02 Samodzielne przygotowanie referatu | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/5_K01 Potrafi kojarzyć skucesy lub porażki biznesu z komunikacją społeczną | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy negocjacji , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D7/5_K02 Wykształcenie nawyków stosowania etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy etyki zawodowej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Aronson F., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa, 1997
- Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Warszawa, 1997
- Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, PWE, Warszawa, 1997
- Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Warszawa, 1995
- Myśliwiec G., Techniki i triki negocjacyjne, czyli jak negocjują prefesjonaliści, Wyd. Difin, Warszawa, 2007
- Ury W., Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE, Warszawa, 1998
- Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, 2000
- Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach.Strategie sukcesu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
- Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa, 1997
- Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Nieremberg G.J., Sztuka negocjacji, Centrum Rozwoju Twórczego Przywództwa Sp. z o.o, Warszawa, 1995
- Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Poznan, 2000
- Thil E., Mowa ciała zdradzi wiecej niż tysiąc słów, Wydawnictwo Luma, Wrocław, 1992
- Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, 1998
- Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Kraków, 2006
- Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznan, 2007