Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Ekonomika turystyki
Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedsiębiorczość | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1 Zapoznanie studenta z niezbędna wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji |
C-2 | C2 Ukazanie studentom idei przedsiębiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz waznego czynnika wytwórczego |
C-3 | C3 Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce |
C-4 | C4 Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejetności w prowadzeniu działalności gospodarczej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie. | 2 |
T-A-2 | Autoanaliza cech osobowosci jako czynnika postaw przedsiebiorczych. | 2 |
T-A-3 | Wady i zalety prowadzenia działalności gospodarczej - kryteria wyboru formy prawnej firmy. | 2 |
T-A-4 | Przedsiębiorcza firma - studia przypadków. | 2 |
T-A-5 | Fenomen firmy rodzinnej. | 1 |
T-A-6 | Jak zanlezc pomysl na dobry biznes. Jak opracować efektywny plan działania. Wady i zalety biznesplanow. | 2 |
T-A-7 | Kontrola przedsiębiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo. | 2 |
T-A-8 | Zrodła finansowania działalnosci gospodarczej. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedsiębiorstwo - aspekt ekonomiczny i prawny. Geneza przedsiębiorstw, podstawowe cechy przedsiebiorstw. | 2 |
T-W-2 | Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel przedsiębiorca, menadzer, wykonawca | 2 |
T-W-3 | Sylwetki słynnych przedsiebiorców XX i XXI wieku. Tajemnice sukcesów. | 2 |
T-W-4 | Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości. | 2 |
T-W-5 | Strategia rozwoju przedsiębiorczości w firmach. | 2 |
T-W-6 | Organizacja i zarzadzanie przedsięwzieciami | 2 |
T-W-7 | Innowacje jako zrodło przedsiębiorczosci. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach. | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń. | 15 |
A-A-3 | Udział w kolokwium. | 2 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury. | 3 |
A-W-3 | Przygotowanie do egaminu. | 10 |
28 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 wykład z prezentacją multimedialna |
M-2 | M2 dyskusja |
M-3 | M3 analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S1 Ocena kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: S2 Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizownia, oceniania i uzytkowania informacji |
S-3 | Ocena formująca: S3 Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji własnych poglądów |
S-4 | Ocena formująca: S4 Ocena umiejetnosci rozumienia i analizownai zjawisk ekonomicznych |
S-5 | Ocena formująca: S5 Ocena kompetencji w zakresie myslenia i dzialania w spsob przedsiebiorczy |
S-6 | Ocena formująca: S6 Ocena zaliczeniowa z ćwieczeń ( średnia z wszystkich ocen formujących) |
S-7 | Ocena formująca: S1 Ocena kolokwium |
S-8 | Ocena formująca: S2 Ocena umiejetności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-9 | Ocena formująca: S3 Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetności logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladow |
S-10 | Ocena formująca: S4 Ocena umiejetności rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych |
S-11 | Ocena formująca: S5 Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działania w sposob przedsiebiorczy |
S-12 | Ocena podsumowująca: S6 Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_E11_W01 Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa. | Z_1A_W01 | S1A_W01 | C-1, C-2 | — | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Z_1A_E11_W02 Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach. | Z_1A_W02 | S1A_W02 | C-2, C-4, C-1, C-3 | — | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-5, S-6 |
Z_1A_E11_W03 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu. | Z_1A_W03, Z_1A_W04 | S1A_W02, S1A_W03 | C-3, C-4, C-2, C-1 | — | M-2, M-3, M-1 | S-8, S-1, S-3 |
Z_1A_E11_W04 Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju. | Z_1A_W03, Z_1A_W15 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W11 | C-1, C-3, C-2, C-4 | T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-A-3, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-W-6, T-A-4 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_E11_U01 Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci. | Z_1A_U01 | S1A_U01 | C-1, C-2 | — | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Z_1A_E11_U02 Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje. | Z_1A_U02 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04 | C-2, C-4, C-3, C-1 | T-A-7, T-W-4, T-A-8, T-W-6, T-A-3, T-W-5, T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-5 | M-1, M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Z_1A_E11_U03 Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju. | Z_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-4, C-3, C-2 | T-A-4, T-A-5, T-W-4, T-A-2, T-W-7, T-A-6, T-A-7, T-A-3, T-W-6, T-W-5, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-5, S-3, S-1, S-4, S-2 |
Z_1A_E11_U04 Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora. | Z_1A_U04 | S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-A-1, T-W-5 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_E11_K01 Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych. | Z_1A_K04 | S1A_K04 | C-1, C-4, C-2, C-3 | T-A-6, T-W-4, T-A-3, T-W-6, T-W-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-W-5, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
Z_1A_E11_K02 Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci. | Z_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K06 | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-A-8, T-W-5, T-A-4 | M-2, M-3, M-1 | S-5, S-1, S-4, S-3, S-2 |
Z_1A_E11_K03 Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy. | Z_1A_K06 | S1A_K07 | C-2, C-1, C-4, C-3 | T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-W-5, T-A-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-5, S-6, S-7, S-2, S-4, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_E11_W01 Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_W02 Ma wiedze o przedsiębiorczości i jej aspektach. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_W03 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_W04 Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_E11_U01 Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_U02 Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_U03 Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_U04 Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_E11_K01 Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_K02 Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
Z_1A_E11_K03 Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Literatura podstawowa
- Brzeźiński M., Wprowadzenie do nauki o przedsiębiorstwie., Delfin, Warszawa, 2007
- Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej, Delfin, Warszawa, 2007
- Drucker P.F., Natchnienie czy fart czyli innowacja i przedsiębiorczość., Studio EMKA, Warszawa, 2004
- Sobieski R., Podstawy przedsiębiorczości w pytaniach i odpowiedziach., Delfin, Warszawa, 2003
- Targalski J., Przedsiębiorczość i zarządzanie., C.H. Beck, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Gregorczyk S., Romanowska >, Wachowieak P., Przedsiębiorczość bez tajemnic., WSiP, Warszawa, 2002
- Ministerstwo Gospodarki, Departament Analiz i Prognoz, Przedsiębiorczość w Polsce, Warszawa, Warszawa, 2010
- brak, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, Mikrofirma, US WZIEU, Szczecin, 2008
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r., O swobodzie działalności gospodarczej, tekst jednolity, Dziennik Ustaw nr 155 z 2000 r. poz. 109, Warszawa, 2000